Gå til innhold

Er sokker liksom ikke moderne mer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok akkurat til på et studie ved jeg er noe eldre enn majoritieten. Til min forskrekkelse ser jeg at mange, av begge kjønn, ikke går med sokker eller har bare noen veldig korte på slik at ankelen er nesten bar?! Og det mens det regler og er ganske kaldt.

Er det moderne å få lungebetennelse i 2017? :fnise:

Anonymkode: abf74...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok akkurat til på et studie ved jeg er noe eldre enn majoritieten. Til min forskrekkelse ser jeg at mange, av begge kjønn, ikke går med sokker eller har bare noen veldig korte på slik at ankelen er nesten bar?! Og det mens det regler og er ganske kaldt.

Er det moderne å få lungebetennelse i 2017? :fnise:

Anonymkode: abf74...f5c

Hvilket århundre lever du i?

Jeg er 35 år, og har de siste 15 årene ikke brukt noe annet enn ankelsokker.

Btw, du får ikke lungebetennelse av å gå med bare ankler. 

Anonymkode: c6fd5...42a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo foreløpig sommer de fleste steder da... ;) Og selv om jeg er godt voksen bruker ikke jeg heller (vanlige) sokker i skoene før et stykke ut i september litt avhengig av temperatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun ankelsokker når jeg går med shorts. Jeg hater trekk på anklene. 

Det ser direkte idiotisk ut å gå med bare ankler i slaps og regn. 

Anonymkode: f1abc...b2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sokker en motesak? 🤔 

Ankelsokker er godt å gå med om sommeren. Hvorfor i alle dager gå å undre seg over sånne ting? 

Anonymkode: d5526...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går alltid med sokker, men da er det ankelsokker. Hvis det er skikkelig vinter, har jeg kanskje sokker som dekker ankelen. Det ser jo sykt harry ut med lange sokker når det er sommee

Anonymkode: 04b49...387

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 48 og bruker kun "vanlige sokker" på vinteren når jeg bruker vintersko, for der kryper ankelsokker ned og legger seg ved tærne. På sommeren bruker jeg stort sett ikke sokker i det hele tatt, men hvis jeg bruker sko eller støvler som er ubehagelig uten sokker blir det ankelsokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste legger utvider seg opp fra ankelen, og går ikke inn igjen før kneet. Derfor har sokkeprodusenter i mange år prøvd å finne måter man får sokker til å henge fast på leggen uten å skli ned, men uten å lage vonde strikk-merker.

Endelig har moten gitt opp, og det har blitt akseptert at når det ikke er noen grunn til å ha sokk forbi ankelen kan sokken stoppe der. Tiden der sokken enten lager vonde merker eller detter ned rundt anklene er forbi, i det minste i sommerhalvåret.

Anonymkode: 6e39d...f93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankelsokker = jentesokker. Jeg er mann å bruker raggsokker hele året. Og tresko om ikke det er 1 m snø.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker vanlige sokker jeg ^^, 

Ankelsokker synes jeg er noget ubehagelige å gå med, og jeg gidder ikke følge mote som er ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tok akkurat til på et studie ved jeg er noe eldre enn majoritieten. Til min forskrekkelse ser jeg at mange, av begge kjønn, ikke går med sokker eller har bare noen veldig korte på slik at ankelen er nesten bar?! Og det mens det regler og er ganske kaldt.

Er det moderne å få lungebetennelse i 2017? :fnise:

Anonymkode: abf74...f5c

Kjære deg, det er faktisk sommer fortsatt selv om det ikke er så varmt  Det er helt normalt å gå uten sokker i august. Slapp av, folka rundt seg kommer ikke til å dø av lungebetennelse. 

(... eller kanskje denne tråden egentlig bare er en parodi på trådene om strømpebukser?)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vent til vinteren! Da står de i ankelsokker, joggesko og tykke vinterjakker. Det ser rart ut, det!

Men jeg skal ikke si noe, da jeg var fjortis var det skikkelig ukult med både skjerf, lue og lukking av glidelås på jakka :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør se på gradestokken og vente til november med denne typen "analyser" av andres fotbekledning. Så spørs det jo og hvor i verden man oppholder seg og, da. 

Anonymkode: 163f3...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peanut skrev:

Foretrekker vanlige sokker jeg ^^, 

Ankelsokker synes jeg er noget ubehagelige å gå med, og jeg gidder ikke følge mote som er ubehagelig. 

Samme her, også blir jeg lett kald på bena, så da bruker jeg heller vanlige sokker.

Anonymkode: 47c35...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker stort sett ankelsokker. Jeg synes det er behagelig og gjør det ikke fordi det er mote. Har gjort det i mange år. Om det er for kaldt, noe det foreløpig ikke er her, så bruker jeg andre sokker :) Men jeg har mange varme, gode sko og støvletter så det er stort sett ikke noe problem.

Og lungebetennelse kommer av bakterier og virus :) 

Anonymkode: 63b2b...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker ankel sokker på sommeren og ullsokker på vinteren.

Endret av emilie123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker både ankelsokker og vanlig sokker om hverandre. Om sommeren så går jeg mest uten sokker og med sandaler. Er ikke så opptatt av mote men går med det som er mest behagelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig liker jeg best vanlige sokker, de sitter best på foten og er mest behagelige. Likevel bruker ofte ankelsokker hvis jeg har på skjørt eller kjole. Jeg liker ikke å være barbeint, men vil gjerne ha sol på beina, så da blir ankelsokker et brukbart kompromiss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...