Gå til innhold

Hvilket kjøkken?


Portvinpiken

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nytt kjøkken og titter på ulike forhandlere som HTH, Strai, Sigdal, Kvik og IKEA.

Har aldri kjøpt kjøkken før og har egentlig ikke peiling. Skal selvfølgelig til butikkene og se på ulike typer. Men er det noen som merker seg ut som å være bedre/dårligere kvalitet enn andre?

Tar gjerne imot erfaringer.

På forhånd takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt tre kjøkken fra Ikea, 2 hos meg og ett i utleieleilighet. I utleieleilighet er det mer enn greit nok. 

Kommer ikke til å velge Ikea til meg selv igjen. På det første jeg hadde begynte folien på frontene å løsne.

Har hørt at Kvik er enda dårligere kvalitet enn Ikea. 

Anonymkode: 48ee9...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har HTH hjemme og Sigdal på hytta og er veldig fornøyde med begge.

Anonymkode: c3050...624

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har IKEA både hjemme og på hytten. De har vel hatt sitt hjemme i 15 år nå, og det er like fint :) Så kvaliteten er ikke noe å si på. 

Fordelen med IKEA er at det er lett å få tilbehør som passer. Som om du har lyst på nytt bestikkinnlegg, kjempelett å bare få tak i et på IKEA som passer som støpt, og til en billig penge. Samme med resirkuleringsløsninger, skuffeinndelere, osv. 

Vi har kjøpt hus med Mørekjøkken, som nå er gått konk, og vi får da ikke tak i noe som helst som passer... Skulle hatt ny inndeling til bestikk, men absolutt ingen selger noe som passer ok til målene på skuffene våre. 

 

Anonymkode: dd807...9b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

*Hvem kjøkken

Anonymkode: 89718...82b

Hva?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for informative svar :-). Jeg har funnet et IKEA kjøkken jeg liker, men det henger kanskje igjen fra min ungdom på 70 - 80 tallet at IKEA ikke har så god kvalitet. Forhåpentligvis har dette endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte huseby da vi pusset opp for 6 mnd siden. Var dyrt, men følte det var best kvalitet. Skuffer og innmat i skapene er i heltre bøk og det er malte skrog på høyskapene, sånn at vi slapp å ha utforing/sidepaneler der høyskap møter kjøkkenbenk.

Anonymkode: e5bb5...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kjøkken fra Ikea der vi bodde før. Mye var veldig bra med kjøkkenet, men kvaliteten er nok fortatt ganske dårlig. Etter fem år begynte frontene, spesielt de på underskapene, å få stygge slitasjemerker, og de begynte å løsne litt i liminga. Vi har ikke valgt Ikea-kjøkken på nytt, men dersom dere kun skal bo der noen år, er det helt innafor. Vi har valgt Hth denne gangen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

*Hvem kjøkken

Anonymkode: 89718...82b

Hvem sier man om personer,ikke om ting

Anonymkode: d7471...a81

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Epoq om du ønsker å sjekke det ut også :)

Og det heter ikke "hvem kjøkken". TS skrev rett tittel med: "Hvilket kjøkken".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Solsikke skrev:

Vi hadde kjøkken fra Ikea der vi bodde før. Mye var veldig bra med kjøkkenet, men kvaliteten er nok fortatt ganske dårlig. Etter fem år begynte frontene, spesielt de på underskapene, å få stygge slitasjemerker, og de begynte å løsne litt i liminga. Vi har ikke valgt Ikea-kjøkken på nytt, men dersom dere kun skal bo der noen år, er det helt innafor. Vi har valgt Hth denne gangen. 

Takk for erfaringsdeling. Jeg vurderer nytt kjøkken på hytta også og mulig jeg velger IKEA der ettersom slitasjen ikke er like stor som hjemme. HTH har også flere kjøkken jeg liker godt. Ingen planer om å flytte med det første så vil gjerne ha OK kvalitet hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir aldri ikea her igjen. Har nok litt mere krav på finish og kvalitet.

I utleiedel helt ok, men aldri aldri i mitt hus igjen.

Anonymkode: f5c46...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt tre kjøkken fra Ikea, 2 hos meg og ett i utleieleilighet. I utleieleilighet er det mer enn greit nok. 

Kommer ikke til å velge Ikea til meg selv igjen. På det første jeg hadde begynte folien på frontene å løsne.

Har hørt at Kvik er enda dårligere kvalitet enn Ikea. 

Anonymkode: 48ee9...f70

Jeg har montert til sammen 4 Kvik-kjøkken, og alle sammen er i super stand etter til dels en god del år. Null problemer faktisk, jeg vil påstå at kvaliteten er fullt på høyde med det meste. Rask levering har de også, og prisene ligger bare litt over Ikea sine,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fornøyd med både Norema og hth (ikke flatpakkede). God kvalitet og finish. 

Norema har ofte rabatt med 30% på kjøkken eller gratis montering. 

Anonymkode: 74bd5...5bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har akkurat fått meg et Sigdalskjøkken og jeg elsker det!

En av ulempene med IKEA er at de har begrenset med mål på skuffer og skap (de har 20, 40, 60 og 80cm bredde, men hva om 50cm vil gi best utnyttelse av plassen?).

Kvaliteten vet jeg ikke all verden om, men hadde 10år gammelt IKEA-kjøkken i den forrige leiligheten min og både fronter, hvitevarer og benkeplater der var modne for utskifting.

Er pris viktig ville jeg sett på IKEA og Epoq, hvis ikke: se på alle, studer utstillinger og velg det kjøkkenet du liker best 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...