Gå til innhold

Uansett hvordan vi mennesker velger å leve, vil det vel bli smertefult på en måte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen mener depresjon kommer av at vi lever feil. Kanskje har vi litt for stort fokus på hva folk jobber med, utdannelse, materealistiske ting. Merkeklær. Men om vi valgte noe annerledes....vil det vel også bli verdier, en verden som ikke passer for alle? 

Anonymkode: b2f8b...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver og en må finne det som passer for en selv.

Anonymkode: 784e9...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjon trenger ikke bare være opp til en selv for å si det sånn. Det er påvirket av arv og kjemiske ting i kroppen vår naturligvis også. Jeg tenker likevel at det kan hjelpe for noen å ikke tenke kun på seg selv hele tiden, for det blir bare vondt for både en selv og de rundt en. Hvis en for eksempel sier til familien sin "dere bryr dere ikke om meg, dere kan bare gå, dere hadde vært glad om jeg ikke levde" selv om familien stiller opp for en vil disse familiemedlemmene til slutt få nok fordi de aldri blir sett for hva de gjør. 

Anonymkode: 82d58...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Du har rett på en måte. Livet kan være smertefullt uansett. Tror i gen kommer unna smerte.

Men å være fri fra krav er et smertestillende middel da :-) bare være den en er uten å ta hensyn til forventninger og krav fra andre. Det er healing :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Depresjon trenger ikke bare være opp til en selv for å si det sånn. Det er påvirket av arv og kjemiske ting i kroppen vår naturligvis også. Jeg tenker likevel at det kan hjelpe for noen å ikke tenke kun på seg selv hele tiden, for det blir bare vondt for både en selv og de rundt en. Hvis en for eksempel sier til familien sin "dere bryr dere ikke om meg, dere kan bare gå, dere hadde vært glad om jeg ikke levde" selv om familien stiller opp for en vil disse familiemedlemmene til slutt få nok fordi de aldri blir sett for hva de gjør. 

Anonymkode: 82d58...7f7

Ett godt poeng jeg vil bifalle her : ikke tenke på seg selv hele tiden!

Å føle at en kan være,og å se at en faktisk er til nytte (og det kan alle være) er vel beste livsmotto! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de lykkeligste menneskene er de som tør og våger. At de følger hjertet og magefølelsen. Jeg tror at de lykkeligste menneskene er åpne, ærlige og ekte. De gjør det de elsker og de elsker det de gjør. De omgir seg med mennesker som gir dem glede og støtte, og også kritikk. Jeg tror de lykkeligste menneskene uttrykker ærlighet og snakker det de tenker.

Jeg tror de lykkeligste menneskene er ærlige med først og fremst seg selv. De tar vare på seg selv og gjør det som trengs for å ha det bra. De har trygghet i seg selv og er fornøyde med seg selv.

De bærer ikke inne på tunge laster av alle de nevnte grunnene, ei heller undertrykker noe som helst. 

...og som oftest har de kanskje gått gjennom livets berg og dalbaner for å komme dit og se verdien i selve livet. 

Endret av Mass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen mener depresjon kommer av at vi lever feil. Kanskje har vi litt for stort fokus på hva folk jobber med, utdannelse, materealistiske ting. Merkeklær. Men om vi valgte noe annerledes....vil det vel også bli verdier, en verden som ikke passer for alle? 

Anonymkode: b2f8b...85e

Gud vil at du skal finne en kvinne, og la Han tilfredsstille deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...