Gå til innhold

Vaske undertøy i nettingposer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med en toppmatet vaskemaskin, slipper du dette problemet.

Anonymkode: 3800d...0ef

Joda, men det blir noe vanskelig når vaskerommet er slik at tørketrommelen må stå oppå vaskemaskinen😉

Anonymkode: a1d1e...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å vaske klær i nettingposer er tull. Innholdet ligger i en klump og blir ikke skikkelig vasket. 

Har du vaskemaskinennfor full? 

Anonymkode: 86643...5f5

Nei, med undertøy er den stort sett halvfull. 

Anonymkode: a1d1e...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BeautyBox skrev:

Det er ikke nødvendig å vaske på 90 grader. Det blir rent på 60 grader, altså så rent som nødvendig, da det ikke er nødvendig å sterilisere klær som man bare bruker selv eller innenfor familien. Litt bakterier trenger vi uansett. De fleste klær blir dessuten nokså fort utslitt om de vaskes på 90 grader (i forhold til om de vaskes på 60).

Men jeg vet at mange er litt hysteriske på dette med vasketemperaturer. Og jeg skal ikke avspore tråden. Men det var egentlig ment som et tips, med tanke på disse vaskeposene :) 

Har vært plaget med sopp før, derfor jeg foretrekker kokvask. Også føler jeg (kanskje unødvendig?) at 60 ikke er nok om jeg vasker truser og sokker sammen. Sokkene til ungene ser jo ikke ut noen ganger😐 men det er kanskje tullete?

Anonymkode: a1d1e...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har vært plaget med sopp før, derfor jeg foretrekker kokvask. Også føler jeg (kanskje unødvendig?) at 60 ikke er nok om jeg vasker truser og sokker sammen. Sokkene til ungene ser jo ikke ut noen ganger😐 men det er kanskje tullete?

Anonymkode: a1d1e...88b

Jeg tror kanskje ikke det er nødvendig nei. Det er jo for det meste bare jord og grus som er på sokkene, sjelden at det er smittsomme bakterier (som vi forøvrig trenger for å bygge opp immunforsvaret vårt, særlig barn). 

Hvordan sopp har du vært plaget med? Ofte kan sopp komme av for mye vasking. Eventuelt kan det være noe muggskader i huset deres? Ville heller ha kvittet meg med årsaken til soppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Jeg tror kanskje ikke det er nødvendig nei. Det er jo for det meste bare jord og grus som er på sokkene, sjelden at det er smittsomme bakterier (som vi forøvrig trenger for å bygge opp immunforsvaret vårt, særlig barn). 

Hvordan sopp har du vært plaget med? Ofte kan sopp komme av for mye vasking. Eventuelt kan det være noe muggskader i huset deres? Ville heller ha kvittet meg med årsaken til soppen. 

Sopp i underlivet, burde presisert det. Haha😅 Men det har forsvunnet etter jeg begynte å vasker på kokvask. Eller om det er tilfeldig kan også være. 

Anonymkode: a1d1e...88b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sopp i underlivet, burde presisert det. Haha😅 Men det har forsvunnet etter jeg begynte å vasker på kokvask. Eller om det er tilfeldig kan også være. 

Anonymkode: a1d1e...88b

Tja, vanskelig å si. Tydelig at kokvask har funket for deg da. Det jeg vet er at sopp i underlivet veldig ofte kommer av at man vasker seg for mye nedentil, og med såpe. Underlivet bør ikke spyles med dusjhodet, ihvertfall ikke ofte, og bør kun vaskes med vann. Mange opplever mye bedring etter å ha begynt med milde dusjsåper for kroppen og å kun bruke vann til underlivet :)  Dette er særlig viktig dersom du dusjer daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å vaske trusene sammen med noen håndduker, som meg? Jeg tror at du da kan unngå at trusene legger seg i kanten på maskina.

Anonymkode: 3800d...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å vaske trusene sammen med noen håndduker, som meg? Jeg tror at du da kan unngå at trusene legger seg i kanten på maskina.

Anonymkode: 3800d...0ef

Skal teste det😊 største problemet er egentlig sokkene til ungene.

Anonymkode: a1d1e...88b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar😊 noen som vet om det finnes noen litt store nett? De to jeg har har knapt plass til to bher.

Anonymkode: a1d1e...88b

Hvorfor ikke kjøpe egne poser til å vaske en bh i? Vanlige poser beskytter ikke like godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jolene skrev:

Hvorfor ikke kjøpe egne poser til å vaske en bh i? Vanlige poser beskytter ikke like godt.

Hæææ...?

Anonymkode: a1d1e...88b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Jeg kokvasker mine truser sammen med badehånddukene mine, og trusene blir aldri liggende i kanten på maskina.

Anonymkode: 3800d...0ef

Mine truser ligger heller ikke ved kanten men de ankelstrømpene, de legger seg ofte der..

 

Anonymkode: 8977c...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæææ...?

Anonymkode: a1d1e...88b

Egne poser for bh-vask. Finnes på blant annet tgr og ikea sist jeg sjekket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Jolene skrev:

Egne poser for bh-vask. Finnes på blant annet tgr og ikea sist jeg sjekket.

Tror kanskje du misforsto hva tråden handlet om:)

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Nerine_ skrev:

Tror kanskje du misforsto hva tråden handlet om:)

Nei, jeg kom med et tips til TS. Tror du har misforstått hva et forum er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jolene skrev:

Nei, jeg kom med et tips til TS. Tror du har misforstått hva et forum er :)

Jaha, men problemet var at sokker og truser satt fast under vask. Ts sier jo hun har pose ment for bh, men de var for små med tanke på annet undertøy.

Greit å holde seg til hva problemstillingen er tenker nå jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nerine_ skrev:

Jaha, men problemet var at sokker og truser satt fast under vask. Ts sier jo hun har pose ment for bh, men de var for små med tanke på annet undertøy.

Greit å holde seg til hva problemstillingen er tenker nå jeg:)

Greit å ikke avspore også :) Er du ferdig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Jolene skrev:

Greit å ikke avspore også :) Er du ferdig? :)

Hårsår? Det var jo du som avsporet tråden med tips som ikke har sammenheng med TS sin problemstilling i det hele tatt. 

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hårsår? Det var jo du som avsporet tråden med tips som ikke har sammenheng med TS sin problemstilling i det hele tatt. 

Det var da bare et generelt tips som ingen tar skade av. Av alle ting man kan reagere på her på KG er dette tåpelig å henge seg opp i. 

Anonymkode: f293c...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var da bare et generelt tips som ingen tar skade av. Av alle ting man kan reagere på her på KG er dette tåpelig å henge seg opp i. 

Anonymkode: f293c...061

Likevel må du kommentere det:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...