Gå til innhold

Uønsket filming - ny sommertrend


Capricae

Anbefalte innlegg

Hei! Plis ikke troll denne tråden. I dag skjedde det noe ekkelt; det er i sammenheng med en trend jeg oppdaget for noen måneder siden. Denne sommeren har jeg blitt filmer av forbipasserende, syklende og kjørende menn fem eller seks ganger til i dag; to på sykkel, en på fot og et par i biler. I dag da jeg gikk hjem fra byen, kjørte en bil forbi og jeg så at mannen holdte en mobil mot meg og fulgte slik jeg gikk. Det føltes utrolig ekkelt, fordi dette har skjedd før. Et par minutter senere, fortsatt gående i samme gate, ser jeg samme bil kommende bakfra og mannen i førersetet holder kameraet mot meg ut vinduet. Dette forstyrrer meg veldig; jeg ble lei meg og ukomfortabel. Jeg forstår ikke hva som foregår. Jeg fikk noe informasjon om bilen, men vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Dette skjedde i et nabolag jeg går i hver gang jeg drar til byen; og jeg går ALLTID, aldri bil. Er redd for å gå ut; liker ikke dette. Plis ikke tull i denne tråden; jeg vil høre hva dere synes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har skjedd siden kameraet ble oppfunnet nærmest. Nå er kameraene mindre og lettere å plage folk med dessverre. Opplys politiet, i tilfelle dette er en kjenning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, rikoChett skrev:

Dette har skjedd siden kameraet ble oppfunnet nærmest. Nå er kameraene mindre og lettere å plage folk med dessverre. Opplys politiet, i tilfelle dette er en kjenning.

Jeg går oftest alene,og er redd for at dette skal skje igjen. Fikk ikke med meg nummeret på bilen, bare to første sifrene, men jeg så annen info om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Forundret.. skrev:

Neste gang tar du opp mobilen og gjør det samme.

Nei, det er ikke tid nok til det. Og jeg er veldig treg med mobilen; den er gammel osv. Hater dette mobilsamfunnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, VesleÅkki skrev:

Nei, det er ikke tid nok til det. Og jeg er veldig treg med mobilen; den er gammel osv. Hater dette mobilsamfunnet

Da bare tar du den opp og later som at du gjør det samme

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Silje Lien skrev:

Da bare tar du den opp og later som at du gjør det samme

Det hjelper jo ikke om han faktisk har film av meg, og jeg ikke har noe av han. Og hvorfor skal jeg filme han for å filme meg? Det er slitsomt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, VesleÅkki skrev:

Det hjelper jo ikke om han faktisk har film av meg, og jeg ikke har noe av han. Og hvorfor skal jeg filme han for å filme meg? Det er slitsomt :(

Fordi da tror han at han blir filmet tilbake, så ser han hvor ubehagelig det er selv

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme. Hørt at folk tar bilder når jeg går forbi :( 

Anonymkode: d9bbf...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Silje Lien skrev:

Da bare tar du den opp og later som at du gjør det samme

Det hadde jammen ikke jeg turt å gjøre. Det kan ende i noe mye verre. 

Anonymkode: 0f41e...259

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jammen ikke jeg turt å gjøre. Det kan ende i noe mye verre. 

Anonymkode: 0f41e...259

Jeg hadde gjort det på flekken, dersom vedkommende hadde irritert meg. Folk må lære seg å oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få tatt registreringsnr. på bilen hvis det skjer igjen.

Anonymkode: d91f8...51d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silje Lien skrev:

Jeg hadde gjort det på flekken, dersom vedkommende hadde irritert meg. Folk må lære seg å oppføre seg.

Det kan du fort komme til å angre på. Jeg har opplevd noe lignende, og det at jeg reagerte på handlingen, terget/hisset bare opp personen og ble en skikkelig guffen og skremmende opplevelse.   

Så her må man tenke litt på om det kan eskalere til noe man ikke er forberedt på. 

Anonymkode: 0f41e...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, VesleÅkki skrev:

Jeg går oftest alene,og er redd for at dette skal skje igjen. Fikk ikke med meg nummeret på bilen, bare to første sifrene, men jeg så annen info om den

Hva om du får lånt deg et gopro-kamera, som filmer hele tiden mens du går? Da får du fanget opp både mann og bil på kameraet og kan gå til Politiet med det.

Anonymkode: b0c79...da9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, VesleÅkki skrev:

Jeg går oftest alene,og er redd for at dette skal skje igjen. Fikk ikke med meg nummeret på bilen, bare to første sifrene, men jeg så annen info om den

Jeg ville gått til Politiet og fortalte om hendelsene, og gitt Politiet de opplysningene som du har.

Anonymkode: b0c79...da9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, VesleÅkki skrev:

Jeg går oftest alene,og er redd for at dette skal skje igjen. Fikk ikke med meg nummeret på bilen, bare to første sifrene, men jeg så annen info om den

Da gir du dem det du har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...