Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at D. Trump hadde rett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brukerdebatt, personangrep og innlegg med diskriminerende eller hatefullt innhold, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som ikke anerkjenner det?

Likevel, er dette noe vi som lever i dag skal straffes for? Skal de hvite i dag måtte unnskylde seg for hva noen andre gjorde for mange år siden? Hvor lenge skal svarte mennesker få rulle seg i offerrollen?

Anonymkode: c7cbe...da1

Du svarer på noe helt annet. Jeg snakker om saken du skriver i ditt innlegg jeg svarte på om rivingen av statuen R.Lee. Det er problematisk pga historien. Og det må vi anerkjenne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kjøttkaker skrev:

Du svarer på noe helt annet. Jeg snakker om saken du skriver i ditt innlegg jeg svarte på om rivingen av statuen R.Lee. Det er problematisk pga historien. Og det må vi anerkjenne. 

Nå skjønner jeg ikke hva du mener? Mener du det er problematisk at statuen av Lee ble revet? I så fall er vi enige.

Det er problematisk fordi det er en del av historien. Uavhengig av hva personen stod for så er det historie. Man kan ikke skrive om historien og man bør heller ikke skjule den eller ignorere at det har skjedd.

Anonymkode: c7cbe...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg ikke hva du mener? Mener du det er problematisk at statuen av Lee ble revet? I så fall er vi enige.

Det er problematisk fordi det er en del av historien. Uavhengig av hva personen stod for så er det historie. Man kan ikke skrive om historien og man bør heller ikke skjule den eller ignorere at det har skjedd.

Anonymkode: c7cbe...da1

Uttrykte meg uklart.

Hvis du ser historien fra en svart ( pg hvit) manns perspektiv vil du se hvorfor det er problematisk at statuer som er slaveeiere, medlemmer av ku klu klax osv får stå. Hvorfor ikke lage statuer av svarte amerikanere som har utrettet noe? Hvorfor ha statuer som viser en mørk side av historien? Kan ikke de heller være på et museum i den historiske settinga de tilhører? Enig at man ikke skal skrive om historien,  men en statue viser at man hedrer personene. Det er feil. Hvorfor hedre slaveeiere? Flytt Lee på et museum og problemet er løst.

Endret av kjøttkaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Uttrykte meg uklart.

Hvis du ser historien fra en svart ( pg hvit) manns perspektiv vil du se hvorfor det er problematisk at statuer som er slaveeiere, medlemmer av ku klu klax osv får stå. Hvorfor ikke lage statuer av svarte amerikanere som har utrettet noe? Hvorfor ha statuer som viser en mørk side av historien? Kan ikke de heller være på et museum i den historiske settinga de tilhører? Enig at man ikke skal skrive om historien,  men en statue viser at man hedrer personene. Det er feil. Hvorfor hedre slaveeiere? Flytt Lee på et museum og problemet er løst.

Finnes det ikke statuer av svarte mennesker som har utrettet noe da? De har jo egne dager i hvert fall.

Det jeg syns er mest problematisk med dette er, når er nok nok? Hvem skal bestemme hva som er greit at står? Hvilke hensyn skal veie tyngst?

Nå for eksempel har statuen av Roosevelt blitt angrepet med maling. 

https://www.nytimes.com/2017/10/26/arts/protesters-deface-roosevelt-statue-outside-natural-history-museum.html

"Protesters splattered red liquid onto the base of the bronze statue of Theodore Roosevelt outside the American Museum of Natural History in Manhattan, and later published a statement on the internet calling for its removal as an emblem of “patriarchy, white supremacy and settler-colonialism.”

“Now the statue is bleeding,” said the statement Thursday from the protesters, who identified themselves as members of the Monument Removal Brigade. “We did not make it bleed. It is bloody at its very foundation.”"

 

"In Pittsburgh this week, the city’s arts commission recommended the removal of a statue of Stephen Foster, the composer. The statue shows Foster standing above an African-American man playing the banjo."  Er dette et eksempel på en statuen som burde fjernes, og i så fall hvorfor?

Anonymkode: c7cbe...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det ikke statuer av svarte mennesker som har utrettet noe da? De har jo egne dager i hvert fall.

Det jeg syns er mest problematisk med dette er, når er nok nok? Hvem skal bestemme hva som er greit at står? Hvilke hensyn skal veie tyngst?

Nå for eksempel har statuen av Roosevelt blitt angrepet med maling. 

https://www.nytimes.com/2017/10/26/arts/protesters-deface-roosevelt-statue-outside-natural-history-museum.html

"Protesters splattered red liquid onto the base of the bronze statue of Theodore Roosevelt outside the American Museum of Natural History in Manhattan, and later published a statement on the internet calling for its removal as an emblem of “patriarchy, white supremacy and settler-colonialism.”

“Now the statue is bleeding,” said the statement Thursday from the protesters, who identified themselves as members of the Monument Removal Brigade. “We did not make it bleed. It is bloody at its very foundation.”"

 

"In Pittsburgh this week, the city’s arts commission recommended the removal of a statue of Stephen Foster, the composer. The statue shows Foster standing above an African-American man playing the banjo."  Er dette et eksempel på en statuen som burde fjernes, og i så fall hvorfor?

Anonymkode: c7cbe...da1

Vet ikke noe om saken du referer til, men hvilke hensyn skal veie tyngst, synes du? At statueer av slaveeiere får stå er det veldig viktig for hvite mennesker? Hvordan? Det burde være pinlig. Og hvis man er stolt over den lurer jeg på hvorfor? 

Synes det er et sunt tegn at mennesker gjør opprør mot systemfeil i samfunnet. Hvite mennesker har regjert lenge nok, kanskje på tide at vi ser bjelken i vårt eget øye? 

 

Endret av kjøttkaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Vet ikke noe om saken du referer til, men hvilke hensyn skal veie tyngst, synes du? At statueer av slaveeiere får stå er det veldig viktig for hvite mennesker? Hvordan? Det burde være pinlig. Og hvis man er stolt over den lurer jeg på hvorfor? 

Synes det er et sunt tegn at mennesker gjør opprør mot systemfeil i samfunnet. Hvite mennesker har regjert lenge nok, kanskje på tide at vi ser bjelken i vårt eget øye? 

 

Det er ikke veldig viktig at statuer av slaveeiere, spesielt, får stå for mitt vedkommende. Jeg er heller ikke stolt over den, så kan ikke svare for de som evt er det.  Det jeg syns er viktig er at vi ikke fjerner ting som har historisk betydning. Slavetiden er en del av amerikansk historie. Jeg regner ikke med de statuene er satt opp i nyere tid, og derfor burde de etter min mening få stå.

Anonymkode: c7cbe...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke han har rett i noe. D. Trump er en terrorist. 🙂

Anonymkode: 7fe0a...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 9.23, AnonymBruker skrev:

 Bladsmørere i avisene har selvfølgelig aldri lyst til å innrømme at de har tatt feil.

 De støttet aldri Trumpeten under valgkampen heller. De hadde alltid Hillary Clinton som sin yndling.   

Anonymkode: 8f28d...c0c

Ha ha. Vet det. Mange av de skriver om grusomme ting. Åpenbart at fe ser at grusomme ting skjer men gjør ikke en dritt med det. Sier mest om «skribentene». 😏

Anonymkode: 7fe0a...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann ble slått med, kvinne ble voldtatt, mann ble voldtatt skriver dem, og når de har sett dette før det har skjedd hvorfor varslet de ikke noen? Snakk om å være like onde som de dem beskriver. 

Anonymkode: 7fe0a...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...