Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at D. Trump hadde rett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Talen til Trump er det svært lite å utsette på. Det var vold fra begge sider, spesielt fra Antifa og BLM og andre motdemonstranter.

Han fordømmer volden fra BEGGE sider, og han er velinformert før han taler.

Er det å mislike Trump så viktig at man ikke kan se forbi hatet for han som person, og faktisk innrømme at denne gangen hadde han noe fornuftig å si?

Det var fine folk i begge leire, akkurat som Trump sa. Jeg kjenner folk som var der, på begge sider. De er flotte folk! Ikke nynazister eller Anti facister. Vanlige folk som ville vise sin misnøye ved å demonstrere. Og det er lov! 

Det er for galt at ytringsfriheten blir kvalt så fort man har en annen mening enn den politisk korrekte sannheten! AirBnb kansellerer ordre fra folk de mistenker er fra ytre ekstreme høyre (ikke venstre, kun høyre), deltaker på Alt-Right siden har mistet jobben osv. Når en deltaker på Alt-Right siden ble angrepet med spray hylte folk på Twitter "flott! Håper du får permanent skade, og helst dør også".

Anonymkode: c7cbe...da1

Donald Trump er sinnsyk. På en dårlig måte. Ferdig snakket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, ops2 skrev:

Altså, du stoler ikke engang på NY Times.

Den avisen er noe av det minst Trumpvennlige som finnes. Hvor uinformert er du?

 

Som sagt: Her er det folk som jobber hardt, hele tiden, med å gå ut og justere det Trump har sagt i etterkant. Fordi Trump er en løs kanon.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Som sagt: Her er det folk som jobber hardt, hele tiden, med å gå ut og justere det Trump har sagt i etterkant. Fordi Trump er en løs kanon.

 

Om du ikke tror på at det som står i linkene du har fått servert er det som faktisk ble sagt oppfordrer jeg deg til å se et videoklipp av uttalelsene. Med mindre du mener det er redigert også da?

Anonymkode: c7cbe...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke tror på at det som står i linkene du har fått servert er det som faktisk ble sagt oppfordrer jeg deg til å se et videoklipp av uttalelsene. Med mindre du mener det er redigert også da?

Anonymkode: c7cbe...da1

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg mente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Overrasket skrev:

Jeg tror vi i Norge skal være litt forsiktige med å uttale oss bombastisk om at Trump valgte rett. Det som er situasjonen, er at raseforskjeller og tilhørende gnissninger i USA er av en helt annen, mye mer betent og veldig omfattende verden enn det vi er vant med i Norge. Så når Trump sier noe som for oss høres ut som om han omttaler begge sider, så har vi vår nisseluen på. I den korrekte konteksten, som er rasesituasjonen innenriks i USA, så er det en brannfakkel at presidenten ikke går ut og er mer ensidig i uttalelsene. 

Ja, det er ødeleggende for et land som USA at presidenten ikke går ut og ensidig tar avtand fra nazizme, vold og rasehat og dets like. Det han gjør her er å klappe disse folkene på ryggen ved å si at "Dere er også fine folk." Han tar ikke avstand fra det de postulerer. Det har han aldri gjort. Han har heller vist at han står inne for deres retorikk selv. Og han tar ikke avstand far dette fordi han er så avhengig av Steve Bannon.

Presidenten burde sagt tydelig fra om hva som er ødeleggende. Det gjorde han ikke. Han har istedet gjort et patetisk forsøk på å  klappe begge sider på ryggen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Ja, det er ødeleggende for et land som USA at presidenten ikke går ut og ensidig tar avtand fra nazizme, vold og rasehat og dets like. Det han gjør her er å klappe disse folkene på ryggen ved å si at "Dere er også fine folk." Han tar ikke avstand fra det de postulerer. Det har han aldri gjort. Han har heller vist at han står inne for deres retorikk selv. Og han tar ikke avstand far dette fordi han er så avhengig av Steve Bannon.

Presidenten burde sagt tydelig fra om hva som er ødeleggende. Det gjorde han ikke. Han har istedet gjort et patetisk forsøk på å  klappe begge sider på ryggen.

Takk. Tusen takk. Fatter ikke hvordan i huleste noen kan være uenig i dette. Er jo åpenbart for enhver idiot.

Anonymkode: aa086...df8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk. Tusen takk. Fatter ikke hvordan i huleste noen kan være uenig i dette. Er jo åpenbart for enhver idiot.

Anonymkode: aa086...df8

Kanskje en smule feil å bruke "idiot" her😳 Jaja. Går og legger meg nå. 

Anonymkode: aa086...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tøytigern skrev:

Ja, det er ødeleggende for et land som USA at presidenten ikke går ut og ensidig tar avtand fra nazizme, vold og rasehat og dets like. Det han gjør her er å klappe disse folkene på ryggen ved å si at "Dere er også fine folk." Han tar ikke avstand fra det de postulerer. Det har han aldri gjort. Han har heller vist at han står inne for deres retorikk selv. Og han tar ikke avstand far dette fordi han er så avhengig av Steve Bannon.

Presidenten burde sagt tydelig fra om hva som er ødeleggende. Det gjorde han ikke. Han har istedet gjort et patetisk forsøk på å  klappe begge sider på ryggen.

Hvorfor mener dere han skal gå ut å ta avstand fra kun grupper på høyresiden?

BLM er ikke noe bedre.

Derfor skjønner jeg ikke at det er galt at han fordømmer begge sider.

Anonymkode: c7cbe...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Tøytigern skrev:

Trump har gjort sitt ytterste for å kvele ytringsfriheten ved å undergrave den frie pressen i USA og påstå at de ikke forteller sannheten når de formidler nyheter.

Nei du, det har de greid helt fint selv ved å spy ut så mye hat og løgn uten et fnugg av kritisk tenkning.

Anonymkode: 69533...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener dere han skal gå ut å ta avstand fra kun grupper på høyresiden?

BLM er ikke noe bedre.

Derfor skjønner jeg ikke at det er galt at han fordømmer begge sider.

Anonymkode: c7cbe...da1

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei du, det har de greid helt fint selv ved å spy ut så mye hat og løgn uten et fnugg av kritisk tenkning.

Anonymkode: 69533...4cc

 Vet ikke hvor jeg skal begynne å svare på dette. Eller, vent. Jeg begynner ikke.

Edit: Det var en gang i verden jeg trodde det hadde egenverdi å svare på sånt som dette (for eventuelle andre leseres skyld) men jeg har etterhvet kommet til innsikten i at det er bortkastet tid og krefter.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener dere han skal gå ut å ta avstand fra kun grupper på høyresiden?

BLM er ikke noe bedre.

Derfor skjønner jeg ikke at det er galt at han fordømmer begge sider.

Anonymkode: c7cbe...da1

Nazister og KKK er ikke like galne som Black lives matter - gruppen. Det at du sameligner er absurd. Tenk over hva begge disse gruppene står for, tenk over historien til to første?

 

Anonymkode: d8eec...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nazister og KKK er ikke like galne som Black lives matter - gruppen. Det at du sameligner er absurd. Tenk over hva begge disse gruppene står for, tenk over historien til to første?

 

Anonymkode: d8eec...fc1

Jeg er helt enig i at Nazister og KK ikke er like galne som BLM og Antifa, der de to sistnevnte er mye farligere og gjør mye mer skade i dagens samfunn enn de to førstnevnte.

Anonymkode: 69533...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i at Nazister og KK ikke er like galne som BLM og Antifa, der de to sistnevnte er mye farligere og gjør mye mer skade i dagens samfunn enn de to førstnevnte.

Anonymkode: 69533...4cc

Nei Nazister og KKK er vel vanlige og gode amerikanere de. Er dere født i går, eller bare troller dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det kriminelt å ikke ligne på treige low energy nordmenn, som heller bruker 10 ganger lenger tid 'just because'. Det er sånn vi alltid har gjort det.

Han snakker ikke til nordmenns ego, noe som gjør nordmenn forvirret. (Hvordan våger du??) ironiske er at nordmenn er mer narsissistisk, nordmenn skjuler det bare bedre.. (egentlig ikke) dobbelt falskhet. selvfølgelig blir nordmenn sint av at noen ikke gidder å bruke niceties. Viktigste er først og fremst å smøre sitt eget ego... etterpå lytter du... men bare kanskje... fremdeles er du 'herren' over det hele... 

Nordmenn er pinlige :(((

Anonymkode: a448d...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva skal verden gjøre når alle godhetssamaritanene har drept alle ressurspersoner og sitter igjen med kun psycho mennesker?

Kommunismen, nazismen hatet jo selvstendige tenkere og drepte dem. Stakkers oss. Vi har jo bare rævediltere i samfunnet:( 

Anonymkode: a448d...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har han rett at det var voldelige personer fra begge sider. Når har det skjedd i historien at venstrevridde selverklærte ''antirasister'' har vært fredelige motdemonstranter? :vetikke: Provokasjoner og vold er typiske trekk i deres motdemonstrasjoner.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Trumps datter Ivanka er jøde. Mannen hennes også. De tar nok ikke lett på at pappa Trump tar lett på nazistene. 

Noen måtte gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 8/17/2017 den 16.52, Tøytigern skrev:

Hvordan vet vi at dette ikke er alternative facts som han forteller etterpå, fordi det tar seg best ut? Har mannen egentlig meninger om noe som helst, eller handler og snakker han alltid på impuls? Jeg vi si alt tyder på at han gjør det siste.

Overskften til tråden spør hvorfor det er vanskelig å innrømme at Trump har rett. Det er vanskelig å si at en mann som tilpasser det han sier til den som hører på, for å framstå i et best mulig lys, har rett.

Men hvordan vet vi at han forteller alternative facts bare for å ta seg bedre ut? Hvorfor er folk så forbannet sikre på at trump er rasist, at han er imot kvinner og bare lyver om allt? Fordi CNN eller VG skriver artikkel om det?

Jeg har sagt det før, jeg missliker fyren sterkt, men når CNN og flere av de største Tv nettverkene i USA er eid av folk som sponset Clinton under valget, syntes du det er rart han bannlyser de fra å komme inn i der hvite hus? Sannheten er at media ikke lenger dreier seg om å rapportere sannheten. De vil ha clicks og likes. De vil ha den største sensasjonen først på trykk og de begraver gjerne presidentens familie , barn og venner i slengen om de kan få det. Media har ikke mistet yttringsfriheten og ikke kommer de til å gjøre det heller. Men de får seg en på trynet og nå furter de som bortskjemte drittunger, fordi noen påpeker deres totale mangel på presseskikk og etikk. Nå får vi hans ord direkte på twitter for de som gidder å følge. Hvordan forresten vet vi han bare får nyhetene fra FoxTV? Tipper Trump er ekstremt godt informert om ting som skjer. Han har et apparat rundt seg. Inkl. CIA og FBI + alle rådgiverne.

Jeg kan ikke engang huske å ha sett diktatorer som Kim Jung Un, Saddam eller Assad få så til de grader mye dritt etter seg som Trump. Er det ikke noe veldig rart som skjer her? Forundrer det oss ikke? Allt han gjør blir klandret absolutt overallt. Gjør han virkelig ikke noe alright? Men i USA syntes de det er greit å demonstrere med fysisk angrep på professorer som taler venstre midt i trynet. Safespace on campus osv.

Korrupsjonen og mafiatendensene som har rådet blandt demokrater som Clintons og Bush er folk dritt lei av. USA og verden trengte kanskje å våkne litt?

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...