Gå til innhold

✨Lille nurke er endelig på vei✨


Gjest Jeey

Anbefalte innlegg

Jeg måtte bare ordne meg en dagbok! Er så mye jeg tenker på nå så tidlig i svangerskapet, så fint å få skrive det ned istedefor å ha alt det rote i hode😅

Hadde en prøve/prøverør dagbok der jeg sletta alt for jeg følte jeg skrev litt for mye om meg, skinte sånn igjennom hvem jeg er hvis det er noen jeg kjenner som sitter å leser 🙈

Litt om meg her (og ikke for mye😅) 

Vi har vært prøvere siden januar 2016. Fikk beskjed for flere år siden at når jeg ville få barn så måtte jeg mest sannsynlig ha hjelp til det, Så fikk fortalt at vi ikke trengte å prøve mer enn 6 mnd før vi skulle få hjelp (IVF) ettersom sannsynligheten for graviditet var så liten. 

Vi prøvde i 1 år før vi begynte med IVF har hatt 3 misslykket IVF! Og det er noe av det tøffeste jeg har vært borti! Å tro meg, jeg har hatt kreft og det ene og det andre tidligere! Så rart hvordan IVF faktisk er tøffere mot psyken! Vi har noen egg på frys, så planen var ny runde nå i høst! 

Vi holder på å pusse opp! Og har hatt tankene helt på andre ting denne mnd, Men jeg liker uansett å ha styr på syklusen og visste at tanta var på vei om et par dager, så jeg måtte bare teste, for det er bedre å bli trist av en blendahvit test enn masse blod på morningen! Gadd ikke å se på testen på noen minutter! Og der var det 2 streker gitt! Jeg holdt seriøst på å besvime! 😅 Dette er nå to dager siden, og testene de blir bare sterkere og sterkere nå! Er ganske tidlig enda! Men vi krysser fingrene!  Tvitvi!! Måtte spiren klamre seg fast videre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øverste er testene fra første gangen jeg testa, to dager siden! Jeg og mannen trodde ikke på den første, vi trodde det var en feil, så tok en test til 😅 Huff.. 

Mitten er ifra igår! 

idag nederst  ( IKM dagen ) ser godt og tydelig at testen blir sterkere ifra igår til idag 😀 

Har bestemt meg for å stoppe testingen nå! Blir surrete! Eneste jeg skal er å vente i en uke for å så ta en clear blue digital for å se at det kommer 2-3 uker 😊

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill legge ut litt symptomer 😃 Har mye på hjerte nå så tidlig kan man si... 

Symptomer så langt: jeg kjente ingenting før natt til igår. Så ifra da og til nå: 

* vonde pupper/brystvortene

* fryser hele tiden

* morgen kvalme idag, brakk meg etter hver matbit.. Allerede? Går det an? 

* strekker mye der nede, stikker i sidene.. Og mensmurringer i korsryggen. 

Har siden natt til igår hatt av å på med litt menssmerter i korsryggen og frem mot magen.. Har vært mye redd de siste to dagene om tanta kommer.. For vonder bak korsryggen liker jeg ikke.. Hvis noen leser, er det noen som har erfaring med vondt i korsryggen så tidlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen kvalme idag også! Tar det som et godt tegn! 

Dagene går så sakte.. Vil at dagene bare skal fly avgårde til jeg er 12 uker! 😅 Vi skal på første ultralyd i uke 6, så greit å ha noe å se frem til :) da håper jeg å få høre hjerteslag!! 

Ellers så har jeg ikke like mye strekkinger frem, men heller mer menssmerter som kommer og går, er faktisk så voldsomme til tider at jeg er skrå sikker på at mensen ankom, men feil nok en gang etter do besøk! Og 100 kg lettere! Huff! Tussig å kjenne på dette flere ganger for dagen. Må innfinne meg i at det kanskje er et positiv tegn med de menssmertene.. 

Jeg passer på å ikke løfte tungt og trene hardt. Tør ikke å trene skal jeg være ærlig! Jeg går en lang tur med hunden hver dag :) 

har begynt å passe veldig på hva jeg spiser,  lille frøe får ikke næringen av meg enda, men er vel greit å starte allerede med et sunt kosthold! Var sunn ifra før, men litt godiser, sjokolade og cola innimellom. Jeg har droppet colan og godteriet! Men noen biter sjokolade er vell lov? 🙈

Skulle sikkert spist mer frukt og fiberrik mat, men jeg får så vondt i magen av dette, litt synd det, ettersom det er så bra.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår var jeg og mannen en tur på sentre! Måtte bare se litt på barneklær 🙈 Og måtte så klart kjøpe det første plagget! En body med " i❤️Dad" og en "i❤️Mom" vet det er tidlig å kjøpe noe.. Men følte det sank litt mer inn at jeg virkelig er gravid etter å ha kjøpt de plaggene.😆 Men har bestemt meg for å ikke kjøpe mer før jeg er i uke 12. 

Tok en clear blue digital igjen idag, som visste 2-3! Er betryggende å se at det er stigning!  Skal ta en i uke 5 også for å se at det står 3+. Har egentlig ikke fått noe mere symptomer enn de jeg har. Det som plager meg mest er menssmertene i korsryggen, har ikke kommet til ro med at dette er normalt.. Ettersom det kjennes ut som at mensen kommer... Jeg er bare 4+1 idag! Kjennes ut som at jeg har vært gravid lengre.. Tiden går litt sakte. 

Forresten, flere som følger med pilotfrue? Begynte å følge bloggen etter hun begynte med IVF ettersom vi var i samme båt. Håper så inderlig hun også er gravid! Vet hvor tøft IVF er! Og få et negativt forsøk er helt grusomt.. Den dagen jeg tok test, kom jeg til å tenke på at hun også faktisk skulle teste samme dag.. Jeg hadde så klart ikke forventet et positiv utslag.. Så håper hun ble like lykkelig :) 

Endret av Jeey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med plagg, selv om det kanskje er litt tidlig! Jeg følger pilotfrue sporadisk, men må innrømme at jeg synes det er mer spennende (i mangel på bedre ord) og følge med på dagbøkene her på forumet. :sjenert:

Dessverre fikk hun negativt denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tonio skrev:

Så gøy med plagg, selv om det kanskje er litt tidlig! Jeg følger pilotfrue sporadisk, men må innrømme at jeg synes det er mer spennende (i mangel på bedre ord) og følge med på dagbøkene her på forumet. :sjenert:

Dessverre fikk hun negativt denne gangen

Hehe, ja! Er nok alt for tidlig 🙈 

Ja, har fulgt med på mange av prøvedagbøken! De er så spennende! 

Var synd hun fikk negativt! Huff! Stakkar :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inatt våknet jeg kl 05.00 og måtte tisse.. Og etter det sovnet jeg ikke igjen. Har liggi og vridd meg i sengen til nå i håp om å få sove.. Har hatt sterkere menssmerter siden jeg våknet inatt, og har vært så nervøs for SA at jeg ikke fikk sove.. Har liggi og svettet av nervøsitet og kjent at smertene har kommet i takevis.. Er egentlig ganske lei nå! Og føler meg som et nervevrak! Kvier meg til å stå opp for å gå på do! Er så redd for blod.. Vil bare at dette skal gå veien og føler meg bare så hyper nervøs.. Er egentlig ganske så sikker på at mensen er her iforhold til smertene... Synes det er rart å ha så vonde menssmerter uten at den kommer... Dette suger! Jeg kommer ikke til å nyte tiden før jeg er minst 10 uker! Og det er veldig synd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpet tilfeldigvis inn i dagboken din og sterke menssmerter er helt normalt (jeg hadde det med førstemann, ikke andremann. Gjett om jeg var nervøs med hun siste. Tenkte det var noe galt hver dag i mange uker). Er jo fordi livmoren utvider seg. Det avtar etterhvert :) Masse lykke til! Med så fine tester så tror jeg dette går helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så  mye med positiv test. Krysser fingrene for at det går bra hele veien! :):) Og mensmurringer hadde jeg også de første ukene. Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så sutrete om å miste hele tiden 🙈 Burde vært mere glad for at jeg i det hele tatt ble gravid, etter så lang tid med prøving! 

Menssmertene inatt/mårest, var nok også pga graviditeten! Sto opp og forventa blo jeg.. For det gjorde jo så vondt! Men det var det ikke! Nå må jeg skjerpe meg med de negative tankene.. Så får det går som det går :) 

ellers! Godt med helg og skal finne på noe morro med mannen! Vi har nettopp vært å gått tur med hunden. Må prøve å få tankene på noe annet idag å koble av fra graviditeten og finne roa! Og NYTE! Jeg er jo faktisk gravid! Og kjenner det gjør veldig godt å få skrive ned mine tanker her! Får lagt det ifra meg på en måte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Pyntestøv skrev:

Dumpet tilfeldigvis inn i dagboken din og sterke menssmerter er helt normalt (jeg hadde det med førstemann, ikke andremann. Gjett om jeg var nervøs med hun siste. Tenkte det var noe galt hver dag i mange uker). Er jo fordi livmoren utvider seg. Det avtar etterhvert :) Masse lykke til! Med så fine tester så tror jeg dette går helt fint. 

Tusen takk for betryggende ord! Må bare finne meg i at det er normalt å ha menssmerter. :) 

1 time siden, Snotra skrev:

Gratulerer så  mye med positiv test. Krysser fingrene for at det går bra hele veien! :):) Og mensmurringer hadde jeg også de første ukene. Lykke til! :) 

Tusen hjertelig takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lille spira! Veldig gøy å lese om historien deres, og se at det har gått veien :) 

Jeg hadde også voldsomme menssmerter de første ukene, også kom og gikk de litt etter det. Føltes ut som at de satt mest i korsryggen. Pleier ikke å ha det til vanlig..! Men det er helt, helt normalt - det er en ekstremt god betryggelse :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, florette skrev:

Gratulerer med lille spira! Veldig gøy å lese om historien deres, og se at det har gått veien :) 

Jeg hadde også voldsomme menssmerter de første ukene, også kom og gikk de litt etter det. Føltes ut som at de satt mest i korsryggen. Pleier ikke å ha det til vanlig..! Men det er helt, helt normalt - det er en ekstremt god betryggelse :Nikke:

Tusen takk 😊

Ja, jeg hører om flere å flere som har menssmerter tidlig, så må innfinne meg i at dette er normalt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, lillemeg90 skrev:

Gratulerer! Så gøy! Når har du termin? Jeg har 28 april :)

Tusen takk 😊 Å, så gøy! Jeg har termin 29.april! Men vet akkurat når el var, og regner jeg etter befruktningsdag, så har jeg termin 28.april jeg også 😅 Hehe! Gøy med samme dag da! 😃 

Hvordan går det så langt hos deg da? Har du dagbok? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til st.olav på ferteliteten for å avlyse fryseforsøket som vi egentlig hadde i  September. Damen ble så glad på vår vegne, og sa at de beste nyhetene de får er når folk ringer og forteller at det har gått av seg selv mellom forsøkene 😃 Hun tilbude oss tidlig ultralyd i uke 7! Og det takket jeg så klart ja til! 😁 Gleder meg til uke 7 nå! Er så spent! Tror jeg får roet meg ned noen hakk om jeg fåt vite at det er hjerteslag og at alt ser bra ut. 

Ellers av symptomer så har kvalmen om morningen forsvunnet! Var bare de første to dagene etter positiv test den var her.. Har fortsatt sykt vonde puppen! Menssmerter som kommer og går bak korsryggen, også har jeg fått en slags "dis" over meg! Fryktelig varm i tryne! Veldig rart, og kjenner at jeg blir fort sulten mellom måltidene. Har egentlig ikke flere symptomer enn dette.. :) 

En ting jeg kom til å tenke på, har hørt om mange som kjenner at det stikker i magen når de nyser, strekker seg osv.. Jeg kjenner absolutt ingenting npr jeg nyser eller strekker meg 🤔 Flere som ikke gjør det som kanskje leser? :) 

Endret av Jeey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Jeey skrev:

Tusen takk 😊 Å, så gøy! Jeg har termin 29.april! Men vet akkurat når el var, og regner jeg etter befruktningsdag, så har jeg termin 28.april jeg også 😅 Hehe! Gøy med samme dag da! 😃 

Hvordan går det så langt hos deg da? Har du dagbok? :) 

Så gøy med tilnærmet like terminer da  😊 bli med inn i skravletråden for mars/april! 

Jeg har en dagbok ja, men fortsatte på den fra sist gang:) den ligger på A-L og heter: når 3 blir 4 ❤ så på siate side eller den før det er det for denne graviditeten :)

Det går ganske bra! Bedre enn sist til nå. Men er såpass uggen allerede at jeg må ta en postafen til natten og spise hyppig for å unngå mer kvalme og oppkast. Men om det bare blir som dette så er jeg veldig fornøyd 😊 

 

21 minutter siden, Jeey skrev:

Ringte til st.olav på ferteliteten for å avlyse fryseforsøket som vi egentlig hadde i  September. Damen ble så glad på vår vegne, og sa at de beste nyhetene de får er når folk ringer og forteller at det har gått av seg selv mellom forsøkene 😃 Hun tilbude oss tidlig ultralyd i uke 7! Og det takket jeg så klart ja til! 😁 Gleder meg til uke 7 nå! Er så spent! Tror jeg får roet meg ned noen hakk om jeg fåt vite at det er hjerteslag og at alt ser bra ut. 

Ellers av symptomer så har kvalmen om morningen forsvunnet! Var bare de første to dagene etter positiv test den var her.. Har fortsatt sykt vonde puppen! Menssmerter som kommer og går bak korsryggen, også har jeg fått en slags "dis" over meg! Fryktelig varm i tryne! Veldig rart, og kjenner at jeg blir fort sulten mellom måltidene. Har egentlig ikke flere symptomer enn dette.. :) 

En ting jeg kom til å tenke på, har hørt om mange som kjenner at det stikker i magen når de nyser, strekker seg osv.. Jeg kjenner absolutt ingenting npr jeg nyser eller strekker meg 🤔 Flere som ikke gjør det som kanskje leser? :) 

Så kjekt å få tilbud om ul da! Takker ikke nei til det nei 😁 

Det med stikkingen når du nyser osv. Kommer nok om noen uker. Tror det begynte rundt 8-9 sist 😊

Her er jeg bare uggen, tisser oftere, har litt murringer og vonde bryster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...