Gå til innhold

Nabolag tømmes for etnisk norske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Z.Z skrev:

Det var et svært respektfullt innlegg, så jeg kan ikke klandre deg for mye. Du tenker ut fra din egen personlige erfaring, mens du glemmer folket som helhet. Jeg vet ikke hvor gammel du er og om du også ønsker dine barn velkommen i en skole som er nærmest hundre prosent dominert av utlendinger.

Du gadd selvsagt ikke å lese de to linkene jeg ga deg. Sånn er det, og sånn vil det bli. Du er ute, beklager. Tidene forandrer seg veldig raskt nå. Følg med i svingene.

De ble lest, du er tydeligvis en person som hopper kjapt til konklusjoner. Jeg tviler ikke på at Groruddalen kan ha sine problemer, selv om noe av utflytting vil også skyldes det faktum at hele groruddalen er nesten blottet for enebolig og rekkehusstrøk. Men dere har rett i at visse skoler i Groruddalen har 80-98% minoritetsspråklige. Klandrer absolutt ikke nordmenn som synes det blir litt mye. 

Samtidig påpeker du at jeg glemmer folket som helhet, hvilket er en pussig ting å si når jeg kun forsøker å bidra med å nyansere påstandene og ikke svartmale hele problematikken. For sannheten ER faktisk slik at det er ikke bare kjipt og forferdelig overalt hvor ulike kulturer lever sammen. Noen steder er det tydeligvis det, For noen. Noe jeg også ga uttrykk for i mitt innlegg. 

Når det gjelder skole er de aktuelle skolene på Holmlia jevnt fordelt mellom nordmenn og innvandrere. Merk at i kategorien innvandrere er det også en større andel fra Kina, filipinene, europeiske land og øst europeere- ikke bare muslimer. Samtidig har Holmlia en stor innflytting av nettopp etniske nordmenn. Dermed kan vi vel slå fast at ikke alle multikulturelle områder er like ille så lenge det er en viss balanse? 

Til syvende og sist er det ganske mangel på folkeskikk å kommandere folk til å si at de er ute av en diskusjon, spesielt når det er et veloverveid svar. Dermed inngår du i den type mennesker jeg har en god del fordommer mot.

Anonymkode: f84e3...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Z.Z skrev:

Det var et svært respektfullt innlegg, så jeg kan ikke klandre deg for mye. Du tenker ut fra din egen personlige erfaring, mens du glemmer folket som helhet. Jeg vet ikke hvor gammel du er og om du også ønsker dine barn velkommen i en skole som er nærmest hundre prosent dominert av utlendinger.

Du gadd selvsagt ikke å lese de to linkene jeg ga deg. Sånn er det, og sånn vil det bli. Du er ute, beklager. Tidene forandrer seg veldig raskt nå. Følg med i svingene.

Kan også legge til at jeg også har jobbet som lærer på vgs i Groruddalen i nå 10 år, så jeg har en ganske bred privat erfaring. 

Anonymkode: f84e3...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler ikke på at Groruddalen kan ha sine problemer, selv om noe av utflytting vil også skyldes det faktum at hele groruddalen er nesten blottet for enebolig og rekkehusstrøk.

Anonymkode: f84e3...a5c

Jeg er enig i mye av det du skriver, men dette er jo helt feil. Villaområder finner du mange steder, gamle Stovner, Grorud, gamle Furuset, store deler av Hellerud og Godlia er noen eksempler. Rekkehus finnes det også plenty av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Viktualia skrev:

Jeg er enig i mye av det du skriver, men dette er jo helt feil. Villaområder finner du mange steder, gamle Stovner, Grorud, gamle Furuset, store deler av Hellerud og Godlia er noen eksempler. Rekkehus finnes det også plenty av. 

Nå er ikke Hellerud, Godlia Groruddalen (gamle stovner er mer høybråten ). Og jo det finnes lommer av villa og rekkehus i overalt i Groruddalen, men sett under ett og sammenlignet med andre bydeler er Groruddalen preget av lite estetisk pen blokk bebyggelse, med store veier og industri. Lite attraktivt, selv om akkurat villa områdene er fine. Single venner kikker gjerne mot Groruddalen for billig førstegangskjøp nære T-bane.. Mens etablerte venner søker seg til rekkehusidyllen på Holmlia som jeg har inntrykk av har blitt veldig populært blandt småbarnsforeldre. 

Holmlia har også blokkområder, og der bor det gjerne en større andel minioritetspråklige. Så her er det også en form for servering innad i miljøet. Andre steder hvor det er både rekkehus og blokker opplever jeg en harmonisk balanse mellom  nordmenn og multikulturelle. Så alt er ikke bare mørkt..

Anonymkode: f84e3...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke Hellerud, Godlia Groruddalen (gamle stovner er mer høybråten ). Og jo det finnes lommer av villa og rekkehus i overalt i Groruddalen, men sett under ett og sammenlignet med andre bydeler er Groruddalen preget av lite estetisk pen blokk bebyggelse, med store veier og industri.

Anonymkode: f84e3...a5c

Hellerud og Høybråten er Groruddalen. Godlia også, selv om det kanskje er på grensa. Grordudalen strekker seg ned til Bryn.

Og jeg er ikke enig i at blokkene i Groruddalen er lite estetisk pene. Det ser kanskje sånn ut når man bare kjører forbi langs hovedveiene, men da kjenner man ikke lokale områder godt nok. For blokker kan være så mangt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2017 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Det har nok noe med det å gjøre at de ikke er flyttet frivillig. Ufrivillig migrasjon er ikke ukomplisert, og mange tviholder på alt som minner om hjemme. Dette i håp om å kunne vende hjem en dag.

Når man har måttet forlate hjem, familie og venner, så vil man gjerne ha den ene identitetsmarkøren som jo kultur og/eller religion er. Hvordan vet man ellers hvem man er?

Anonymkode: adc44...090

Jaggu sa jeg smør.

Anonymkode: 17d16...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...