Gå til innhold

Nabolag tømmes for etnisk norske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ny regel. 1. Så lenge du bor i en kommunal bolig og du får midler av staten kan du ikke kreve hvor du vil bo. 2. Det er bare lov med to innvandrer pr klasse i barneskolen og ungdomskolen. 3. Det er ikke lov å gå med religiøse plagg 4. En form for positiv fritidsaktiviteter etter skolen er reklamer på skolen. 

Anonymkode: 64068...951

Det er altfor mange innvandrere i Norge til at det går å begrense det til ca 10% pr klasse. Det er ikke mulig i teorien engang, og i Oslo-området må mange sendes veldig langt for å kunne begrense det til under 50%.

Anonymkode: 5de35...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er altfor mange innvandrere i Norge til at det går å begrense det til ca 10% pr klasse. Det er ikke mulig i teorien engang, og i Oslo-området må mange sendes veldig langt for å kunne begrense det til under 50%.

Anonymkode: 5de35...a66

Det er ikke for mange innvandrere i Norge til at maksimum 10% skal kunne gå an. Hvem sier de må bo i Oslo? Bor du i en kommunal bolig og ikke er fast arbeid, så kan de vel sende deg til annen fylke, få tilbudt kommunalbolig og en arbeidspraksis lik den du har i storbyen. 

Anonymkode: 64068...951

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange flere enn de som man vet om som er i Norge. 

Anonymkode: a669c...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke for mange innvandrere i Norge til at maksimum 10% skal kunne gå an.

Det er ca 17% med innvandrerbakgrunn i Norge, og de har flere barn enn etnisk norske.

Anonymkode: 5de35...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk flytter til Oslo f.eks, så er det jo ikke sånn at man har fritt valg i forhold til hvor man vil bo. Man må jo kjøpe bolig etter lommeboka. En ting er at kommunen kjøper boliger rundt om i byen for de som av forskjellige grunner ikke klarer å skaffe bolig selv. Men vi andre kan jo ikke bidra til jevn fordeling av etnisk bakgrunn uavhengig av hva vi kan betale for en bolig. Det ville jo også blitt ramaskrik for øvrig, hvis folk med innvandrerbakgrunn skulle få kjøpe rabatterte boliger på vestkanten. 

For øvrig bor jeg selv i et innvandrertett område i Groruddalen, og trives med det. Folk har forskjellige bakgrunner, men det eneste felles språket er norsk, så det er norsk man hører rundt omkring på lekeplasser, skoler, i butikken og på andre møteområder. I tillegg er innvandrerforeldre flest akkurat like opptatt av at det skal gå godt med barna som andre foreldre, og ønsker at de skal integreres og lykkes i samfunnet.

Selvsagt finnes det unntak, men mitt inntrykk er at det ofte gjelder ressurssvake familier, som det jo gjerne er flere av på østkanten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette beviser jo at innvandrere tar over nabolag, og at nordmenn skvises ut. Det motbeviser at det er noe som helst positivt med muslimsk innvandring. INGEN norske vil bo der, heller ikke alle som hyler rasisme hvis en sier noe negativt om ikke-vestlige. 

Anonymkode: 18046...ca9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på. Om de flytter ut bare på grunn av fordommer fra et strøk som i utgangspunktet fungerer fint forstår jeg det ikke. Om det derimot er overvekt av barn som ikke kan skikkelig norsk slik at det går utover språkopplæring i barnehage og skole så forstår jeg det helt fint. Da har man en rasjonell grunn til å flytte. 

Anonymkode: 8153b...e47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant:) 

Men artikkelen er en trist lesning. Ikke skjønner jeg hvorfor man flytter til ett nytt land for så nekte å blende inn i samfunnet, lære seg språket og være en ressurs for landet. 

Anonymkode: 7ff3a...5cc

Det har nok noe med det å gjøre at de ikke er flyttet frivillig. Ufrivillig migrasjon er ikke ukomplisert, og mange tviholder på alt som minner om hjemme. Dette i håp om å kunne vende hjem en dag.

Når man har måttet forlate hjem, familie og venner, så vil man gjerne ha den ene identitetsmarkøren som jo kultur og/eller religion er. Hvordan vet man ellers hvem man er?

Anonymkode: adc44...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke de politikerne, eller vanlige folk ellers, som er så for innvandring flytte inn i slike bydeler, da? Bo midt blant innvandrerne? Det er jo det de ønsker? 

Anonymkode: e4470...893

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele AP og AUF ledere burde måte flyttes inn på disse ghettoene spontant.  

Anonymkode: 84991...083

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, evelynn skrev:

Tror ikke etnistet er et stort  problem, men arbeidsledighet med villje. Hvis folk jobber for å fårsorge seg selv og sine, betaler skatt osv, går det hovedsakelig bra. Problemet begynner der, hvor - i stedet for å jobbe - folk får "gratis" penger, bolig, barnehage. 

Et annet problem er når man drapstruer søstrene sine dersom de får norsk kjæreste mens guttene selv har full frihet. Den ekstreme kjønnsdiskrimineringen man ser i mange miljøer innvandrere fra Midt-Østen og Afrika kommer fra er så fremmed for nordmenn at nordmenn ikke er villige til å integrere barna sine inn i disse miljøene. 

Anonymkode: dbea6...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etnisk norske som flytter ut av såkalte innvandrerbydeler og skolene der er skaprasister.

Anonymkode: 500f5...9d3

Nei, det er de virkelig ikke. Det som gjør at de flytter er at de ønsker å slippe at barna deres blir minoritetsbefolkning i sitt eget land. Det er ingen plikt til å bo et bestemt sted. Vil de flytte, så har de all rett til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Viktualia skrev:

Når folk flytter til Oslo f.eks, så er det jo ikke sånn at man har fritt valg i forhold til hvor man vil bo. Man må jo kjøpe bolig etter lommeboka. En ting er at kommunen kjøper boliger rundt om i byen for de som av forskjellige grunner ikke klarer å skaffe bolig selv. Men vi andre kan jo ikke bidra til jevn fordeling av etnisk bakgrunn uavhengig av hva vi kan betale for en bolig. Det ville jo også blitt ramaskrik for øvrig, hvis folk med innvandrerbakgrunn skulle få kjøpe rabatterte boliger på vestkanten. 

For øvrig bor jeg selv i et innvandrertett område i Groruddalen, og trives med det. Folk har forskjellige bakgrunner, men det eneste felles språket er norsk, så det er norsk man hører rundt omkring på lekeplasser, skoler, i butikken og på andre møteområder. I tillegg er innvandrerforeldre flest akkurat like opptatt av at det skal gå godt med barna som andre foreldre, og ønsker at de skal integreres og lykkes i samfunnet.

Selvsagt finnes det unntak, men mitt inntrykk er at det ofte gjelder ressurssvake familier, som det jo gjerne er flere av på østkanten. 

Det er jo mye billigere for innvandrerne å bo der de er enn å bo i dyre Oslo. 90% av Norges befolkning bor tross alt ikke i Oslo. Men mange innvandrere flytter vekk fra nordmenn og til de mest innvandrertette delene av landet fordi der kan man leve mest som i hjemlandet. 

Anonymkode: dbea6...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke de politikerne, eller vanlige folk ellers, som er så for innvandring flytte inn i slike bydeler, da? Bo midt blant innvandrerne? Det er jo det de ønsker? 

Anonymkode: e4470...893

Jeg bor i en av de mest innvandrertette bydelene i Oslo, faktisk 😉

De jeg kjenner som har flyttet ut, er de med barn som ønsker større plass, men ikke har råd til hus/rekkehus i området. De får rett og slett mer for pengene i Akershus. 

Anonymkode: 79c4c...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk. Nordmenn og andre rasister hører ikke hjemme i 2017, forhåpentligvis vil nesten alle mennesker på jorden være av blandet rase innen 2200.

Anonymkode: bd3bf...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fantastisk. Nordmenn og andre rasister hører ikke hjemme i 2017, forhåpentligvis vil nesten alle mennesker på jorden være av blandet rase innen 2200.

Anonymkode: bd3bf...068

Nordmenn hører ikke hjemme i 2017? Gratulerer med den mest rasistiske kommentaren hittil!

Anonymkode: 756db...d4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en av de mest innvandrertette bydelene i Oslo, faktisk 😉

De jeg kjenner som har flyttet ut, er de med barn som ønsker større plass, men ikke har råd til hus/rekkehus i området. De får rett og slett mer for pengene i Akershus. 

Anonymkode: 79c4c...6c5

Folk med barn ønsker ikke at de etnisk norske barna skal være en liten minoritet på skolen som domineres av islamsk æreskultur og streng diskriminering av jenter. Det er bare sunn fornuft. Barna er tvunget til å forholde seg til nærmiljøet hele tiden. Folk uten barn kan selv velge hva man skal forholde seg til i nærmiljøet. Er tross alt ikke spesielt vanlig for norske ateistiske kvinner å ha bare muslimske jenter som venninner. 

Anonymkode: dbea6...adf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk med barn ønsker ikke at de etnisk norske barna skal være en liten minoritet på skolen som domineres av islamsk æreskultur og streng diskriminering av jenter. Det er bare sunn fornuft. Barna er tvunget til å forholde seg til nærmiljøet hele tiden. Folk uten barn kan selv velge hva man skal forholde seg til i nærmiljøet. Er tross alt ikke spesielt vanlig for norske ateistiske kvinner å ha bare muslimske jenter som venninner. 

Anonymkode: dbea6...adf

Siden jeg kjenner flere etnisk norske med barn i området også som er fornøyd, så tror jeg heller på det de som flytter ut sier. Og jeg har muslimske venner, av begge kjønn, det er faktisk helt normalt her jeg bor. 

Anonymkode: 79c4c...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden jeg kjenner flere etnisk norske med barn i området også som er fornøyd, så tror jeg heller på det de som flytter ut sier. Og jeg har muslimske venner, av begge kjønn, det er faktisk helt normalt her jeg bor. 

Anonymkode: 79c4c...6c5

Det er helt irrelevant hva de sier. Dersom det hadde vært så bra som du sier, så hadde nordmenn strømmet til området. Men det er selvsagt det motsatte som skjer. Akkurat som i alle andre land med stor innvandring fra MENA-land. Det er ikke noe spesielt for Norge og har ingenting med mangel på rekkehus å gjøre. Det handler om kultur og verdier. 

At du har mannlige og kvinnelige muslimske venner er helt irrelevant. Jeg sa at det er veldig uvanlig for norske kvinner å ha bare muslimske venninner. Folk uten barn på slike plasser trenger slett ikke å forholde seg til nærmiljøet hele tiden slik barn er tvunget til. Barn går på skole og er på lekeplassen rett utenfor stuedøren. På skoler med 95% utenlandske elever, hovedsakelig fra MENA-land. Folk uten barn har jobb og venninner langt utenfor stuedøren og har en helt annen frihet enn barna. 

Anonymkode: dbea6...adf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...