Gå til innhold

Det er bare så latterlig når kvinner tror de kan kreve at menn skal være "rene" slik menn krever av kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne posten er bare latterlig. Ikke fordi hun prøver på å kreve at menn skal være "rene", slik kvinner skal, men fordi hun ikke skjønner hvor mye hun dummer seg ut. Hun klikker jo inn på profilene nettopp fordi hun sikler (der ja) når hun ser bildene av disse yuge mennene! Hun vil ha, men vet hun aldri vil ha sjanse på, menn som disse. Derfor prøver hun å rakke ned på dem i stedet. Noe som bare slår tilbake på henne selv, for vi vet alle hvorfor hun egentlig klikker seg inn på disse bildene... ;)

 

http://www.boredpanda.com/woman-mocks-shirtless-guys-hate-sexy-women-cardsagstharassment/

Anonymkode: aef50...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Yuge? Hva betyr det? 

Anonymkode: 4be04...767

Når du bygger opp muskler. Når du har store muskler.

Anonymkode: aef50...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du bygger opp muskler. Når du har store muskler.

Anonymkode: aef50...12f

På hvilket språk? Hvertfall ikke norsk eller engelsk. 

Anonymkode: 4be04...767

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gidder ikke åpne linken (som du sikkert har brukt lang tid på å finne), men forholder meg til trådens overskrift.

Hvorfor skal menn kreve at kvinner er rene? Og hvorfor skulle det være andre "regler" for menn enn kvinner?

Anonymkode: 0cd28...86f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gidder ikke åpne linken (som du sikkert har brukt lang tid på å finne), men forholder meg til trådens overskrift.

Hvorfor skal menn kreve at kvinner er rene? Og hvorfor skulle det være andre "regler" for menn enn kvinner?

Anonymkode: 0cd28...86f

Åpn den, det er verdt det! I alle fall hvis du finner underholdning i å se tapere drite seg ut på internett :fnise: noe jeg regner med du gjør siden du leste HI.

Anonymkode: f5b73...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert mange drittsekker blant disse hun henger ut og mobber, men problemet med at en tilfeldig person selv skal vurdere hvem som "fortjener" hetsen og hvem som ikke gjør det er jo at en også fanger opp folk som antagelig ikke fortjener det og som strengt tatt ikke har gjort noe galt. Mange av kommentarene fra de hun henger ut virker ikke å være rettet mot noen spesiell, og har trolig en humoristisk vinkling. Fortjener man virkelig mobbing og netthets om man omtaler en tendens der stadig flere jenter kler av seg på nettet for oppmerksomhet og bekreftelse? Det er da vitterlig en tendens jeg tror også mange feminister ser negativt på og oppfatter som et sykdomstegn i samfunnet. 

Jeg synes det er en skummel tendens når netthets og mobbing "hylles" ukritisk fordi den i utgangspunktet påstås å ha "gode" intensjoner og støtte opp under en politisk korrekt virkelighetsforståelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, herzeleid skrev:

Helt sikkert mange drittsekker blant disse hun henger ut og mobber, men problemet med at en tilfeldig person selv skal vurdere hvem som "fortjener" hetsen og hvem som ikke gjør det er jo at en også fanger opp folk som antagelig ikke fortjener det og som strengt tatt ikke har gjort noe galt. Mange av kommentarene fra de hun henger ut virker ikke å være rettet mot noen spesiell, og har trolig en humoristisk vinkling. Fortjener man virkelig mobbing og netthets om man omtaler en tendens der stadig flere jenter kler av seg på nettet for oppmerksomhet og bekreftelse? Det er da vitterlig en tendens jeg tror også mange feminister ser negativt på og oppfatter som et sykdomstegn i samfunnet. 

Jeg synes det er en skummel tendens når netthets og mobbing "hylles" ukritisk fordi den i utgangspunktet påstås å ha "gode" intensjoner og støtte opp under en politisk korrekt virkelighetsforståelse. 

Å påpeke at det er merkelig å lange ut mot halvnakne bilder av andre på nett når man legger ut halvnakne bilder av seg selv på nett kan vel knapt nok kalles hets. 

Anonymkode: f5b73...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å påpeke at det er merkelig å lange ut mot halvnakne bilder av andre på nett når man legger ut halvnakne bilder av seg selv på nett kan vel knapt nok kalles hets. 

Anonymkode: f5b73...565

Det er langt mer enn en "påpekning" å henge ut folk med fullt bilde under beskrivelsen "shamers". Hvorvidt det å si at man er lei av så mange nesten-nakne bilder på facebook trenger ikke heller å være å "lange ut", det er tross alt mange feminister som vil si seg enig i at dette er en usunn tendens.

Skremmende å se hvordan gapestokken stadig applauderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, herzeleid skrev:

Det er langt mer enn en "påpekning" å henge ut folk med fullt bilde under beskrivelsen "shamers". Hvorvidt det å si at man er lei av så mange nesten-nakne bilder på facebook trenger ikke heller å være å "lange ut", det er tross alt mange feminister som vil si seg enig i at dette er en usunn tendens.

Skremmende å se hvordan gapestokken stadig applauderes.

Hvorvidt noen feminister liker lettkleddbilder eller ei er vel strengt tatt ikke relevant her? :klo: Poenget er at disse mennene kritiserer andre for å gjøre akkurat det samme som de selv gjør - poste lettkledde bilder. Det blir som om jeg legger ut en video av meg selv som røyker sigg, samtidig som jeg poster om at jeg aldri ville datet en røyker, de stinker og må skjerpe seg. Hvis jeg var SÅ blottet for selvinnsikt at jeg ikke så dobbeltmoralen så håper jeg ærlig talt at noen ville sagt fra. 

At det ikke er så hyggelig å gjøre narr av noen på nett er greit nok, men de oppfører seg ikke akkurat pent selv heller. Hvis man velger å slenge med leppa om andre så kan man ikke gå helt i kjelleren og kalle det mobbing når man får svar på tiltale. Den som er med på leken må tåle steken :nigo:

Anonymkode: f5b73...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorvidt noen feminister liker lettkleddbilder eller ei er vel strengt tatt ikke relevant her? :klo: Poenget er at disse mennene kritiserer andre for å gjøre akkurat det samme som de selv gjør - poste lettkledde bilder. Det blir som om jeg legger ut en video av meg selv som røyker sigg, samtidig som jeg poster om at jeg aldri ville datet en røyker, de stinker og må skjerpe seg.

Det er så absolutt relevant for hva budskapet er. At noen påpeker det som en negativ trend at mange unge jenter legger ut lettkledde bilder for oppmerksomhet er ikke nødvendigvis å "slenge med leppa", med mindre du mener også disse feministene som er missfornøyde med en samfunnsutvikling gjør det samme når de uttrykker seg negativt om denne. Videre er det ikke nødvendigvis dobbeltmoralsk å si noe om dette, for så å poste feriebilder der en selv bader. Veldig lettkledde bilder for å få oppmerksomhet og badebilder fra en ferie er ikke nødvendigvis det samme.

Sitat

Hvis jeg var SÅ blottet for selvinnsikt at jeg ikke så dobbeltmoralen så håper jeg ærlig talt at noen ville sagt fra. 

Man kan fin "si ifra" uten å henge ut noen med fullt bilde.

Sitat

 

At det ikke er så hyggelig å gjøre narr av noen på nett er greit nok, men de oppfører seg ikke akkurat pent selv heller. Hvis man velger å slenge med leppa om andre så kan man ikke gå helt i kjelleren og kalle det mobbing når man får svar på tiltale. Den som er med på leken må tåle steken :nigo:

Anonymkode: f5b73...565

 

Igjen, det er ikke gitt at alle disse er "med på leken" og nettopp det er problemet med den "gode" mobbingen. Så fort noen hylles for å mobbe og henge ut andre fordi en føler det generelt sett er rettferdiggjort opphøyer vi også gapestokken til en plass voksne mennesker burde forstå at den ikke bør ha. Det virker dessverre å gå en del over hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, herzeleid skrev:

Det er så absolutt relevant for hva budskapet er. At noen påpeker det som en negativ trend at mange unge jenter legger ut lettkledde bilder for oppmerksomhet er ikke nødvendigvis å "slenge med leppa", med mindre du mener også disse feministene som er missfornøyde med en samfunnsutvikling gjør det samme når de uttrykker seg negativt om denne. Videre er det ikke nødvendigvis dobbeltmoralsk å si noe om dette, for så å poste feriebilder der en selv bader. Veldig lettkledde bilder for å få oppmerksomhet og badebilder fra en ferie er ikke nødvendigvis det samme.

Man kan fin "si ifra" uten å henge ut noen med fullt bilde.

Igjen, det er ikke gitt at alle disse er "med på leken" og nettopp det er problemet med den "gode" mobbingen. Så fort noen hylles for å mobbe og henge ut andre fordi en føler det generelt sett er rettferdiggjort opphøyer vi også gapestokken til en plass voksne mennesker burde forstå at den ikke bør ha. Det virker dessverre å gå en del over hodet. 

Men nå var det ikke akkurat sånn at gutta på den linken postet noe kritisk om seksualisering også hadde noen badebilder av seg seg selv da. De takker ned på kvinner som legger ut seksualiserte bilder, sier at de mangler selvrespekt etc., mens de legger ut seksualiserte bilder av seg selv.

Du trekker jo frem et helt annet scenario. Hvis du ønsker å diskutere feminister, lettkledd bilder og bading så bør du lage  en egen tråd om det med litt info om saken, ikke sitte her og synse om jeg er enig eller uenig når jeg ikke engang vet hva du snakker om eller hvorfor du fortsetter å snakke om det når saken er en helt annen. 

At du er uenig i metoden, den kjøper jeg. Der får vi være uenig. Jeg synes de må tåle såpass når de velger å være så ufin i utgangspunktet. 

Anonymkode: f5b73...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men nå var det ikke akkurat sånn at gutta på den linken postet noe kritisk om seksualisering også hadde noen badebilder av seg seg selv da. De takker ned på kvinner som legger ut seksualiserte bilder, sier at de mangler selvrespekt etc., mens de legger ut seksualiserte bilder av seg selv.

Du trekker jo frem et helt annet scenario. Hvis du ønsker å diskutere feminister, lettkledd bilder og bading så bør du lage  en egen tråd om det med litt info om saken, ikke sitte her og synse om jeg er enig eller uenig når jeg ikke engang vet hva du snakker om eller hvorfor du fortsetter å snakke om det når saken er en helt annen. 

At du er uenig i metoden, den kjøper jeg. Der får vi være uenig. Jeg synes de må tåle såpass når de velger å være så ufin i utgangspunktet. 

Anonymkode: f5b73...565

Det er faktisk ikke helt andre scenarier, fordi det blant disse som henges ut er folk som tilsynelatende kun har lagt ut bilde av at de bader på ferie eller kommenterer en samfunnstendens de ikke liker og ikke ønsker for sine søstre. Nettopp det er problemet med at man henger ut andre etter eget forgodtbefinnende. Mange vil ha forskjellige meninger om når mobbing og uthenging er rettferdiggjort, nettopp derfor er det en så farlig tendens at mobbing og uthenging applauderes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bare er så latterlig når menn tror de er overlegne kvinner og kan lage egne regler altså..   :kari:

Anonymkode: ed7a0...794

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, herzeleid skrev:

Det er faktisk ikke helt andre scenarier, fordi det blant disse som henges ut er folk som tilsynelatende kun har lagt ut bilde av at de bader på ferie eller kommenterer en samfunnstendens de ikke liker og ikke ønsker for sine søstre. Nettopp det er problemet med at man henger ut andre etter eget forgodtbefinnende. Mange vil ha forskjellige meninger om når mobbing og uthenging er rettferdiggjort, nettopp derfor er det en så farlig tendens at mobbing og uthenging applauderes. 

Ok.. tror ikke vi har gått inn på samme link i så fall.

Anonymkode: f5b73...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Når du bygger opp muskler. Når du har store muskler.

Anonymkode: aef50...12f

Huge...?

Anonymkode: 14a01...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bare er så latterlig når menn tror de er overlegne kvinner

Hva er det når kvinner tror at menn er overlegne? Det er relativt vanlig. Feminismen er bygget på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...