Gå til innhold

Rosacea


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har det? Hva har dere gjort som har fungert? Jeg er konstant rød i huden på kinnene, det ser ut som om jeg har kommet fra joggetur... i tillegg har jeg en del underhudskviser i samme området. Det går fra neseroten og helt til øreflippen på den ene siden, noe mindre på andre. 

Har vært hos hudlege og fikk en kur, det ble noe bedre da, men et par uker etter jeg avsluttet kuren kom kvisene tilbake. Rødheten har vært der hele tiden gjennom kuren. Det er så skjemmende, og jeg har plutselig måttet begynne med foundation. Jeg som alltid har hatt så bra hud :( 

Anonymkode: 23f57...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistenker at jeg har det, har fått noen kommentarer de siste par årene fra andre som har det og som antok at jeg hadde det samme. Før var det bare rødt, men i  fjor vår fikk jeg skikkelige utbrudd, kviser og hele ansiktet var vondt. I år startet et verste utbruddet helt i starten av juli, og nå ser det endelig ut til å roe seg litt.

Jeg er 32 nå og vet egentlig ikke hvor lenge jeg har hatt det slik. Ansiktet har vært et problemområde siden jeg var 16 og begynte å få voldsom hårvekst i ansiktet. Nå er jeg stort sett rød i det meste av ansiktet, svart i store deler, og kritthvit i små områder. Jeg vet ikke helt hva som er hva.

Jeg gikk til lege for noen år siden, tok blodprøver, men fikk ikke noe råd eller resepter. Har på en måte vent meg til å være slik, har alltid trodd at det vil roe seg for nå kan det ikke bli verre. Så viser det seg stadig at det kunne det, og det blir det.

Beklager at jeg ikke har råd, håper at du finner ut av det!

Anonymkode: 48666...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spør på apoteket etter la roshe posay som har en serie for rosasea(rosaliac) Ellers bruker faren min en krem han har fått av legen (den er mot rosasea)  og måtte først bruke den i 3-4 måneder hver dag og deretter vedlikeholde 2-3 dager i uka. Og kombinert med en krem som er for sensitiv hud fra apoteket, også fra la roshe posay(toleriane).  

Anonymkode: 438e9...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FØLER MED DEG! Har det akkurat på samme måten, helt forferdelig! :grine:

Finacea krem har hjulpet meg litt i forhold til kvisene, i tillegg til tablettkur (Oracea). Problemet er at rødheten er kronisk og utslettet/kvisene kommer tilbake etter endt kur. Jeg har lest at det eneste som hjelper er laserbehandling. Det er laaang ventetid i det offentlige, så jeg har begynt å spare for å få laserbehandling på privatklinikk.

Synes denne https://www.kicks.no/loreal-paris/nude-magique-cc-cream-anti-redness-p30365 dekker de røde områdene ganske så greit. I tillegg er La Roche Posay Rosaliac ganske så god å bruke på de røde områdene. 

Anonymkode: d4c02...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

FØLER MED DEG! Har det akkurat på samme måten, helt forferdelig! :grine:

Finacea krem har hjulpet meg litt i forhold til kvisene, i tillegg til tablettkur (Oracea). Problemet er at rødheten er kronisk og utslettet/kvisene kommer tilbake etter endt kur. Jeg har lest at det eneste som hjelper er laserbehandling. Det er laaang ventetid i det offentlige, så jeg har begynt å spare for å få laserbehandling på privatklinikk.

Synes denne https://www.kicks.no/loreal-paris/nude-magique-cc-cream-anti-redness-p30365 dekker de røde områdene ganske så greit. I tillegg er La Roche Posay Rosaliac ganske så god å bruke på de røde områdene. 

Anonymkode: d4c02...b10

Bruker denne selv. Virker bare i speilet hjemme, når jeg ser meg i dagslys er jeg like rød uansett hva jeg smører på meg :frkk:

Anonymkode: 48666...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...