Gå til innhold

Pengesum gave til brudepar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere er en grei sum å gi i bryllupsgave til min søster og svoger? De ønsker seg penger til reise.

Anonymkode: 9c922...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette går jo etter hva du har råd til, og om du velger "bare" 200 så vil de uansett sette pris på det. Selv ga jeg en gave de ønsket seg som kostet 400 kroner. 

15000 som en foreslår her er forresten veldig mye. 

Anonymkode: 7a5a7...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt 2 000. Det tenker jeg er max til søsken. Jeg har råd til å gi adskillig mer, men jeg ser ikke hvorfor man skal øse ut mangfoldige tusen til enhver anledning. 

Vel og merke om du har råd. Har du ikke det, gir du mindre, og det er helt ok. Du skal ikke blakke deg på gaver til andre. 

Anonymkode: e3606...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint det men alt under 1000 kr kan dere heller spare dere for. Fin minstesum syntes jeg er 1000 kr fra en person eller 2000 om dere er et par som gir sammen :)

Anonymkode: e5133...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint det men alt under 1000 kr kan dere heller spare dere for. Fin minstesum syntes jeg er 1000 kr fra en person eller 2000 om dere er et par som gir sammen :)

Anonymkode: e5133...53c

Håper du seriøst kødder nå ass

Anonymkode: 7a5a7...431

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette går jo etter hva du har råd til, og om du velger "bare" 200 så vil de uansett sette pris på det. Selv ga jeg en gave de ønsket seg som kostet 400 kroner. 

15000 som en foreslår her er forresten veldig mye. 

Anonymkode: 7a5a7...431

Ja, de får nøye seg med en femhundrings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 fra deg er bra ts. Når jeg var forlover for min bestevenninne ga jeg brudeparet gavekort på opplevelse jeg vet de ønska seg, kom på ca 1000. 

Anonymkode: c3dcb...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å gi 500 kroner til venner som gifter seg. Hadde søsteren min giftet seg ville jeg og samboer gitt 800 kroner og evt en liten gave (noe jeg vet at de trenger).

Man trenger ikke gi så veldig mye, både jeg og samboeren er studenter med deltidsjobb, så vi har ikke all verdens med råd. Vi bruker å spare opp penger i en boks som går til brulypp/bursdag/osv, vi kaller det selskapsboksen😉

Anonymkode: 43ac2...b6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns en gave også må samsvare til kuverten, bruker de 3000 pr person i bryllupet er det litt flaut å gi en gave på kr. 200

en søster hadde jeg alene gitt 2000-3000 tusen, var det meg og en mann, hadde vi nok gitt 4000.

Endret av Torelli
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minst 500 kroner hvis de skal feire bryllup med middag og alkohol. 

Anonymkode: 9a0f3...120

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Torelli skrev:

jeg syns en gave også må samsvare til kuverten, bruker de 3000 pr person i bryllupet er det litt flaut å gi en gave på kr. 200

en søster hadde jeg alene gitt 2000-3000 tusen, var det meg og en mann, hadde vi nok gitt 4000.

Det er ingen som burde å må gi en gave som tilsvarer kuverten- dette er bare totalt tull.  Det er brudeparet som selv bestemmer å ha en dyr eller ikke dyr bryllup.

 Hva er det egentlig som feiler dere her i Norge? Leser så mange tråder her på KG om gaver til bryllup, konfirmasjon, dåp osv og får så mye stuck-up vibes i forhold til hva er bra nok sum å gi.  

Dritt i hva bryllupet koster eller hva reisen koster og gi hva dere har råd til.  Hvis de er så selv-opptatte at de ser ned på en gave på 500kr er det noe virkelig feil med disse mennesker.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8/14/2017 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Fint det men alt under 1000 kr kan dere heller spare dere for. Fin minstesum syntes jeg er 1000 kr fra en person eller 2000 om dere er et par som gir sammen :)

Anonymkode: e5133...53c

Fy faen så lei jeg er av at folk skriver en ganske frekk og nedlatende kommentar, for så å avslutte med smilefjes. Man gir etter evne og lyst, ferdig med saken. 

Anonymkode: 7193e...a93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Outlander skrev:

Det er ingen som burde å må gi en gave som tilsvarer kuverten- dette er bare totalt tull.  Det er brudeparet som selv bestemmer å ha en dyr eller ikke dyr bryllup.

 Hva er det egentlig som feiler dere her i Norge? Leser så mange tråder her på KG om gaver til bryllup, konfirmasjon, dåp osv og får så mye stuck-up vibes i forhold til hva er bra nok sum å gi.  

Dritt i hva bryllupet koster eller hva reisen koster og gi hva dere har råd til.  Hvis de er så selv-opptatte at de ser ned på en gave på 500kr er det noe virkelig feil med disse mennesker.  

Vis du ikke vil gi mer enn en kinobillett til din søsters bryllup er det kanskje du som feilvurderer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Torelli skrev:

Vis du ikke vil gi mer enn en kinobillett til din søsters bryllup er det kanskje du som feilvurderer. 

Hva vet du om hva jeg har gitt i bryllup før?  Kinobillett koster 120kr.  500kr er over 4 ganger så mye. SÅ...hva har kommentaren din med saken å gjøre?  

Jeg har sagt at folk burde ikke må gi basert på kuvertprisen og burde gi etter sine evner.  Hvis brudeparet liker det ikke kan de get stuffed.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på din livssituasjon og hva du har råd til. Jeg er i full jobb og tjener greit, og ville nok gitt rundt 1500 fra oss som par. Da jeg var student ville jeg gitt det jeg syns jeg hadde råd til. 

Anonymkode: 20bdc...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...