Gå til innhold

Er du nøye når du skriver SMS?


Simbyxor

Anbefalte innlegg

Jeg skriver helt forferdelig på telefonen. Og ja, jeg skriver på telefonen nå (i mangel på pc), og det er et mareritt for meg. Jeg er virkelig ingen telefonskribent sv feste klasse. Jeg mener første klasse.

Jeg gjør meg også dum, fordi jeg ikke gidder å verken tenke eller uttrykke meg normalt. Jeg har også en sjargong de som kjenner meg forstår, f.eks "fikser du det, så ordner jeg det", kan bety at hvis du fyller bøtta med vann og såpe så vasker jeg badet. Merkelig, ja. Men er jeg alene om å uttrykke meg klønete på telefonen uten å bry meg? Jeg vet jo at jeg klarer å skrive rett, og uttrykke meg godt dersom jeg virkelig ønsker det, men jeg føler en viss apati... ;) hvorfor skal jeg gidde rettskrivning på tlf, liksom?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skriver stort sett like korrekt per SMS som ellers, men det hender jeg forenkler grammatikken litt hvis det er ubeleilig å sitte og trykke der og da.

Anonymkode: 17c49...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver på samme måte som ellers :) Har vent meg til å skrive de fleste ord korrekt :P Går automatisk

Anonymkode: f5899...d87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da ta umåtelig lang tid for dere å konversere via sms? Jeg er sånn som skal ha det ferdig innen 4 sekunder. Med mindre det er en som har spurt hvordan det går, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver ganske likt på SMS som ellers, selv om jeg kanskje velger litt kortere setninger. De ti ekstra sekundene det tar har jeg, og jeg har jo ikke sett noen skrive godt gammeldags "SMS-språk" på årevis.

Anonymkode: 39c91...3bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som skriver så mye feil at jeg sliter med å skjønne hva hun mener. Skjønner ikke hvorfor dere ikke bare kan skrive riktig først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver korrekt og så forståelig jeg kan også på sms. Det er utrolig irriterende med sms'er som er så fulle av skrivefeil og forkortelser og vås at de knapt er lesbare. Da gjør JEG meg ofte dum, og later som om jeg ikke forstår dem. 

Anonymkode: 97f77...87b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver ikke forkortelser, og har lite skrivefeil, men i sms og chat er jeg ikke like nøye med språket. Noen ord skriver jeg på dialekt, og grammatikken kan bli litt dårlig.

Anonymkode: 7bb8b...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2017 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Skriver på samme måte som ellers :) Har vent meg til å skrive de fleste ord korrekt :P Går automatisk

Anonymkode: f5899...d87

Her også :jepp: Og som deg, har jeg begynt å erstatte punktum med smileansikt :arwen:

Dette begynte jeg med her på KG :link: Jeg er nok allerede mer eller mindre skadet av KG :alice::hoho:

Anonymkode: 9e057...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer opp forslag til ord hver gang jeg skriver. Om det er feil ord, går jeg tilbake for å rette det om jeg rekker det før smsen er sendt. Folk sier jeg skriver sykt fort, så du burde prøve det selv, TS :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 13.05, Simbyxor skrev:

Jeg skriver helt forferdelig på telefonen.

Det gjelder nok de fleste.

Den smarte autokorrekturen, som ikke alltid er så smart, fører også til de merkeligste formuleringer. Blir du men på sur? Du fremstår jo litt dum da, og får en trang til å sende en ny sms med korrektur. Men det er unødvendig, ethvert oppegående menneske skjønner hva som er ment.

Når mange likevel gir etter og korrigerer det åpenbare, er det enten fordi man har en issue med at alt skal være korrekt, eller en redsel for at mottakeren har en slik issue.

Edit: Ja, nå rettet jeg en åpenbar feil helt unødvendig, bare fordi en del på KG er opphengt i rettskrivning ...

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriver ganske likt på SMS som ellers, selv om jeg kanskje velger litt kortere setninger. De ti ekstra sekundene det tar har jeg, og jeg har jo ikke sett noen skrive godt gammeldags "SMS-språk" på årevis.

Anonymkode: 39c91...3bc

Det er heller Ikke snakk om."sms-språk". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Evilposelos skrev:

Det kommer opp forslag til ord hver gang jeg skriver. Om det er feil ord, går jeg tilbake for å rette det om jeg rekker det før smsen er sendt. Folk sier jeg skriver sykt fort, så du burde prøve det selv, TS :) 

Pøh. Som om jeg ikke har prøvd det. Tror du misforstår litt her ;)

Jeg skriver ikke uforståelig. Jeg skriver bare feil noen ganger uten å gidde å rette opp i det. Ofte er det autokorrekten som er synderen. Det kommer også an på hvem jeg skriver med. Er det mamma så er jeg nøye, for eksempel.. er det en annen så vet jeg at hn skjønner hva jeg mener uansett. 

Så, du forstår, jeg skriver ikke uforståelig. Jeg skriver "feil". Uten å løfte en finger for å rette opp i det. Med unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Horten Market skrev:

Det gjelder nok de fleste.

Den smarte autokorrekturen, som ikke alltid er så smart, fører også til de merkeligste formuleringer. Blir du men på sur? Du fremstår jo litt dum da, og får en trang til å sende en ny sms med korrektur. Men det er unødvendig, ethvert oppegående menneske skjønner hva som er ment.

Når mange likevel gir etter og korrigerer det åpenbare, er det enten fordi man har en issue med at alt skal være korrekt, eller en redsel for at mottakeren har en slik issue.

Edit: Ja, nå rettet jeg en åpenbar feil helt unødvendig, bare fordi en del på KG er opphengt i rettskrivning ...

Jeg tror egentlig at jeg er så trygg på meg selv, skriftmessig, at jeg (som du skriver) ikke har et "issue" med språkfeil, ja. 

Og det å skrive den setningen i senga, med et øye lukket,,var vwksuc slitsomt.

Veldig slitsomt altså😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...