Gå til innhold

Tannlegen vil at JEG skal betale for hans feil!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tannlegen min greide å knekke en del av et instrument inni en del av tannen min og får det ikke ut. Jeg må derfor til en spesialist og betale over 6000 kr for å få det ut! Dette mener tannlegen min at det er JEG som skal betale for! Kan dette være riktig???

ikke bare har han påført meg smerte og ubehag, men jeg skal betale for hans feil i tillegg!?

Anonymkode: bef2f...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ikke riktig ut. Ring forbrukerombudet i morgen.

Endret av Mr. Kilmister
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Mr. Kilmister skrev:

Det høres ikke riktig ut. Ring forbrukerombudet i morgen.

Forbrukerombudet er neppe rette instans her. 

Bruk heller tiden din til å ringe Pasient og Brukerombudet i fylket du bor i. Her kan du og ha krav på erstatning, i tillegg til at tannlegen din skal ha forsikring for denne typen uhell. At du skal betale noe som helst er jeg derfor i sterk tvil om, med forbehold om den infoen du har gitt i hi også er tannlegens fremstilling av saken. 

Anonymkode: 87078...37b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med min mor. Hun måtte betale, samt betale for reise på fem mil hver vei til spesialisten. 

Anonymkode: e12b8...b93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vil han det. Hva er vel bedre enn at andre betaler for feil man gjør. Opp til deg om han klarer å lure nok en pasient. ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket instrument er det? 

Anonymkode: e2aaf...018

Du det aner jeg ikke, men sitter en liten del fast i den ene kanalen tror jeg det var. Tror det var en sånn ting de pirker med...

TS

Anonymkode: bef2f...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du det aner jeg ikke, men sitter en liten del fast i den ene kanalen tror jeg det var. Tror det var en sånn ting de pirker med...

TS

Anonymkode: bef2f...b42

Er det en sånn "rensepinn" de bruker i forbindelse med rotfylling? Sitter den fast, så er det en "feilberegning" fra tannlegen. ( Du har min størate medfølelse.)

Anonymkode: 87078...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en sånn "rensepinn" de bruker i forbindelse med rotfylling? Sitter den fast, så er det en "feilberegning" fra tannlegen. ( Du har min størate medfølelse.)

Anonymkode: 87078...37b

Ja altså han skylder på at mine kanaler er for trange, men da må han for F. Ikke kjøre et instrument så hardt ned i dem da! 

Ts

Anonymkode: bef2f...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres helt grusomt ut, først og fremst med tanke på ubehag og tid du bruker på dette -og i tillegg ansvarsfraskrivelse og frekke kommentarer. Det er vel alt man ønsker at en tannlege IKKE representerer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja altså han skylder på at mine kanaler er for trange, men da må han for F. Ikke kjøre et instrument så hardt ned i dem da! 

Ts

Anonymkode: bef2f...b42

Tannlegen ser på røntgen hvordan kanslen din går. Han skal deretter tilpasse intrumentbruken sin etter dine kansler. Han burde vært navngitt slik at andre styrer unna. 

Anonymkode: 87078...37b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg for all del inn klage på legelisten.no! Slik kan andre slippe det du har vært igjennom. Og husk å lage et helvete for han;)

Anonymkode: a5d98...7cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er sånn som kan skje ved rotbehandling. Som tannlege må man alltid vurdere om dette er er kasus man klarer selv, eller om det bør henvises til spesialist (det er dyrere for pasienten). Ofte prøver man da selv først, går det ikke, så må man henvise. Jeg tenker at det er helt riktig at pasienten skal betale hos spesialisten. Men syns det da er naturlig at du slipper å betale for denne delen av behandlingen hos din egen tannlege. 

Anonymkode: c2748...1c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sånn som kan skje ved rotbehandling. Som tannlege må man alltid vurdere om dette er er kasus man klarer selv, eller om det bør henvises til spesialist (det er dyrere for pasienten). Ofte prøver man da selv først, går det ikke, så må man henvise. Jeg tenker at det er helt riktig at pasienten skal betale hos spesialisten. Men syns det da er naturlig at du slipper å betale for denne delen av behandlingen hos din egen tannlege. 

Anonymkode: c2748...1c8

Dette!

At en fil separeres (knekker) under rotkanalbehandling er ikke nødvendigvis en feil tannlegen har gjort, men heller en kjent komplikasjon som kan oppstå. Derfor er det rimelig at det er du selv som må dekke kostnadene hos spesialisten.

Anonymkode: 01634...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette!

At en fil separeres (knekker) under rotkanalbehandling er ikke nødvendigvis en feil tannlegen har gjort, men heller en kjent komplikasjon som kan oppstå. Derfor er det rimelig at det er du selv som må dekke kostnadene hos spesialisten.

Anonymkode: 01634...da5

Hvis dette er en kjent komplikasjon bør tannlegen ha en forsikring mot dette, evt. får de ta det opp med levrandøren av utstyret som går i stykker. Det er helt urimelig at jeg som pasient skal måtte betale for en feil jeg ikke har gjort, og et defekt utstyr jeg ikke har kjøpt. Hvordan kan du få dette til å bli pasientens ansvar???

Hadde jeg tatt en privat operasjon hos en privat lege, og han hadde knekt et instrument inne i kroppen min, er det klart at jeg hadde hatt en sak...

 

TS

Anonymkode: bef2f...b42

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...