Gå til innhold

Kjøper du inn middag hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Handler bare 1 gang i uka fast. Vi bruker ukentlige middags menyer. Men hender jo jeg må på butikken fordi vi mangler eller går glemt noe, men da kjøper jeg bare det! 

Har sett over hva vi brukte på mat før, og forbruket er gått ned med opptil flere tusen i mnd fordi vi planlegger bedre.

Anonymkode: edb6c...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler to ganger i uken; mandag for mandag - fredag & lørdag for helgen. Dette er både økonomisk smart og det å planlegge middager sparer en for mye stress og tid. Anbefaler det virkelig :-) 

Målet er å kun handle en gang i uken, men det er vanskelig å vite hva man har lyst på som helgekos-middag på en mandag, hehe. 

Endret av gladjenta93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2017 den 19.14, AnonymBruker skrev:

Kjøper dere inn middag for flere dager eller hver dag?

 

Føler jeg kjøper middager hele tiden. Vanskelig å kjøpe opp for noen dager synes jeg. Hva gjør dere?

Anonymkode: dd840...a0e

Jeg storhandler 1 gang pr mnd. Da handler jeg inn kjøtt og fisk, bønner og annet som behøves. Så handler jeg småting som salat og  sesongbaserte grønnsaker ettersom jeg trenger det siden mye av det ikke holder seg i 4 uker, ikke har jeg plass til så mye grønnsaker i kjøleskapet heller. 

Så setter jeg opp ukesmenyer for 4 uker av gangen. Middagsrester blir enten fryst ned til senere, spist som frokost/lunch dagen etter eller brukt videre i en ny middagsrett dagen etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler middag hver dag. Vet aldri hva jeg vil ha i morgen. Passer meg glimrende på denne måten:-)

Anonymkode: 305b9...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel 2-3 ganger i uken. Noen ganger mer andre ganger mindre, men det kommer ann på hvor mye penger jeg har og om jeg skal spise mye grøntfor for det må være ferskt. 

Anonymkode: 0ea76...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har som oftest middager nok i fryseboksen. Skriver middagsplan på søndager for kommende uke etter hva som er i kjøleskapet og fryseren.

Handler to-tre ganger i uken, og da tar jeg med dersom det er noe på 50% og bruker det neste uke. Storhandler på 10-kronersmarked og slikt. Lager mye mat om gangen og får da flere porsjoner i fryseren til senere.

Anonymkode: 99d64...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...