Gå til innhold

Hvilket parti skal jeg velge? Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du utdype dette litt?

Det innebærer bare at de er sentrumsorientert i forhold til økonomisk omfordeling nasjonalt. Omtrent som Arbeiderpartiet, avhengig av hvilken fløy av av Arbeiderpartiet du sammenligner dem med. De er mer på høyresiden av Arbeiderpartiet i forhold til økonomisk omfordeling nasjonalt.

Hvis du søker etter et økonomisk omfordelingsparti av typen Sosialistisk venstreparti og Rødt som også er innvandringsmotstandere, så eksisterer ikke det en gang utenfor Stortinget. Det er derfor jeg anbefaler deg Demokratene. De er det absolutt nærmeste du kommer politiske representanter for dine rasjonelle egoistiske egeninteresser.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være at jeg stemmer på Senterpartiet men en stemme til senterpartiet er vel også en stemme til AP. Jeg vet heller ikke om jeg vil klare å stemme Senterpartiet på grunn av ulvepolitikken deres.

Ts

Anonymkode: 1aa06...ba6

Ja, definitivt, en stemme til Senterpartiet vil også være en stemme til Arbeiderpartiet og den globalistiske innvandringsliberalisten Jonas.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SV vil begrense arbeidsinnvandringen til Norge
En «ukontrollert strøm av arbeidsinnvandrere» fører til press på lønns- og arbeidsvilkår, mener stortingsrepresentant Kirsti Bergstø i Sosialistisk Venstreparti.
http://www.dagbladet.no/nyheter/sv-vil-begrense-arbeidsinnvandringen-til-norge/64032486

Anonymkode: 94beb...c18

Nå er det jo ikke arbeidsinnvandringen vi må stoppe aller først. Arbeidsinnvandrere kommer jo faktisk hit for å jobbe.  Når de jobber tjener de penger og disse pengene betaler de skatt til den norske stat av. Arbeidsinnvandrere burde dog ikke få samme tilgang på velferdsordningene Norge har. Feks kontantstøtte (ja ny lov utelukker det delvis) og barnetrygd.

Den innvandringen det er kritisk å gjøre noe med er alle migrantene/lykkejegerne som kommer kun for å kassere inn store summer fra velferdsorningene, uten nødvendigvis gi noe igjen for det. Og dette må stoppes ellers er det snart ikke velferdsordninger igjen. Hva skjer da?

Anonymkode: 2c639...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvorfor du til slutt bestemte deg for Høyre?

Ts

Anonymkode: 1aa06...ba6

For det første vil jeg ikke ha rød-grønn regjering. Frp blir for ekstremt, og jeg tror ikke de blir en del av en ny høyre/sentrums- regjering.

For det andre synes jeg Erna har gjort en god jobb, hun kan godt fortsette. 

For det tredje har jeg selvfølgelig lest partiprogrammet, og er enig i såpass mye at jeg vil gi partiet min stemme. 

https://hoyre.no/politikk/program/

Anonymkode: c5f30...38a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Blodets rett skrev:

Det innebærer bare at de er sentrumsorientert i forhold til økonomisk omfordeling nasjonalt. Omtrent som Arbeiderpartiet, avhengig av hvilken fløy av av Arbeiderpartiet du sammenligner dem med. De er mer på høyresiden av Arbeiderpartiet i forhold til økonomisk omfordeling nasjonalt.

Hvis du søker etter et økonomisk omfordelingsparti av typen Sosialistisk venstreparti og Rødt som også er innvandringsmotstandere, så eksisterer ikke det en gang utenfor Stortinget. Det er derfor jeg anbefaler deg Demokratene. De er det absolutt nærmeste du kommer politiske representanter for dine rasjonelle egoistiske egeninteresser.

Ja, definitivt, en stemme til Senterpartiet vil også være en stemme til Arbeiderpartiet og den globalistiske innvandringsliberalisten Jonas.

 

Av det jeg har lest virker de ut til å ha OK politikk, men de kan bli litt ekstreme. Jeg liker ikke deres politikk om abort, ultralyd og assistert befruktning. Det skal ikke være lett å finne et parti man er enig med mer en 60% :sukk:

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For det første vil jeg ikke ha rød-grønn regjering. Frp blir for ekstremt, og jeg tror ikke de blir en del av en ny høyre/sentrums- regjering.

For det andre synes jeg Erna har gjort en god jobb, hun kan godt fortsette. 

For det tredje har jeg selvfølgelig lest partiprogrammet, og er enig i såpass mye at jeg vil gi partiet min stemme. 

https://hoyre.no/politikk/program/

Anonymkode: c5f30...38a

OK :) Skal lese informasjon om Høyre også :) Har også tenkt å følge med på valget på TV for å få et bedre innblikk.

Anonymkode: 1aa06...ba6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av det jeg har lest virker de ut til å ha OK politikk, men de kan bli litt ekstreme. Jeg liker ikke deres politikk om abort, ultralyd og assistert befruktning. Det skal ikke være lett å finne et parti man er enig med mer en 60% :sukk:

Anonymkode: 1aa06...ba6

Jo flere faktorer du putter inn i den ligningen, jo vanskeligere blir det å finne en løsning på den. Jeg har funnet ut at man må prioritere og bestemme seg for hva som er det absolutt viktigste, for deretter å orientere seg ut i fra det. Da blir jobben mye enklere.

For meg er det innvandring og økonomisk omfordeling på nasjonalt nivå, noe jeg anser for å ha en sammenheng med hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker litt i dine baner, har bestemt meg for Høyre. 

Anonymkode: c5f30...38a

 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første vil jeg ikke ha rød-grønn regjering. Frp blir for ekstremt, og jeg tror ikke de blir en del av en ny høyre/sentrums- regjering.

For det andre synes jeg Erna har gjort en god jobb, hun kan godt fortsette. 

For det tredje har jeg selvfølgelig lest partiprogrammet, og er enig i såpass mye at jeg vil gi partiet min stemme. 

https://hoyre.no/politikk/program/

Anonymkode: c5f30...38a

Kan jeg spørre deg hvordan du som hevder å ha de samme tanker som trådstarter, som går på arbeidsavklaringspenger og søker et parti som ønsker å hjelpe de svakeligstilte i samfunnet, i betydningen økonomisk omfordeling, finner Høyre som et parti som oppfyller dette?

Min oppfatning av Høyre, og alle andre partier på høyresiden, er at de tvert i mot er motstandere av økonomisk omfordeling. I tillegg oppfatter jeg Høyre som et globalistisk og innvandringsliberalt parti.

Så hvor er det egentlig du ser Høyre oppfylle trådstarters politiske behov?

 

Endret av Blodets rett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Blodets rett skrev:

Det var ikke liberalistene i Fremskrittspartiet som brøt ut og dannet Demokratene. Liberallistene ble værende igjen i Fremskrittspartiet, og dette er veldig tydelig i forhold til de to partienes markant forskjellige syn på økonomisk omfordeling.

Det som er tydelig hvis man leser programmet er at bortsett fra den ene første setningen så snakker de akkurat som liberalister. Eiendomsrett og lave skatter er det viktige.

Anonymkode: d6234...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13/08/2017 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt litt på det men jeg er fortsatt usikker. Har tatt tv2 sin valgomat og da fikk jeg 60% på FRP og AP. Såvidt jeg har forstått er AP veldig for innvandring? Skal likevel ta noen flere tester. Takk for linker! :)

Anonymkode: 1aa06...ba6

Arbeiderpartiet er ikke spesielt for innvandring, egentlig. I praksis lik politikk som høyre. Men en regjering med ap nå vil antakelig bli noe mer liberal til innvandring enn dagens pga samarbeidspartier. Der FrP drar høyre i restriktiv retning, vil SV dra ap i liberal retning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/13/2017 den 14.42, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal velge og valget begynner å nærme seg. Jeg går på aap så det er viktig for meg at jeg stemmer på et parti som ønsker å hjelpe de svakligstilte i samfunnet. Jeg ønsker også å ha strengere regler når det kommer til innvandring, men jeg kommer ikke til å stemme FRP. Hvilket parti kan være et alternativ for FRP men som samtidig ønsker å ivareta de syke og fattige?

Anonymkode: 1aa06...ba6

Da må du jo ikke stemme frp hvertfall .

Anonymkode: d375d...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stem blankt!  For Norge! For fremtiden! Dagens politikk kan ikke få fortsette. Ligner mer og ner på USA, det hele er en flau affære.

Anonymkode: d375d...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må skille mellom innvandrere og flyktninger! Ærlig talt, dette er barneskolepensum! 

 

Anonymkode: f2116...e8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 14.8.2017 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen! :)

Kan du utdype dette litt?

Det kan være at jeg stemmer på Senterpartiet men en stemme til senterpartiet er vel også en stemme til AP. Jeg vet heller ikke om jeg vil klare å stemme Senterpartiet på grunn av ulvepolitikken deres.

 

Ts

Anonymkode: 1aa06...ba6

Kan du si litt mer om viktige saker for deg? Jeg tenker kanskje at Venstre kunne vært noe? De er sosialliberale og har ikke planer om å utrydde ulven.

Problematisk å stille denne typen spørsmål her inne når folk foreslår Demokratene og Norgespartiet. 

(Jeg stemmer for øvrig ikke Venstre selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør nok stemme Frp. Høy innvandring = lavere trygder i framtiden.

Men Høyre kan være et alternativ. Med regjering bestående av Høyre og Frp får man streng innvandringspolitikk, samtidig som mye av "våset" Frp har stått for ikke blir noe av.

Anonymkode: 28010...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Kan du si litt mer om viktige saker for deg? Jeg tenker kanskje at Venstre kunne vært noe? De er sosialliberale og har ikke planer om å utrydde ulven.

Problematisk å stille denne typen spørsmål her inne når folk foreslår Demokratene og Norgespartiet. 

(Jeg stemmer for øvrig ikke Venstre selv)

Venstre er det mest innvandringsliberale partiet på borgerlig side. Langt mer innvandringsvennlig enn f.eks Arbeiderpartiet. Det eneste positive med Venstre er at de støtter Solberg fremfor Støre som statsminister.

Anonymkode: 28010...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha mindre innvandring, men tørr ikke stemme på det eneste partiet som jobber for det fordi du er redd for å bli kalt rasist av venstreekstremister? Jøss, demokrati er dømt til å feile.

Anonymkode: 7151c...7e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venstre er det mest innvandringsliberale partiet på borgerlig side. Langt mer innvandringsvennlig enn f.eks Arbeiderpartiet. Det eneste positive med Venstre er at de støtter Solberg fremfor Støre som statsminister.

Anonymkode: 28010...149

Vanskelig å finne et parti som passer helt.

Men hva mener du med at du ikke ønsker innvandring? Og hvilken innvandring er det du ikke ønsker? Arbeidsinnvandring? Innvandring fra ikke-vestlige land? Det er jo et komplisert spørsmål. 

Det er jo partier som ønsker å redusere arbeidsinnvandringen for eksempel. Andre ser mest på ikke-vestlig innvandring. Men så er noen av de partiene som ikke ønsker innvandring, samtidig for at vi skal være aktive i kriger med ikke-vestlige land, eller at de støtter diktaturer med våpen, noe som igjen fører til at vi får flere flyktninger. Så det er et sammensatt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.8.2017 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt litt på det men jeg er fortsatt usikker. Har tatt tv2 sin valgomat og da fikk jeg 60% på FRP og AP. Såvidt jeg har forstått er AP veldig for innvandring? Skal likevel ta noen flere tester. Takk for linker! :)

Anonymkode: 1aa06...ba6

Ap og andre partier på venstresiden er veldig for innvandring ja. Rødt er jo helt ekstreme . De ønsker 100.000 årlig 😳

Anonymkode: e3735...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ap og andre partier på venstresiden er veldig for innvandring ja. Rødt er jo helt ekstreme . De ønsker 100.000 årlig 😳

Anonymkode: e3735...f67

Det er bare to partier å velge mellom, synes jeg:

- Rødt fordi partiet er det eneste partiet som ønsker at Norge gjør en noenlunde respektabel innsats for flyktningene.

- Feministisk initiativ fordi er det partiet som er sterkest i kvinnekampen. Alle kvinner burde i det minste sterkt overveie å stemme Fi!

Anonymkode: 86c04...9d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Geirfuglen skrev:

Vanskelig å finne et parti som passer helt.

Men hva mener du med at du ikke ønsker innvandring? Og hvilken innvandring er det du ikke ønsker? Arbeidsinnvandring? Innvandring fra ikke-vestlige land? Det er jo et komplisert spørsmål. 

Det er jo partier som ønsker å redusere arbeidsinnvandringen for eksempel. Andre ser mest på ikke-vestlig innvandring. Men så er noen av de partiene som ikke ønsker innvandring, samtidig for at vi skal være aktive i kriger med ikke-vestlige land, eller at de støtter diktaturer med våpen, noe som igjen fører til at vi får flere flyktninger. Så det er et sammensatt spørsmål.

Jeg er veldig tulling når det kommer politikk og partier. Vil du forklare mer rundt det siste avsnittet ditt? :) Altså, for eksmpel de partiene som vil redusere ikke-vestlig innvandring, men samtidig være aktiv i kriger/støtter diktaturer etc., hvilke er disse? 

Anonymkode: 09161...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 0.41, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo ikke arbeidsinnvandringen vi må stoppe aller først. Arbeidsinnvandrere kommer jo faktisk hit for å jobbe.  Når de jobber tjener de penger og disse pengene betaler de skatt til den norske stat av. Arbeidsinnvandrere burde dog ikke få samme tilgang på velferdsordningene Norge har. Feks kontantstøtte (ja ny lov utelukker det delvis) og barnetrygd.

Den innvandringen det er kritisk å gjøre noe med er alle migrantene/lykkejegerne som kommer kun for å kassere inn store summer fra velferdsorningene, uten nødvendigvis gi noe igjen for det. Og dette må stoppes ellers er det snart ikke velferdsordninger igjen. Hva skjer da?

Anonymkode: 2c639...88f

All type innvandring har ikke noe for seg. Tenkt på alle de norske som sitter ufrivillig arbeidsløse? Det ikke rettferdig at utlendinger kan komme hit å ta jobber fra nordmenn som trenger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...