Gå til innhold

Hvilket parti skal jeg velge? Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal velge og valget begynner å nærme seg. Jeg går på aap så det er viktig for meg at jeg stemmer på et parti som ønsker å hjelpe de svakligstilte i samfunnet. Jeg ønsker også å ha strengere regler når det kommer til innvandring, men jeg kommer ikke til å stemme FRP. Hvilket parti kan være et alternativ for FRP men som samtidig ønsker å ivareta de syke og fattige?

Anonymkode: 1aa06...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt litt på det men jeg er fortsatt usikker. Har tatt tv2 sin valgomat og da fikk jeg 60% på FRP og AP. Såvidt jeg har forstått er AP veldig for innvandring? Skal likevel ta noen flere tester. Takk for linker! :)

Anonymkode: 1aa06...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på aap så det er viktig for meg at jeg stemmer på et parti som ønsker å hjelpe de svakligstilte i samfunnet. Jeg ønsker også å ha strengere regler når det kommer til innvandring.

Anonymkode: 1aa06...ba6

Demokratene er først og fremst et verdikonservativt og nasjonalistisk parti, som er en sterk forkjemper for velferdsstaten.
Partiet markerer seg likevel mest på en svært restriktiv innvandringspolitikk.
http://www.side3.no/glem-ap-hyre-og-frp-her-er-partiene-som-virkelig-vil-endre-norge/3423361848.html

 

Nettsiden til demokratene
http://www.demokratene.no/

Anonymkode: e68f1...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å begrense innvandring og ta vare på de svakerestilte i samfunnet er jo to sider av samme sak. Ikke-vestlig innvandring må begrenses om vi skal opprettholde velferdsstaten. Politikere som både vil ta imot flyktninger og ha prima velferdsordninger for norske innbyggere, er politikere som ikke vil holde sine løfter - det går ikke. 

Det høres litt ut som du vil kjøpe argumentene som blir lagt foran deg, men politikk fungerer jo ikke slik. Det er en større sammenheng. Majoriteten av partiene som sier de er "opptatt av å ta vare på svakerestilte" er jo ikke det. Tror du Gahr Støre vet noe om hvordan det er å slite økonomisk? Man må ha en plan, og noe gjennomførbart. Pengene skal hentes fra et sted.

Problemet er at en rekke partier på venstresiden har markert seg som "de svakeres partier", og disse merkelappene henger igjen, uavhengig av om politikken faktisk bekrefter det.

Anonymkode: e5328...a12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal velge og valget begynner å nærme seg. Jeg går på aap så det er viktig for meg at jeg stemmer på et parti som ønsker å hjelpe de svakligstilte i samfunnet. Jeg ønsker også å ha strengere regler når det kommer til innvandring, men jeg kommer ikke til å stemme FRP. Hvilket parti kan være et alternativ for FRP men som samtidig ønsker å ivareta de syke og fattige?

Anonymkode: 1aa06...ba6

Dessverre finner du ingen partier på Stortinget som tilfredsstiller dine krav. De er alle sammen varierende utgaver av globalister og innvandringsliberalister. Det du søker etter er et ikke-liberalistisk nasjonalistisk parti med dertilhørende fokus på nei til innvandring. De finner du som sagt bare utenfor Stortinget.

I så måte vil jeg anbefale Demokratene. De er ikke de største tilhengerne av økonomisk omfordeling nasjonalt, men samtidig er de betydelig bedre enn Fremskrittspartiet på dette området. I tillegg til at de er langt mer troverdig enn Fremskrittspartiet når det kommer til innvandringsmotstand.

Så alle kompromissene tatt i betraktning, for kompromisse må du uansett gjøre, så er det Demokratene som best tilfredsstiller dine rasjonelle egoistiske egeninteresser.

Du må bare komme deg over det mentale hinderet at partiet ikke er representert på Stortinget, og at du er redd for å kaste bort stemmen din ved å stemme på dem. For i virkeligheten har stemmen din så liten betydning at den i praksis er verdiløs uansett. Det som betyr noe er at du stemmer på et parti du mener best representerer dine politiske interesser.

Det kan også være greit å ha i bakhodet at hvis alle tenkte at det er bortkastet å stemme på småpartier utenfor de etablerte politiske maktstrukturer, ville aldri Sverigedemokratene vokst seg så store som de har gjort i Sverige.

 

Endret av Blodets rett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Demokratene er først og fremst et verdikonservativt og nasjonalistisk parti, som er en sterk forkjemper for velferdsstaten.

De sier det i begynnelsen, men det er stiftet av liberalister fra Frp, og leser man resten går det tydelig fram at de er et liberalistisk parti som vil kutte kraftig i skattene. Man får ikke i både pose og sekk, så det vil bety kutt i velferdsgodene.

Anonymkode: d6234...546

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg for eksempel er det viktig at man ikke får noen inn på Stortinget som er for høyere formueskatt og innføring av arveavgift igjen, samt at man skal kunne få velge hvilket sykehus man vil bruke. Synes også det er greit med private sykehus. Nei ikke alle har råd, men hvis valget er å bruke penger på en operasjon innen en uke vs å være sengeliggende i flere måneder pga høye smerter, så velger man det første selv om det gjør innhogg. Er ellers for at man skal skatte folk som tjener mer enn 1 million. For meg blir det dog Høyre. 

Anonymkode: d3622...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også at senterpartiet ville passet for deg :) Les deg opp i partiprogrammet deres 

Anonymkode: b0002...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sier det i begynnelsen, men det er stiftet av liberalister fra Frp, og leser man resten går det tydelig fram at de er et liberalistisk parti som vil kutte kraftig i skattene. Man får ikke i både pose og sekk, så det vil bety kutt i velferdsgodene.

Anonymkode: d6234...546

Det var ikke liberalistene i Fremskrittspartiet som brøt ut og dannet Demokratene. Liberallistene ble værende igjen i Fremskrittspartiet, og dette er veldig tydelig i forhold til de to partienes markant forskjellige syn på økonomisk omfordeling. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror også at senterpartiet ville passet for deg :) Les deg opp i partiprogrammet deres 

Anonymkode: b0002...c84

Ja, hvis de kjente sin besøkelsestid og tillot at den iboende nasjonalismen i Senterpartiet ble luftet mer i offentligheten, så. Da ville de glatt doblet oppslutningen de har i dag, minst. Men i så måte er problemet at Senterpartiet er fanget i den globalistiske og innvandringsliberalistiske klamme hånden til Jonas.

Hvorfor er det egentlig så få etablerte partier og politikere, med et hederlig unntak av Sylvi Listhaug, som faktisk forstår velgerne?

Men for all del, Senterpartiet er absolutt  verdt å vurdere for nasjonalister som liker økonomisk omfordeling på nasjonalt nivå. Jeg synes bare at det finnes bedre alternativer for sånne som oss utenfor Stortinget, spesielt tatt i betraktning den politiske situasjonen Senterpartiet befinner seg i om dagen. Globalisten og innvandringsliberalisten Jonas klamme hånd over forestillingen trekker veldig mye ned.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blodets rett skrev:

Det var ikke liberalistene i Fremskrittspartiet som brøt ut og dannet Demokratene. Liberallistene ble værende igjen i Fremskrittspartiet, og dette er veldig tydelig i forhold til de to partienes markant forskjellige syn på økonomisk omfordeling. 

Ja, hvis de kjente sin besøkelsestid og tillot at den iboende nasjonalismen i Senterpartiet ble luftet mer i offentligheten, så. Da ville de glatt doblet oppslutningen de har i dag, minst. Men i så måte er problemet at Senterpartiet er fanget i den globalistiske og innvandringsliberalistiske klamme hånden til Jonas.

Hvorfor er det egentlig så få etablerte partier og politikere, med et hederlig unntak av Sylvi Listhaug, som faktisk forstår velgerne?

Men for all del, Senterpartiet er absolutt  verdt å vurdere for nasjonalister som liker økonomisk omfordeling på nasjonalt nivå. Jeg synes bare at det finnes bedre alternativer for sånne som oss utenfor Stortinget, spesielt tatt i betraktning den politiske situasjonen Senterpartiet befinner seg i om dagen. Globalisten og innvandringsliberalisten Jonas klamme hånd over forestillingen trekker veldig mye ned.

 

 

Hvis du ikke klarer å være objektiv når du anbefaler TS et parti å stemme på så har du strengt tatt ikke noe her å gjøre 

Anonymkode: b0002...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke klarer å være objektiv når du anbefaler TS et parti å stemme på så har du strengt tatt ikke noe her å gjøre 

Anonymkode: b0002...c84

Pleier du ofte å møte deg selv i døra? For her det objektivt sett veldig tydelig at det tvert i mot er du som ikke klarer å forholde deg objektivt til dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blodets rett skrev:

Pleier du ofte å møte deg selv i døra? For her det objektivt sett veldig tydelig at det tvert i mot er du som ikke klarer å forholde deg objektivt til dette.

Jeg stemmer ikke engang senterpartiet 

Anonymkode: b0002...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stemmer ikke engang senterpartiet 

Anonymkode: b0002...c84

Hva så? Jeg siktet selvfølgelig til din anklage mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! :)

1 time siden, Blodets rett skrev:

Dessverre finner du ingen partier på Stortinget som tilfredsstiller dine krav. De er alle sammen varierende utgaver av globalister og innvandringsliberalister. Det du søker etter er et ikke-liberalistisk nasjonalistisk parti med dertilhørende fokus på nei til innvandring. De finner du som sagt bare utenfor Stortinget.

I så måte vil jeg anbefale Demokratene. De er ikke de største tilhengerne av økonomisk omfordeling nasjonalt, men samtidig er de betydelig bedre enn Fremskrittspartiet på dette området. I tillegg til at de er langt mer troverdig enn Fremskrittspartiet når det kommer til innvandringsmotstand.

Så alle kompromissene tatt i betraktning, for kompromisse må du uansett gjøre, så er det Demokratene som best tilfredsstiller dine rasjonelle egoistiske egeninteresser.

Du må bare komme deg over det mentale hinderet at partiet ikke er representert på Stortinget, og at du er redd for å kaste bort stemmen din ved å stemme på dem. For i virkeligheten har stemmen din så liten betydning at den i praksis er verdiløs uansett. Det som betyr noe er at du stemmer på et parti du mener best representerer dine politiske interesser.

Det kan også være greit å ha i bakhodet at hvis alle tenkte at det er bortkastet å stemme på småpartier utenfor de etablerte politiske maktstrukturer, ville aldri Sverigedemokratene vokst seg så store som de har gjort i Sverige.

 

Kan du utdype dette litt?

Det kan være at jeg stemmer på Senterpartiet men en stemme til senterpartiet er vel også en stemme til AP. Jeg vet heller ikke om jeg vil klare å stemme Senterpartiet på grunn av ulvepolitikken deres.

 

Ts

Anonymkode: 1aa06...ba6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal velge og valget begynner å nærme seg. Jeg går på aap så det er viktig for meg at jeg stemmer på et parti som ønsker å hjelpe de svakligstilte i samfunnet. Jeg ønsker også å ha strengere regler når det kommer til innvandring, men jeg kommer ikke til å stemme FRP. Hvilket parti kan være et alternativ for FRP men som samtidig ønsker å ivareta de syke og fattige?

Anonymkode: 1aa06...ba6

SV vil begrense arbeidsinnvandringen til Norge
En «ukontrollert strøm av arbeidsinnvandrere» fører til press på lønns- og arbeidsvilkår, mener stortingsrepresentant Kirsti Bergstø i Sosialistisk Venstreparti.
http://www.dagbladet.no/nyheter/sv-vil-begrense-arbeidsinnvandringen-til-norge/64032486

Anonymkode: 94beb...c18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal velge og valget begynner å nærme seg. Jeg går på aap så det er viktig for meg at jeg stemmer på et parti som ønsker å hjelpe de svakligstilte i samfunnet. Jeg ønsker også å ha strengere regler når det kommer til innvandring, men jeg kommer ikke til å stemme FRP. Hvilket parti kan være et alternativ for FRP men som samtidig ønsker å ivareta de syke og fattige?

Anonymkode: 1aa06...ba6

Jeg tenker litt i dine baner, har bestemt meg for Høyre. 

Anonymkode: c5f30...38a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SV vil begrense arbeidsinnvandringen til Norge
En «ukontrollert strøm av arbeidsinnvandrere» fører til press på lønns- og arbeidsvilkår, mener stortingsrepresentant Kirsti Bergstø i Sosialistisk Venstreparti.
http://www.dagbladet.no/nyheter/sv-vil-begrense-arbeidsinnvandringen-til-norge/64032486

Anonymkode: 94beb...c18

Er ikke SV kjent for å være blandt de mest innvandringsvennlige partiene som nesten ønsker fri flyt? :P

Anonymkode: 1aa06...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker litt i dine baner, har bestemt meg for Høyre. 

Anonymkode: c5f30...38a

Kan jeg spørre hvorfor du til slutt bestemte deg for Høyre?

Ts

Anonymkode: 1aa06...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...