Gå til innhold

Foreldrepenger er så vanskelig å forstå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff.Sittet i flere timer og lest på dette her om foreldrepenger.Blir smågal!!

Jobber som lærer og har termin januar 2018. Hva vil skje med feriepengene jeg har tjent/tjener i 2017,ettersom man ikke får utbetalt feriepenger når man er i permisjon(slik jeg forsto det).

Har tjent opp en god del feriepenger nå og blir enda mer slutten av året.....,så lurer litt på hva som vil skje med disse pengene neste år.

Anonymkode: 98832...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje du blander sammen litt her - og at du har lest om hvorvidt man opptjener feriepenger mens man mottar foreldrepenger. Det er noe annet :)

 

Du vil selvfølgelig få utbetalt feriepengene du har opptjent i 2017. De er dine :) Siden du ikke skal ta ordinær ferie så kan du høre med arbeidsgiver om du kan ta de ut tidligere - de er skattefrie fra januarmåned i året etter inntjening. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Frukthage skrev:

Jeg tror kanskje du blander sammen litt her - og at du har lest om hvorvidt man opptjener feriepenger mens man mottar foreldrepenger. Det er noe annet :)

 

Du vil selvfølgelig få utbetalt feriepengene du har opptjent i 2017. De er dine :) Siden du ikke skal ta ordinær ferie så kan du høre med arbeidsgiver om du kan ta de ut tidligere - de er skattefrie fra januarmåned i året etter inntjening. 

Oi!Takk for svar :)

Går litt opp og ned i huet når man leser om alike ting i flere timer hahaha!Bra å kunne få hjelp av andre.

Er i permisjon så og si hele 2018,hvordan blir det med opptjening av feriepenger da?Hva får jeg utbetalt i feriepenger når jeg er tilbake i jobb i 2019?

Anonymkode: 98832...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi!Takk for svar :)

Går litt opp og ned i huet når man leser om alike ting i flere timer hahaha!Bra å kunne få hjelp av andre.

Er i permisjon så og si hele 2018,hvordan blir det med opptjening av feriepenger da?Hva får jeg utbetalt i feriepenger når jeg er tilbake i jobb i 2019?

Anonymkode: 98832...e28

Nav betaler ut feriepenger for 12/15 (mener jeg) uker. Så det er en liten sum, dessverre, med mindre arbeidsgiver forskutterer lønn til deg og gir deg full feriepengergrunnlag (noen gjør dette) 

Anonymkode: edfa9...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...