Gå til innhold

Hårfjerning nedentil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei dame i 20-årene som helt siden jeg inntrådte seksuallivet har blitt innprentet med at hår nedentil skal fjernes. Jeg er skikkelig "velutstyrt" med hårvekst nedentil, har en god del og ganske tykke hårstrå. Dette har jeg selvfølgelig skammet meg over som følge av det jeg i alle år har hørt om kjønnshår. Jeg har derfor aldri følt meg komfortabel med underlivet mitt. Ikke før de seneste årene har jeg hørt snakk om frisering i stedet for å fjerne alt. 

Jeg har noen venninner som er 5-10 år eldre enn meg. Her om dagen var jeg på fest med de, hvor de begynte å klage over at de hadde for lite hår der nede, at de skulle ønske de hadde skikkelig bush i stedet for bare noen "fjon". Og jeg skjønner ingenting... Er det virkelig noe jeg skal være stolt av? Altså jeg elsker hvordan hodet mitt er ustyrt med hår for det har jeg alltid fått komplimenter for, men der nede?! 

Hver gang jeg skal noe spesielt fjerner jeg mest mulig hår. Barbering og hjemmevoksing er ikke noe for meg pga sensitiv hud, og voksing i salong er dyrt for en student uansett "frisyre". Derfor blir det sporadisk voksing eller at jeg bare barberer bikinilinjen. Det blir derfor heller ingen "stylish" frisyre på meg der nede. Nå lurer jeg på om jeg trenger en holdningsendring til mitt eget underliv? Skal jeg fortsette som jeg gjør med å fjerne "utstikkerne" til bikini osv, men være stolt av hårene mine som det er ellers? 

Eller må jeg bare fortsette å gjemme meg til jeg har råd til brasiliansk voksing regelmessig?

Setter pris på om dere klarer å respektere selvbildet mitt, for som dere sikkert skjønner så er det ikke på topp. Er det noe dere lurer på så spør i stedet for å slenge ut nedrige kommentarer. 

PS. Jeg er ikke seksuelt aktiv for tiden, er veldig forsiktig med menn pga jeg er emosjonelt sensitiv, så "den neste" blir en som respekterer meg for den jeg er. Men vil gjerne lære å bli mer trygg på meg selv først... 

Anonymkode: 309cd...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lurt på dette selv. Er 28 år. Har alltid fjernet alt. Men det klør så fryktelig når det vokser ut igjen. Jeg har lurt på hva en mann ville sagt om jeg fjernet det på sidene og ellers trimmet håret.. (det er det jeg gjør nå.)  Jeg har ikke kjæreste eller noen date for tiden. Så har bare fortsatt, selv er jeg ganske fornøyd. Men hvis jeg hadde møtt noen som hatet hår, har jeg startet å vokse alt igjen.. Jeg tror det er veldig individuelt hva man selv foretrekker. Men vi tenker jo også hva en evt. date/kjæreste også foretrekker. Ikke lett å bli helt klok på dette med hår... 👻😬🙂

Anonymkode: 76c2e...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokset alt en god stund da jeg var yngre, men fikk masse inngrodde hår og ingen peeling hjalp. Nå barberer jeg på sidene pluss litt til og beholder en liten trekant. Har ikke fått noen klager og tenker at dersom noen ikke vil ha meg på grunn av sveisen der nede kan det jaggu være det samme.

Anonymkode: 85e31...6c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei dame i 20-årene som helt siden jeg inntrådte seksuallivet har blitt innprentet med at hår nedentil skal fjernes. Jeg er skikkelig "velutstyrt" med hårvekst nedentil, har en god del og ganske tykke hårstrå. Dette har jeg selvfølgelig skammet meg over som følge av det jeg i alle år har hørt om kjønnshår. Jeg har derfor aldri følt meg komfortabel med underlivet mitt. Ikke før de seneste årene har jeg hørt snakk om frisering i stedet for å fjerne alt. 

Jeg har noen venninner som er 5-10 år eldre enn meg. Her om dagen var jeg på fest med de, hvor de begynte å klage over at de hadde for lite hår der nede, at de skulle ønske de hadde skikkelig bush i stedet for bare noen "fjon". Og jeg skjønner ingenting... Er det virkelig noe jeg skal være stolt av? Altså jeg elsker hvordan hodet mitt er ustyrt med hår for det har jeg alltid fått komplimenter for, men der nede?! 

Hver gang jeg skal noe spesielt fjerner jeg mest mulig hår. Barbering og hjemmevoksing er ikke noe for meg pga sensitiv hud, og voksing i salong er dyrt for en student uansett "frisyre". Derfor blir det sporadisk voksing eller at jeg bare barberer bikinilinjen. Det blir derfor heller ingen "stylish" frisyre på meg der nede. Nå lurer jeg på om jeg trenger en holdningsendring til mitt eget underliv? Skal jeg fortsette som jeg gjør med å fjerne "utstikkerne" til bikini osv, men være stolt av hårene mine som det er ellers? 

Eller må jeg bare fortsette å gjemme meg til jeg har råd til brasiliansk voksing regelmessig?

Setter pris på om dere klarer å respektere selvbildet mitt, for som dere sikkert skjønner så er det ikke på topp. Er det noe dere lurer på så spør i stedet for å slenge ut nedrige kommentarer. 

PS. Jeg er ikke seksuelt aktiv for tiden, er veldig forsiktig med menn pga jeg er emosjonelt sensitiv, så "den neste" blir en som respekterer meg for den jeg er. Men vil gjerne lære å bli mer trygg på meg selv først... 

Anonymkode: 309cd...1b0

Vær stolt av busken din. Er jo der for en grunn. Det er mange som tror det er renere uten hår der nede, men det er bare noe forbanna tull. Det finnes ingen fordeler ved å barbere seg.

Anonymkode: 33c2e...ef3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vokset alt en god stund da jeg var yngre, men fikk masse inngrodde hår og ingen peeling hjalp. Nå barberer jeg på sidene pluss litt til og beholder en liten trekant. Har ikke fått noen klager og tenker at dersom noen ikke vil ha meg på grunn av sveisen der nede kan det jaggu være det samme.

Anonymkode: 85e31...6c5

Tusen takk for svar! 

Anonymkode: 309cd...1b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vær stolt av busken din. Er jo der for en grunn. Det er mange som tror det er renere uten hår der nede, men det er bare noe forbanna tull. Det finnes ingen fordeler ved å barbere seg.

Anonymkode: 33c2e...ef3

Tusen takk for svar! 

Anonymkode: 309cd...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ingen fordeler ved å barbere seg.

Anonymkode: 33c2e...ef3

Flatlusa truet av intimbarbering
På randen av utrydning på grunn av hårfjerning.

FLATLUS ER SEKSBEINEDE kryp som lever i kjønnshår hos mennesker. Lusene overføres som oftest ved seksuell kontakt. Lusene er særlig aktive på natta, når de dypdykker ned i hårsekkene for å suge til seg blod. Den som får flatlus får irritert hud og kan ende opp med å klø seg selv til blods.

NÅ ER FLATLUSA TRUET. Mens den hadde gode, hårete tiår både på 60-, 70- og 80-tallet, har man siden 2000 registrert en sterk nedgang i flatlustilfellene, skriver Guardian Weekly.

Legene Nicola Armstrong og Janet Wilson ved Department of Genitourinary Medicine i Leeds syntes de kunne legge merke til at de behandlet færre flatlusrammede. Til tross for at de hadde flere og flere pasienter med seksuelt overførbare sykdommer, så de mindre og mindre flatlus.  

Samtidig hadde de også lagt merke til at flere og flere av pasientene hadde fjernet kjønnshåret. Mange hadde gått så langt som å ta en «brazilian», altså å vokse bort nesten alt håret på kjønnsorganet.
http://www.dagbladet.no/magasinet/flatlusa-truet-av-intimbarbering/66454746

Anonymkode: ecc80...25e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flatlusa truet av intimbarbering
På randen av utrydning på grunn av hårfjerning.

FLATLUS ER SEKSBEINEDE kryp som lever i kjønnshår hos mennesker. Lusene overføres som oftest ved seksuell kontakt. Lusene er særlig aktive på natta, når de dypdykker ned i hårsekkene for å suge til seg blod. Den som får flatlus får irritert hud og kan ende opp med å klø seg selv til blods.

NÅ ER FLATLUSA TRUET. Mens den hadde gode, hårete tiår både på 60-, 70- og 80-tallet, har man siden 2000 registrert en sterk nedgang i flatlustilfellene, skriver Guardian Weekly.

Legene Nicola Armstrong og Janet Wilson ved Department of Genitourinary Medicine i Leeds syntes de kunne legge merke til at de behandlet færre flatlusrammede. Til tross for at de hadde flere og flere pasienter med seksuelt overførbare sykdommer, så de mindre og mindre flatlus.  

Samtidig hadde de også lagt merke til at flere og flere av pasientene hadde fjernet kjønnshåret. Mange hadde gått så langt som å ta en «brazilian», altså å vokse bort nesten alt håret på kjønnsorganet.
http://www.dagbladet.no/magasinet/flatlusa-truet-av-intimbarbering/66454746

Anonymkode: ecc80...25e

Vennligst ikke avspor tråden min, hold dere til det jeg spør om. Jeg tror ikke noe på dette hygienetullet, så det er ikke derfor jeg spør. 

Anonymkode: 309cd...1b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vennligst ikke avspor tråden min, hold dere til det jeg spør om. Jeg tror ikke noe på dette hygienetullet, så det er ikke derfor jeg spør. 

Anonymkode: 309cd...1b0

Det er forsket på. Tror du ikke på forskning så for all del. Kanskje du mener jorda er flat også?

Anonymkode: ecc80...25e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har hår eller ikke nedentil er kun en smakssak. Jeg tipper at den neste du skal ha sex med finner fram til det som trengs uansett. Men du kan jo kjøre på med en mellomting, dersom du ikke vil gå til salong eller barbere deg for ofte. Bare trim hårene. Da har du litt hår, men det er ikke plagsomt mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en sals og klipp det litt så det ikke er så ustyrlig

Anonymkode: 6e1f2...c13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La alt være. Det er naturlig. Drit i moteblaffet om fullstendig hårfjerning. 

Anonymkode: ae424...2d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8/12/2017 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen venninner som er 5-10 år eldre enn meg. Her om dagen var jeg på fest med de, hvor de begynte å klage over at de hadde for lite hår der nede, at de skulle ønske de hadde skikkelig bush i stedet for bare noen "fjon". Og jeg skjønner ingenting...

Anonymkode: 309cd...1b0

De har bare sett nakenbildet av Amber Rose.

 

Anonymkode: e8ab0...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er utrolig kjipt at det omtrent er forventet av jenter. Jeg barberte først da jeg var 17 og hun jeg bodde med sa hun syntes det var rart å ikke fjerne det. Det var egentlig mest slitsomt og plagsomt, og jeg har nå innsett at jeg trives best med busk selv. Jeg tar litt på sidene, men det er det.

Men hva med å prøve å la det gro ut og se hvordan du liker det? Det er jo ikke noe verre enn at du fjerner det igjen om du ikke liker busk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Persephone skrev:

Jeg syns det er utrolig kjipt at det omtrent er forventet av jenter. Jeg barberte først da jeg var 17 og hun jeg bodde med sa hun syntes det var rart å ikke fjerne det. Det var egentlig mest slitsomt og plagsomt, og jeg har nå innsett at jeg trives best med busk selv. Jeg tar litt på sidene, men det er det.

Men hva med å prøve å la det gro ut og se hvordan du liker det? Det er jo ikke noe verre enn at du fjerner det igjen om du ikke liker busk.

Jeg har busk til vanlig, fordi de grunnene jeg nevnte i HI

Anonymkode: 309cd...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har inntrykk av at trenden er på vei til å gå over. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er? Hvorfor forvente at dama skal barbere seg når mannfolk flest ikke gjør det? Barberte hele dusken da jeg var yngre, men da kjæresten jeg hadde på den tiden kommenterte at det så tåpelig ut (ville ikke at jeg skulle "se ut som et barn") begynte jeg heller å beholde en liten trekant. Og har bare fått positive kommentarer på det med de jeg har vært med siden. Føler meg faktisk mer sexy med trekanten enn helt barbert. Gjør det du er komfortabel med. 

Anonymkode: 31681...58d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. august 2017 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei dame i 20-årene som helt siden jeg inntrådte seksuallivet har blitt innprentet med at hår nedentil skal fjernes. Jeg er skikkelig "velutstyrt" med hårvekst nedentil, har en god del og ganske tykke hårstrå. Dette har jeg selvfølgelig skammet meg over som følge av det jeg i alle år har hørt om kjønnshår. Jeg har derfor aldri følt meg komfortabel med underlivet mitt. Ikke før de seneste årene har jeg hørt snakk om frisering i stedet for å fjerne alt. 

Jeg har noen venninner som er 5-10 år eldre enn meg. Her om dagen var jeg på fest med de, hvor de begynte å klage over at de hadde for lite hår der nede, at de skulle ønske de hadde skikkelig bush i stedet for bare noen "fjon". Og jeg skjønner ingenting... Er det virkelig noe jeg skal være stolt av? Altså jeg elsker hvordan hodet mitt er ustyrt med hår for det har jeg alltid fått komplimenter for, men der nede?! 

Hver gang jeg skal noe spesielt fjerner jeg mest mulig hår. Barbering og hjemmevoksing er ikke noe for meg pga sensitiv hud, og voksing i salong er dyrt for en student uansett "frisyre". Derfor blir det sporadisk voksing eller at jeg bare barberer bikinilinjen. Det blir derfor heller ingen "stylish" frisyre på meg der nede. Nå lurer jeg på om jeg trenger en holdningsendring til mitt eget underliv? Skal jeg fortsette som jeg gjør med å fjerne "utstikkerne" til bikini osv, men være stolt av hårene mine som det er ellers? 

Eller må jeg bare fortsette å gjemme meg til jeg har råd til brasiliansk voksing regelmessig?

Setter pris på om dere klarer å respektere selvbildet mitt, for som dere sikkert skjønner så er det ikke på topp. Er det noe dere lurer på så spør i stedet for å slenge ut nedrige kommentarer. 

PS. Jeg er ikke seksuelt aktiv for tiden, er veldig forsiktig med menn pga jeg er emosjonelt sensitiv, så "den neste" blir en som respekterer meg for den jeg er. Men vil gjerne lære å bli mer trygg på meg selv først... 

Anonymkode: 309cd...1b0

Jeg kjøper veet sine produkter og vokser det av ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner alt, og det har jeg gjort siden tenårene (er 27 nå). Før var jeg nøye med å ikke ha noen stubber eller noe, men da kunne hårfjerning være ubehagelig og jeg kunne få nupper. Nå barberer jeg med hårene, altså nedover, på venusberget, og tar resten med en liten engangshøvel fordi den kommer lettere til i kriker og kroker. Jeg liker ikke å ha hår der, synes det er ubehagelig, så jeg tar alt, men jeg har fått inntrykk av at mannfolkene jeg har vært med ikke bryr seg så mye. 

Anonymkode: 2240c...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2017 den 17.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykk av at trenden er på vei til å gå over. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er? Hvorfor forvente at dama skal barbere seg når mannfolk flest ikke gjør det? Barberte hele dusken da jeg var yngre, men da kjæresten jeg hadde på den tiden kommenterte at det så tåpelig ut (ville ikke at jeg skulle "se ut som et barn") begynte jeg heller å beholde en liten trekant. Og har bare fått positive kommentarer på det med de jeg har vært med siden. Føler meg faktisk mer sexy med trekanten enn helt barbert. Gjør det du er komfortabel med. 

Anonymkode: 31681...58d

Takk for svar. Men hva har alderen min med saken å gjøre? 

Anonymkode: 309cd...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...