Gå til innhold

Hva spiser du helst på bryllupsmiddagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forrett: elsker god løksuppe eller 80tallets rekecocktail 😊

Hovedrett:, feks indrefilet av hjort, så lenge den ikke er overstekt. 

Dessert: blank - vil heller ha dobbelt opp med mat:-D 

Anonymkode: a57c5...bf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sugemerke

Tapas i kombinasjon med grilling. Bør vel være utebryllup kanskje, men ser for meg masse godt på grillen i kombinasjon med masse småretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas, koltbord/buffet med litt forskjellig :) Da finner alle noe de liker og kan spise pluss at man har en unnskyldning for å strekke på beina mellom talene 🙈 Gjerne grillbuffet som nevnt over dersom det er utebryllup :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjest i bryllup så gleder jeg meg over det brudeparet har valgt å servere, og at de lar meg få dele dagen deres med dem.

Har vært både i bryllup med koldtbord/buffer - og det var helt supert og perfekt for de aktuelle brudeparene - og i bryllup med ulike varianter av tre-retters, hvor det var helt perfekt for brudeparene.

Det er brudeparet det handler om den dagen, gjester som i det hele tatt tenker på å klage på maten får (stort sett) ta seg en bolle!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser stort sett alt, og er sjelden misfornøyd med mat i bryllup. Kan jeg velge, tar jeg gjerne en suppe til forrett og god fisk (kveite, helstekt ørret) til hovedrett. Ikke så glad i tung kjøttmat sånn utpå kvelden som det gjerne blir i bryllup.

Anonymkode: 149cd...f05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Høna79 skrev:

Som gjest i bryllup så gleder jeg meg over det brudeparet har valgt å servere, og at de lar meg få dele dagen deres med dem.

Har vært både i bryllup med koldtbord/buffer - og det var helt supert og perfekt for de aktuelle brudeparene - og i bryllup med ulike varianter av tre-retters, hvor det var helt perfekt for brudeparene.

Det er brudeparet det handler om den dagen, gjester som i det hele tatt tenker på å klage på maten får (stort sett) ta seg en bolle!

Nå er det ganske stor forskjell på å si i en tråd på KG hva man helst ønsker å få servert som gjest og på å klage til det aktuelle brudeparet om at man ikke er fornøyd med serveringen 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Sirah skrev:

Nå er det ganske stor forskjell på å si i en tråd på KG hva man helst ønsker å få servert som gjest og på å klage til det aktuelle brudeparet om at man ikke er fornøyd med serveringen 🙄

Nå var det strengt tatt ikke å klage til brudeparet jeg tenkte på, men å følge opp to kommentarer på første side her om sutrete gjester som ikke fikk favorittmaten eller gjester som var misfornøyde og klagde på KG.

Forhåpentligvis (!) har de fleste bryllupsgjester såpass vett at de ikke klager til brudeparet, personlig synes jeg vel at i det hele tatt å klage på maten i bryllup - selv om det bare er her på KG - ikke hører hjemme noe sted.

Som gjest spiser jeg det får, og er fornøyd fordi jeg får glede av å dele dagen med brudeparet! Selvfølgelig har jeg mine favoritter i matveien - men et bryllup handler ikke om meg og hva jeg foretrekker, det handler om brudeparet :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2017 den 0.14, Sirah skrev:

Tapas, koltbord/buffet med litt forskjellig :) Da finner alle noe de liker og kan spise pluss at man har en unnskyldning for å strekke på beina mellom talene 🙈 Gjerne grillbuffet som nevnt over dersom det er utebryllup :)

Enig! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dette:

(Blir på engelsk siden vi skal gifte oss på en gourmetrestaurant i utlandet.)

Cold tomato soup with  basil ice cream

Prawns wrapped in soybeans, Thai aubergine and yogurt miso

Beef tenderloin , butter maitre hotel and potatoes

Violet pannacotta with fruits and candy floss

 

 

Endret av Mystix
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser hva enn jeg får servert så lenge jeg ikke er allergisk mot noe av det som serveres. Jeg setter stor pris på at brudeparet (eller de som er vertskap for et hvilket som helst selskap) har tatt hensyn til om noen av gjestene har allergier eller en form for mat intoleranse, for ellers kan man fort ende opp med å ikke kunne spise maten som blir servert og det er ikke så hyggelig verken for den/de det gjelder og for brudeparet/vertskapet. Jeg ville i hvert fall ikke likt å finne ut av at en/flere av mine gjester ikke fikk servert noe de kunne spise.

Anonymkode: 47fa9...ad2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i suppe, så suppe som forrett hadde vært tingen :)

Ellers liker jeg nok best kjøtt som hovedrett. Gjerne vilt. 

Til dessert varierer det hva jeg liker. Om hovedretten er stor, så blir jeg ganske mett og da passer det seg med noe "lett" dessert. Gjerne noe friskt med bær. Kakene kommer jo etter desserten igjen....Panna cotta er jo veldig godt :) Eller sitronfromasj. 

Anonymkode: 5d4fb...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg ikke så begeistret for grilling til høytidelige anledninger. Grilling er OK i en avslappet setting, men jeg kan ikke fordra grillos og røyk og masse intens matlukt når jeg står der pyntet og velstelt. Hadde jeg vært brudeparet selv hadde jeg også blitt stressa av å stå i brudekjole og dyr dress, i all matosen. Usj. Grillmat er dessuten veldig tungt, jeg for min del blir trøtt og doven etterpå, både av alt kjøttet og av røyken.

Jeg spiser det meste som blir servert i bryllup, men blir veldig glad for hovedrett av fisk, f.eks. en god kveite med champagnesaus. Man blir mett, men ikke sprengt. 

Anonymkode: f2e85...66f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aeariell

Jeg foretrekker buffet/koldtbord. Da kan man forsyne seg selv, man blir mett og det er lettere for allergikere. Selvom det så klart er brudeparets dag er det merkelig å ikke prioritere at gjestene koser seg og blir mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som gjest ønsker jeg å få lov til å få delta i det bryllupet som brudeparet ønsker seg. Det gjelder alt fra vielse til meny. Bryllup er en stor og definerende hendelse i brudeparets liv og det er en ære å få være deltager. Enten det er treretters med lokale råvarer eller tacobuffet. Deres dag, deres ønsker. Mitt eneste "krav" er at brudeparet tar hensyn til gjestenes allergier og intoleranser.

Anonymkode: 2f160...354

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...