Gå til innhold

Hva spiser du helst på bryllupsmiddagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom gjerne med flere forslag, og ranger de etter hva du helst spiser. Ca alder er også ønskelig å vite. (Taco og pølser kommer vel ganske langt ned på listen, frykter jeg, om de blir med i det hele tatt).

Anonymkode: 3af34...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vegetar

Anonymkode: 3a8a5...5ba

Ts ønsker nok konkrete retter.

 

 

Anonymkode: 37604...b0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem menes det? Brudepar eller gjester?

" Hva spiser du HELST " for brudepar bli teit. Man gifter seg vel ikke stadig vekk! Man velger det man sjøl vil ha i det ene bryllupet.

 

For gjester : Man spiser det som serveres i det aktuelle bryllupet uten å sutre over at man ikke fikk favorittmaten. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville elsket: 

Forrett: Kamskjell. Eventuelt krabbemousse, eller en god suppe med sprøstekt spekeskinke eller lignende. 

Hovedrett: Lammecarré, grønnsaker (som ferske og sprø gulrøtter, grønne bønner), selleripuré, nypoteter og en deilig saus. Eventuelt dampet fisk som breiflabb, piggvar, smørflyndre eller lignende, med Sandefjordsmør (eller kremet hvitvinssaus), grønnsaker og poteter. 

Dessert: Sjokoladefondant med bringebær. Alternativt rabarbrasuppe med vaniljeis (det er så godt!). 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sjokoladefondant til dessert i hvert fall 😆. 

Anonymkode: 7c392...a8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg ønsker å gifte meg i utlandet, ønsker jeg å spise noe som er velkjent i det landet. Tenker enten Roma eller et sted i Frankrike, så italiensk eller fransk mat er høyt på listen. Gjerne noe kjøtt og grønnsaker... eller suppe. Og en fin dessert.

Anonymkode: 0e447...26c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jerry Lee skrev:

Men hvem menes det? Brudepar eller gjester?

" Hva spiser du HELST " for brudepar bli teit. Man gifter seg vel ikke stadig vekk! Man velger det man sjøl vil ha i det ene bryllupet.

 

For gjester : Man spiser det som serveres i det aktuelle bryllupet uten å sutre over at man ikke fikk favorittmaten. 

Takk for gode svar Jerry og dere andre :)

Jeg tenkte faktisk på gjestene først og fremst. Det er mulig at jeg har blitt påvirket av alle innleggene på KG der gjestene er misfornøyd med det som blir servert i bryllup. Du har rett i det som du skriver.

Anonymkode: 3af34...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få spise mens maten er varm står øverst på listen. Legge taler til mellom rettene og serveringer, slik at varm mat nytes varm, og ikke pisslunka. 

Siden jeg ikke spiser animalske produkter er jeg forøvrig glad om jeg slipper å ta med mat selv bare, og får servert mer enn to salatblader. 

Anonymkode: 8665a...fe5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville likt

Forrett. Salat med reker eller grønnsakssuppe 

Hovedrett. Oksestek med poteter, dampende gulrot, brokkoli, blomkål med en fløte eller sjy saus 

Dessert karamell pudding med krem og karamell saus, eller sjokolade mousse med krem..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe som er i sesong :) Noe med fisk til forrett, og lam/okse til hovedrett.

Anonymkode: 73e1f...c00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fan av "family style" i bryllup. Synes det ofte blir for stivt med forrett, hovedrett og dessert. Feks tapas er veldig kjekt og GODT å ha i bryllup. Da blir hvert bord servert utallige småretter som en selv forsyner seg av. Det kan også øke stemningen og praten kan begynne å gå lett, da det gjerne er en familiær setting og noe som føles naturlig ifht servering av hver rett. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker fisk, så en god fiskerett av for eksempel flyndre eller kveite hadde jeg elsket.

Anonymkode: 5fdc3...f5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2017 den 11.32, gladjenta93 skrev:

Jeg er veldig fan av "family style" i bryllup. Synes det ofte blir for stivt med forrett, hovedrett og dessert. Feks tapas er veldig kjekt og GODT å ha i bryllup. Da blir hvert bord servert utallige småretter som en selv forsyner seg av. Det kan også øke stemningen og praten kan begynne å gå lett, da det gjerne er en familiær setting og noe som føles naturlig ifht servering av hver rett. 

 

Det er jeg fan av og! :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffetmat. Gjerne koldtbord. Jeg hater langdryge middager med mange små retter (smaksprøver). Jeg synes det går mye fortere og greiere når man selv kan forsyne seg av det man har lyst på, i de mengdene man har lyst på det. Da er det også lettere at alle finner noe de liker. 

Anonymkode: 8466a...be0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett type selskap, om det er bryllup eller annet. Så synes jeg buffet eller koldtbord er en vinner, gjerne med noen spennende innslag (ikke bare traust og standard)! Da finner selv den mest kresne noe en liker👍🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...