Gå til innhold

Hva spiser du helst på fredager?


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liker å spise noe som er ekstra godt, og som markerer starten på helga. Hos oss går det ofte i taco, crispy duck, pizza, reker, blåskjell, biff. Velger ofte noe som ikke er så krevende å lage, siden jobbuka sitter godt i kroppen. 

Anonymkode: da77e...af4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også å ha litt bedre mat på fredager som markerer starten på helg ;)

 

Anonymkode: 89851...234

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å lage noe godt hvis samboer og jeg skal være hjemme. Italiensk pizza med diverse fyll er en slager. Rustikke pastaretter (f.eks. med skalldyr) eller hjemmelaget lasagne er også godt. Ofte har vi laget sushi. Ulik asiatiske matkulturer er vi generelt veldig glad i, jeg lager en himmelsk thai curry, eller en indisk curry med masse chili. Og gjerne sjokolade og frukt som druer og melon etterpå.

Det aller viktigste for meg på fredagskvelden er rødvin, eventuelt etter maten hvis det ikke passer til retten. 

Anonymkode: 1cdb8...44c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pleier å lage noe godt hvis samboer og jeg skal være hjemme. Italiensk pizza med diverse fyll er en slager. Rustikke pastaretter (f.eks. med skalldyr) eller hjemmelaget lasagne er også godt. Ofte har vi laget sushi. Ulik asiatiske matkulturer er vi generelt veldig glad i, jeg lager en himmelsk thai curry, eller en indisk curry med masse chili. Og gjerne sjokolade og frukt som druer og melon etterpå.

Det aller viktigste for meg på fredagskvelden er rødvin, eventuelt etter maten hvis det ikke passer til retten. 

Anonymkode: 1cdb8...44c

Deler du oppskriften? 😍👌🏻

Anonymkode: 89851...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg må få meg sterkere briller. Synes med en gang at det sto "Spiser du heis på fredager?" :fnise:

Uansett, jeg har ikke noen fast meny på fredager, men det går som regel i noe fort, greit og usunt, går gjerne i pizza eller pølser. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ingen fast meny, men den siste tiden har det likevel ofte blitt pulled pork (evt chicken) nachos. Tilbereder kjøttet i crockpot, river det fra hverandre og blander med hjemmelaget grønn salsa. Nachochips i en form, kjøtt oppå og til slutt revet ost før alt gratineres i ovnen. Det serveres med rømmedressing, hjemmelaget guacamole og hjemmelaget pico de gallo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen tradisjoner eller faste typer middager til den og den ukedagen. Spiser det jeg føler for, som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2017 den 9.41, AnonymBruker skrev:

For meg spiller det ingen rolle om det er fredag eller en hvilken som helst annen dag. Jeg spiser ikke noe spesielt på fredager....

I går spiste jeg nakkekotelett med blomkålmos og dampede grønnsaker. 

Anonymkode: 0ec3f...cc0

Samme her. Har ingen tradisjon for å spise spesielle ting utifra hvilken ukedag det er. 

Anonymkode: 0ade3...73e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RIFF/LIFE
På 12.8.2017 den 9.58, Maleficenta skrev:

Litt ekstra god mat som kanskje biff eller noe. Eller en god pasta. Pizza eller taco om samboeren er på jobb. Han liker ikke det

Aiii!! Hvordan kan man ikke elske pizza? Hvis jeg ikke hadde hatt samvittighet kunne jeg spist pizza til frokost, lunsj, middag og kvelds hver dag. Jeg elsker pizza! Haha! Spiser det som regel 1 gang pr. uke. Helst med pepperoni og ananas. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lam. Enten lammekoteletter eller lammelår i skiver. Men nå er det tomt i fryseren for lam, og butikkens utvalg av frosne lammekoteletter, og fårikålkjøttet, fristet ikke. Venter på høstens lammekjøtt..

I dag ble det derfor en kjøttdeigbasert gryterett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen spesielle tradisjoner for fredager. Er vant med at det er lørdag og søndag som er dagene for ekstra god mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...