Gå til innhold

Hva spiser du helst på fredager?


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Spiser biff, pommes frites med bbq-saus og cherrytomater hver eneste fredag. Gleder meg like mye hver gang.

Pizza og Taco er trist i forhold til det, syns jeg :fnise: 

Anonymkode: e337d...672

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lasagne :)

Anonymkode: cdfef...7ca

Åh jaaa lasagne 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Har aldri noe fast jeg MÅ ha på gitte dager. Aldri skjønt vitsen med det. Spiser det jeg fyser på når jeg gjør det, uavhengig av hvilken dag det er.

Vitsen med det: For min del henger det sammen med at jeg liker å markere forskjell på hverdag og helg, og at jeg som oftest har bedre tid til å lage mat i helgene enn jeg har på hverdager.

Fredag er i en slags mellomposisjon, for man jobber jo full dag, og jeg er i hvert fall ofte ekstra trøtt etter en lang uke. Så da vil jeg spise godt uten at det krever for mye tid eller arbeid å tilberede. Regner med det er sånn for mange, derav poenget med en tråd som denne (?).

Å tspise bare det jeg har lyst på i øyeblikket til enhver tid blir upraktisk synes jeg, for det krever jo at man enten har ting i hus eller handler først. Så jeg foretrekker å planlegge om jeg kan, i hvert fall inntil et visst punkt.

 

En ting som lasagne som flere skriver lager jeg forresten sjeldent på fredager, det passer best på søndag, synes jeg, for det tar litt tid å lage, og det har jeg mer av da. :) 

Anonymkode: ab083...9f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.8.2017 den 13.57, Jerry Lee skrev:

Har aldri noe fast jeg MÅ ha på gitte dager. Aldri skjønt vitsen med det. Spiser det jeg fyser på når jeg gjør det, uavhengig av hvilken dag det er.

Kjekt med tradisjoner ala taco fredag

Anonymkode: 3adc7...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredager er helt vanlig sunn matdag for oss. Nå på fredag hadde vi vel torsk, rogn og rotmos ;) 

Det er lørdagen som er pizza, taco og snop. 

Anonymkode: 0b587...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fredager er helt vanlig sunn matdag for oss. Nå på fredag hadde vi vel torsk, rogn og rotmos ;) 

Det er lørdagen som er pizza, taco og snop. 

Anonymkode: 0b587...2cc

Ingen har vel sagt noe om snop her så langt?

God helgemat trenger ikke være junk. Jeg spiser feks fisk hver eneste lørdag, så det er helgemat og kos i særklasse for meg.

Anonymkode: ab083...9f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har vel sagt noe om snop her så langt?

God helgemat trenger ikke være junk. Jeg spiser feks fisk hver eneste lørdag, så det er helgemat og kos i særklasse for meg.

Anonymkode: ab083...9f0

Nei, men jeg har da ikke sagt noe annet enn at lørdager spiser jeg snop...? Jeg har da ikke sagt noe om andres snopspising...? Ei heller har jeg sagt at helgemat trenger være junk? Jeg sa enkelt og greit at fredager er helt vanlige matdager for oss, mens vi skeier ut om lørdagen. Helt uten at det innebærer anklager om at andre skeier ut og spiser snop om fredagen. Hårsår?

Anonymkode: 0b587...2cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg har da ikke sagt noe annet enn at lørdager spiser jeg snop...? Jeg har da ikke sagt noe om andres snopspising...? Ei heller har jeg sagt at helgemat trenger være junk? Jeg sa enkelt og greit at fredager er helt vanlige matdager for oss, mens vi skeier ut om lørdagen. Helt uten at det innebærer anklager om at andre skeier ut og spiser snop om fredagen. Hårsår?

Anonymkode: 0b587...2cc

Aner ikke hva "snop" er.

Anonymkode: 88fe8...f22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det taco fredag som gjelder,er nesten krise for barna vist vi dropper det.Vi lager det sammen hele familien så er fort gjort.Lager alltid rikelig for på fredager har ungene ofte besøk så har ofte noen ekstra middagsgjester.Ellers blir restene lørdagsfrokost til ungene😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hva "snop" er.

Anonymkode: 88fe8...f22

Godteri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Taco! Endelig liker også ungene det også og alle gleder seg til freddan!

Anonymkode: ea605...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom vi griller året rundt blir det nesten alltid kylling, svin eller biff på grillen på fredager (og lørdager). Prøver å variere tilbehøret og eksperimentere med forskjellige grønnsaker og salater. God vin hører selvfølgelig med:)

Endret av NullHull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredager liker jeg best å lage noe raskt, som likevel smaker litt ekstra godt. Lørdager og søndager bruker jeg gjerne lengre tid, og koser meg på kjøkkenet. Gjengangere er:

- Kyllingsalat med pestomarinert kylling.

- Laksewraps

- Taco (ekte norsk)

- Fajitas med kylling, sopp, løk og paprika

- Ulike varianter av stekt kjøtt (kylling/ biff) med noe raskt tilbehør til, eller grønnsaker i ovnen som kan stå mens jeg slapper av på sofaen. 😉

- Hjemmelaget hamburger

- Fiskeburger (kjøpt)

- Pasta med hjemmelaget bolognese 

- Take away: Sushi eller thaimat

Anonymkode: a7ac9...998

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...