Gå til innhold

Obligatorisk dnatest da mødre lyger om hvem som er faren.


Peter T

Anbefalte innlegg

8 timer siden, matters2matter skrev:

Hadde jeg gått gravid, og far hadde krysset av på 'ønsker DNA test'

Da hadde det blitt baluba lol

Ikke sant, det var for å unngå baluba;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Simbyxor skrev:

Beeep. Feil.

Du skriver i første innlegg at de ONDE KVINNENE lurer den stakkars, uskyldige mannen. 

Burb! Ja noen kvinner lurer bevisst uskyldige menn, og håpet var at kvinner ikke syntes det var noe problem å la mannen bli helt sikker slik kvinner kan være på at det er de som er moren ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i allefall det bør være standarden at man tester dette uten at man trenger å be om det, så får heller parene be om å slippe om de ønsker dette. Vi vet at det er relativt vanlig at menn blir lurt til å ta vare på andre menns barn, eller ikke får vite om dem, og således bør barnet spesielt, og mannen, i dette tilfellet gis denne ekstra beskyttelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2017 den 19.16, herzeleid skrev:

Jeg synes i allefall det bør være standarden at man tester dette uten at man trenger å be om det, så får heller parene be om å slippe om de ønsker dette. Vi vet at det er relativt vanlig at menn blir lurt til å ta vare på andre menns barn, eller ikke får vite om dem, og således bør barnet spesielt, og mannen, i dette tilfellet gis denne ekstra beskyttelsen. 

Relativt vanlig??? Har du noen dokumentasjon på det?

Anonymkode: ed87d...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Relativt vanlig??? Har du noen dokumentasjon på det?

Anonymkode: ed87d...ec3

Sitat

 

Kun 1-2 prosent av barn ser ut til å egentlig ha en annen far enn det alle tror; bortsett fra mor.

http://www.side3.no/vitenskap/2-av-100-fedre-kan-vre-rundlurt-med-barn-som-ikke-er-sine/3423210637.html

 


 

Sitat

 

Årlig fødes ca. 2500 barn i Norge med ukjent far, ifølge tall fra Medisinsk Fødselsregister. Antallet øker, og det reelle tallet er utvilsomt mye høyere. For mange barn kommer til verden med en far som ikke er deres egentlige biologiske opphav – hvor også faren er uvitende om sitt manglende farskap. Disse barna vokser opp i skyggen av løgn og fortielse, som del av vonde familiehemmeligheter.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/WLEdQ/Tusenvis-av-barn-har-ukjent-far

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2017 den 7.30, RoH skrev:

De som er konfliktsky er ikke de jeg tenker på primært. Men at det er mellom 1200 og 5000 ny menn (bare i Norge) som oppdrar barn som de ikke selv er fedre for er etter min mening overgrep. 

Jeg lurer også på hvorfor dette er så stort problem for kvinner som det tydeligvis er.     

Vel, men da er det ca 56000 kvinner i året som ikke lyver på en mann farskap, så noe stort problem er ikke dette.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, O.G. skrev:

Vel, men da er det ca 56000 kvinner i året som ikke lyver på en mann farskap, så noe stort problem er ikke dette.

Skjønte ikke helt denne. Det er mange flere som ikke blir voldtatt enn det er som blir voldtatt, for ikke å snakke om hvor liten andel av befolkningen som blir drept i året. Jeg vil da likevel si at begge deler er store nok problemer til at man blør prøve å gjøre noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herzeleid skrev:

Skjønte ikke helt denne. Det er mange flere som ikke blir voldtatt enn det er som blir voldtatt, for ikke å snakke om hvor liten andel av befolkningen som blir drept i året. Jeg vil da likevel si at begge deler er store nok problemer til at man blør prøve å gjøre noe med det. 

Naturligvis skjønte du den ikke. :råll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det kan være en omvendt korrelasjon mellom mennene som er mest redd for å bli litt av kvinner, og menn som kvinner faktisk vil ønske å ha som far til sine barn i den grad at de er villig til å lyve :fnise: noen som finner noen tall på dette eller bør jeg søke om penger til forskning?

Anonymkode: e1649...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...