Gå til innhold

Den store parfymetråden


Carefree

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Jeg har ca 8 stk.  Noen blir jeg så fort lei, og favorittene går jo ut av produksjon.  Den jeg bruker daglig har jeg sluttet å lukte på meg selv for evigheter siden.  Jeg har luktet på parfymer mange ganger på parfymeri for så og kjøpe og likevel brukt de lite. 

Godt å høre at det ikke bare er meg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surrendertochance var gull! Jeg la nettopp inn en bestilling der, veldig spennende butikk. Liker at de har en rekke "oppdagelses-sett" med samples, det er alltid gøy å prøve noe man ikke ville tenkt på selv. Pris for frakt ser ut til å være $14 som standard, så det er noe man må beregne når man handler der. Jeg har tidligere brukt LuckyScent, og var veldig fornøyd med både utvalg, og handelen der generelt. De spesialiserer seg på nisje-dufter og har også en rekke samples man kan kjøpe. Mye mye lettere å teste ut parfyme en av gangen, ha god tid og kanskje også lese reviews etter man har luktet litt. 

Noen her inne som har en god anbefaling for rose+oud? 

Anonymkode: e0bfe...ecf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en ny favoritt. Ralph Lauren Romance 😍 Koster 455 hos kicks, så ikke veldig stiv i pris :) Synes den lukter kjempe godt

71WqH4b3M0L._SL1291_.thumb.jpg.c42af97f8e1b00f52e2c400de176fa7a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Crow said:

Takk for svar 😊

Vurderer å legge inn en bestilling. Må prøve en parfyme noen ganger for å finne ut om jeg liker den. Har flere bomkjøp stående og støve ned på badet... 

Sjekk ut parfymesamfunnene Fragrantica og Basenotes og se hva de største kritikerne sier.

6 hours ago, Peonjenta said:

Jeg har ca 8 stk.  Noen blir jeg så fort lei, og favorittene går jo ut av produksjon.  Den jeg bruker daglig har jeg sluttet å lukte på meg selv for evigheter siden.  Jeg har luktet på parfymer mange ganger på parfymeri for så og kjøpe og likevel brukt de lite. 

Har du søkt på reviews på Fragrantica eller Basenotes? Det er ''Parfymesamfunn''.

Der har du verdens mest kresne brukere, og av kanskje 50 parfymer jeg har prøvd har de bare gitt meg tommel opp til fremtidig bruk på 5 av de, fordi de ''føler'' så mye rundt parfymer.

Jeg f.eks. ved parfymekjøp jeg er usikker på, bruker heller 1 min. på å søke den opp på Fragrantica og se:

Bruker folk den i sesongen vi er i nå?

Forholdet mellom love-hate?

Og Longevity og Sillage, altså hvor lenge den kan luktes på deg, og hvor langt ut fra kroppen den luktes?

Bedre å bruke 1 min med research på nett av ikke-kommersielle medforbrukere, enn å spørre folk som jobber i butikken.

For min del vurderte jeg Narciso Rodriguz Bleu Noir For Him EdT, men valgte å ikke kjøpe. Angrer litt, men føler at når brukere på Basenotes sammenligner den med Terre D'Hermes, så er jeg good; for den luktet litt ''gammelt'' på meg; men Narciso skal tydeligvis være en mer blå/frisk/ungdommelig/ren versjon i hvert fall på mellomnoten.

5 hours ago, AnonymBruker said:

Surrendertochance var gull! Jeg la nettopp inn en bestilling der, veldig spennende butikk. Liker at de har en rekke "oppdagelses-sett" med samples, det er alltid gøy å prøve noe man ikke ville tenkt på selv. Pris for frakt ser ut til å være $14 som standard, så det er noe man må beregne når man handler der. Jeg har tidligere brukt LuckyScent, og var veldig fornøyd med både utvalg, og handelen der generelt. De spesialiserer seg på nisje-dufter og har også en rekke samples man kan kjøpe. Mye mye lettere å teste ut parfyme en av gangen, ha god tid og kanskje også lese reviews etter man har luktet litt. 

Noen her inne som har en god anbefaling for rose+oud? 

Anonymkode: e0bfe...ecf

Er du sikker på at du ikke får fake produkter?

Selv om de kan ''prestere'' like bra, kan de inneholde f.eks. kvikksølv.

33 minutter siden, LeilaS said:

Har funnet en ny favoritt. Ralph Lauren Romance 😍 Koster 455 hos kicks, så ikke veldig stiv i pris :) Synes den lukter kjempe godt

Virker som at verdens mest kritiske brukere liker den, og at den har grei varighet.

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut parfymesamfunnene Fragrantica og Basenotes og se hva de største kritikerne sier.

Har du søkt på reviews på Fragrantica eller Basenotes? Det er ''Parfymesamfunn''.

Der har du verdens mest kresne brukere, og av kanskje 50 parfymer jeg har prøvd har de bare gitt meg tommel opp til fremtidig bruk på 5 av de, fordi de ''føler'' så mye rundt parfymer.

Jeg f.eks. ved parfymekjøp jeg er usikker på, bruker heller 1 min. på å søke den opp på Fragrantica og se:

Bruker folk den i sesongen vi er i nå?

Forholdet mellom love-hate?

Og Longevity og Sillage, altså hvor lenge den kan luktes på deg, og hvor langt ut fra kroppen den luktes?

Bedre å bruke 1 min med research på nett av ikke-kommersielle medforbrukere, enn å spørre folk som jobber i butikken.

 

Anonymkode: cdfd4...e18

Jeg er endel inne på Frangratica når jeg skal se på duftnoter og slikt.  Men det er ikke noe vits for meg og se hvor mange tomler opp en parfyme får, det er ikke sikkert jeg liker den selv om mange andre liker den.  Det er utrolig mange mainstream parfymer jeg hater.   Hvis jeg lukter på 15 parfymer på Kicks er det kanskje EN som er interessant.  Jeg er utrolig kresen og spør sjelden de som jobber i parfymeriene fordi de sjelden kan hjelpe meg.  Sesong bryr jeg meg ikke så mye om,  bruker mest lette og sommerlige parfymer året rundt, liker svært få tunge. Men lurer litt på å kjøpe Prada Candy Gloss, den tror jeg kan være en tyngre parfyme i min gate. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay, trodde du var skikkelig inne i parfyme-gamet, jeg.

Kunne aldri brukt en lett parfyme om vinteren personlig. Hvorfor? Den forsvinner raskere i kulde.

 

Jeg tenker litt sånn: Jeg lukter ikke min egen parfyme etter 1 time, men det gjør resten av verden resten av dagen.

Jeg vet hva jeg ville valgt hvis jeg skulle gått med A) En parfyme jeg liker, men verden hater, eller B) En parfyme jeg hater, men verden liker.

Til syvende og sist går man jo med parfyme, et produkt du selv mister lukten av raskt, for å lukte godt, - for andre.

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt eier av 10 parfymer, nå.

Kunne trengt 1 til, men tenker jeg får bruke de jeg har nå først, eller hva tenker dere?

Jeg har jo en topp 15, men 11 av de er vår/sommer/tidlig høst-parfymer.

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stolt eier av 10 parfymer, nå.

Kunne trengt 1 til, men tenker jeg får bruke de jeg har nå først, eller hva tenker dere?

Jeg har jo en topp 15, men 11 av de er vår/sommer/tidlig høst-parfymer.

Anonymkode: cdfd4...e18

Hvilke har du?😀 og hvilke er topp 15?

Anonymkode: f6f6b...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til parfymer som kan passe meg? :) Jeg ser etter en litt "tyngre" parfyme som kan brukes til hverdags. Jeg tror det må bli en type blomsterduft ettersom jeg ofte ikke liker orientalske, men uten at den blir særlig søt eller gammeldags hvis det gir mening. Noe som på et vis uttrykke selvstendighet, selvsikkerhet og styrke. Jeg er i midten av 20-årene. Jeg synes det er så utrolig vanskelig å finne parfymer siden den duften man kjenner i butikken ikke er den man vil kjenne etter en stund på huden, så jeg har sikkert utelukket mange som kunne passet meg. Så det hadde vært supert om noen har noen tanker om hva som kunne passet så jeg vet hva jeg kan prøve i butikken :) 

Jeg ser også etter en god søt og frisk parfyme som kan passe godt nå om våren og sommeren :) 

Håper noen har noen gode tips :) blir supertakknemlig for svar :):) 

Anonymkode: f6f6b...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som har forslag til parfymer som kan passe meg? :) Jeg ser etter en litt "tyngre" parfyme som kan brukes til hverdags. Jeg tror det må bli en type blomsterduft ettersom jeg ofte ikke liker orientalske, men uten at den blir særlig søt eller gammeldags hvis det gir mening. Noe som på et vis uttrykke selvstendighet, selvsikkerhet og styrke. Jeg er i midten av 20-årene. Jeg synes det er så utrolig vanskelig å finne parfymer siden den duften man kjenner i butikken ikke er den man vil kjenne etter en stund på huden, så jeg har sikkert utelukket mange som kunne passet meg. Så det hadde vært supert om noen har noen tanker om hva som kunne passet så jeg vet hva jeg kan prøve i butikken :) 

Jeg ser også etter en god søt og frisk parfyme som kan passe godt nå om våren og sommeren :) 

Håper noen har noen gode tips :) blir supertakknemlig for svar :):) 

Anonymkode: f6f6b...45a

Unisex-parfymen CK2 er det første jeg tenker på.

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg kjøpte en knallgod parfyme med lukten jeg har lett etter, Next Generation Perfume: Crystal Pink. Var bare travel size og den varte litt kort. Det var også den siste her jeg bor, så den virker populær.

Lurte på om noen kjenner til den og vet om en parfyme som lukter ganske tilsvarende? Slik at jeg kan sikre meg en større flaske 😂

Anonymkode: 145a4...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte en knallgod parfyme med lukten jeg har lett etter, Next Generation Perfume: Crystal Pink. Var bare travel size og den varte litt kort. Det var også den siste her jeg bor, så den virker populær.

Lurte på om noen kjenner til den og vet om en parfyme som lukter ganske tilsvarende? Slik at jeg kan sikre meg en større flaske 😂

Anonymkode: 145a4...a06

https://www.amazon.co.uk/Crystal-Cove-100ml-EDP-Spray/dp/B00E73ZTA2 

Den?

Mulig den er discontinued, altså at de slutter å lage nye av den, og de som er igjen i markedet er de siste som fins foruten kopier.

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.10.2020 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte en knallgod parfyme med lukten jeg har lett etter, Next Generation Perfume: Crystal Pink. Var bare travel size og den varte litt kort. Det var også den siste her jeg bor, så den virker populær.

Lurte på om noen kjenner til den og vet om en parfyme som lukter ganske tilsvarende? Slik at jeg kan sikre meg en større flaske 😂

Anonymkode: 145a4...a06

Svarte deg i den andre tråden. Dette er parfymen som NG Crystal Pink er basert på. image.thumb.png.2704295840c01c486ac9e75942589c97.png

Anonymkode: 77bf9...831

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 11.10.2020 den 21.01, AnonymBruker skrev:

Svarte deg i den andre tråden. Dette er parfymen som NG Crystal Pink er basert på. image.thumb.png.2704295840c01c486ac9e75942589c97.png

Anonymkode: 77bf9...831

 Tusen takk! 😄🙏

Anonymkode: 145a4...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...