Gå til innhold

Den store parfymetråden


Carefree

Anbefalte innlegg

På 9. august 2017 den 19.16, Rumle skrev:

Noen som vet om det finnes en nettbutikk som selger smaa proeveflasker?

 :rope:Ebay! :laugh: 

På 20. august 2017 den 19.53, AnonymBruker skrev:

Hei Rumle!

 

Jeg har brukt SurrenderToChance i en årrekke. Kan sterkt anbefale dem. Eneste som er synd er at frakten har steget de siste årene. Det er en dekanter de selger, dvs at de fyller en prøveflaske med den mengden du ønsker av parfymen. Har masse vintage og sjeldne parfymer. 👍

Anonymkode: a364f...3a6

Det høres jo strålende ut :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne bloggen synes jeg er kjempefin for å lære om parfyme, lese reviews m.m.

https://boisdejasmin.com

Havnet på den for flere år siden når jeg ville finne ut mer om Fracas som nå er en av mine favoritter. Men den er ganske heftig så den er ikke akkurat en hverdagsparfyme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var på Douglas i går fordi det var 20 % i gatemarkedet; virker som de har samme utvalg som Kicks.

Noen med erfaringer fra det varehuset? Fikk ingen vareprøver der...

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.8.2017 at 3:46 PM, MichelleMyBelle said:

Hei,

Jeg har brukt å sjekke ut bestselgerlister for å få litt inspo til ny parfyme - enten til meg selv eller kjæresten. Kanskje det kan hjelpe dere også? Sjekk ut:

https://lifestyle.nordicfeel.no/tips-guider/toppliste-dameparfymer-2017/

https://lifestyle.nordicfeel.no/tips-guider/toppliste-herreparfymer-2017/

Hilsen fra Michelle ;-)

Hvis du vil at han skal lukte som en tenåring som kjøper Mainstream parfyme alle andre går med fordi de ikke vet bedre; så kjør i vei og kjøp 1 Million. Når folk danset forbi meg i går tror jeg at jeg luktet den på 7 av 10 gutter.

Hvis du absolutt skal ha noe fra den listen så gå for Boss Bottled, men kjøp Boss Bottled Intense EdP istedet.

Eros lukter rot og mas. The Scent lukter ingenting, egentlig; hva slags noter kan man catche opp på der? Lukter bare kjemisk; Boss Bottled lukter i hvert fall eplepai, og det er jo noe.

Uavhengig av det anbefaler jeg disse:

Dior Pour Homme Intense EdP

Valentino Uomo Intense EdP

Terre d'Hermes EdT

Dette er typiske maskuline parfymer med lukt av vanilje på de to første og treverk på den siste. Altså noe som passer til denne årstiden; sommerparfymer må jeg lese meg mer opp om; men der passer også Boss Bottled.

 

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Tom Ford sin Jasmine Rouge i noen år nå, veldig god! Synes riktignok den forsvinner litt fort. Kjenner jeg har lyst til å utforske litt nisjeparfymer, Heaven Scent på Eger har godt utvalg.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at all parfyme er laget for begge kjønn. Mine favoritter er Givenchy Pi, La Prairie Midnight Rain, V&R Spicebomb, Tom Ford Black og Velvet Orchid, YSL Opium. 

Utover dette bruker jeg noen "lettere" parfymer som CK The One eller noen fra Clean.

Når jeg snart skal ut og reise er jeg interessert i å teste mer eksklusive kolleksjoner fra div merker som jeg ikke har funnet i Norge. La Gemme serien fra Bvlgari, Pradas Olfactories Diors La Collection Privée og YSLs La Vestiaire. 

Andre merker jeg vil se etter er Montale og Serge Lutens. Noen som har erfaring med noen av disse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprettet en egen tråd om dette før jeg så denne - Er det noen som vet om en parfyme som lukter liljekonvall?

Anonymkode: 68d53...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker parfymer, i alle varianter, og har nå en fin liten samling, både av nisjeprfymer og parfymer man får kjøpt på Kicks: 

- Vittoria Apuana fra Profumi del Forte. Lukter som en sommerdag, med kokos, appelsin, vanilje og banan! Men sesongen er over for den nå, så den får en liten pause :) 

- Aqva Divina fra Bvlgari. Kaller denne for "kosegenser"-duften min. Fresh spicy, blomstrete og salt. 

- Pink Sugae fra Aqolina. Dette er egentlig bare sukker og karamell på flaske, men jeg klarer ikke å motstå! 

- Aura Loewe Magnetics fra Loewe. En deilig musk, med hint av pepper, lær og litt sitrus. Den mest sexy parfymen jeg har, den lukter så deilig! 

- Moonlight Patchouli fra Van Cleef & Apples. En mørk, fruktig patchouli med hint av lær og rose. Denne (og endel av de andre også) er vel både for kvinner og menn, den er ikke verken veldig maskulin eller feminin sånn sett. I Norge tror jeg den ville stått i kvinne-hyllen.

- Escale à Portofino fra Dior. Bare masse sitrus og friskhet! Deilig når man trenger litt oppkvikking etter en varm dusj. 

- Geminesse fra Max Factor. Etter tips fra kjære O.G. i en annen parfymetråd for noen år siden her på forumet kjøpte jeg denne! Syns duften er retro, uten å være tung. Salt, solvarm hud på stranden og selvsikkerhet er det jeg forbinder den med! 

- 4711. Trenger jeg si noe mer? 

- Pani Walewska Noir. Kjøpte denne på ferie i Polen, den er visst fra en veldig gammel og tradisjonsrik serie! Den lukter ganske krydret, syns jeg, med hint av roser.

Det var det jeg kom på at jeg har nå i farten! 

Bruker de alle med måte, ettersom hvor sterke de er. Ofte ikke mer enn to spray! Det er ikke noe deiligere enn å lene seg mot noen og først da kjenne hvor godt de lukter (og ikke noe verre enn å kjenne at de har vært i er rom i timesvis etterpå!).

Anonymkode: b9341...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.9.2017 at 9:09 AM, AnonymBruker said:

Opprettet en egen tråd om dette før jeg så denne - Er det noen som vet om en parfyme som lukter liljekonvall?

Anonymkode: 68d53...d1b

Bare å bruke filtrene til f.eks. Kicks.

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2017 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Opprettet en egen tråd om dette før jeg så denne - Er det noen som vet om en parfyme som lukter liljekonvall?

Anonymkode: 68d53...d1b

Denne lukter lilje, men er kjempegod. Selges  hos heaven scent 

https://www.fragrantica.com/perfume/Frederic-Malle/Lys-Mediterranee-4640.html

Anonymkode: a364f...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om parfymebruk på treningssenter? Spesielt på gruppetimer?

Jeg er ''avhengig'' av å lukte godt fremfor nøytralt, og i hvertfall godt over vondt.

Vet at skikkelig maskulin-tre-parfyme ikke passer inn; men hva med rene florale parfymer som Dior Homme Sport, Allure Homme Sport og cK 2?

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2017 den 21.13, O.G. skrev:

Si meg hvilken duft dere vil ha på parfymen deres og jeg skal prøve å hjelpe.

Tusen takk!

Appelsinblomst (viktigst) og nyvasket bomullslaken som har tørket ute i sommerbrisen. Uten at det blir for søtt.

Endret av Amawhatsnot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2017 den 10.40, AnonymBruker skrev:

 

- Escale à Portofino fra Dior. Bare masse sitrus og friskhet! Deilig når man trenger litt oppkvikking etter en varm dusj. 

 

Anonymkode: b9341...40d

Ja, den er nydelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Amawhatsnot skrev:

Takk, @O.G.

Beskrivelsen var fristende, så den skal jeg bestille! 

Den er kjempefin!, skal også være dusjsåpe og bodylotion i samme duft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, O.G. skrev:

Den er kjempefin!, skal også være dusjsåpe og bodylotion i samme duft.

Supert! Gleder meg til å prøve :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2017 den 10.47, AnonymBruker skrev:

Var på Douglas i går fordi det var 20 % i gatemarkedet; virker som de har samme utvalg som Kicks.

Noen med erfaringer fra det varehuset? Fikk ingen vareprøver der...

Anonymkode: cdfd4...e18

Hei :) Jeg har kun handlet på nettbutikken til Douglas, og man kan velge 2 gratis vareprøver når man handler der.

Anonymkode: 1c79f...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

finns mange fantastiske og unike parfymer som jeg vil anbefale og dere kommer til å takke meg, just saying

hermes - eau de jardin

hermes - eau DES mervielles

Tom Ford - velvet orchid

Jo Malone London - black amber ginger lilly (best og unisex)

Balenciaga - Paris edp

Balenciaga - florabotanica

Chloe - Love

Maison Margiela - beachwalk

 

Anonymkode: 86975...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...