Gå til innhold

Sang i kirka


Oktnxbye

Anbefalte innlegg

Dere som har giftet dere/ skal gifte dere.. 

Hadde dere/ skal dere ha solosang i vielsen? Hvor mange sanger? Og hva betaler/betalte dere?

Jeg tar sangoppdrag selv, men syns det er så vanskelig å sette en prislapp på det, liksom vite hvor mye det er normalt å ta.

Endret av Oktnxbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er profesjonell kan du ta en høyere pris enn om du er amatør. Om du har med egen pianist kan da ta høyere pris enn om de som ønsker at du skal synge må fikse det selv. 

Er du amatør tenker jeg 500-1500 kr for 1-2 sanger, avhengig av ditt nivå. 

Er du profesjonell fra 2000 kr. 

Også har du venner og bekjente, hvor du må bruke skjønn. Vi kjenner en profesjonell musiker, som gjør jobben for oss for en kasse øl. 

Anonymkode: 4c7c4...207

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger også av hvor langt du må reise. Jeg har fått noen spilleoppdrag via Småjobber på Finn, og jeg har ikke spilt for mindre enn 2000 (spiller fiolin). Jeg regner meg som "proff amatør".

På Finn har jeg mange som ønsker musikk i bryllupet som er skikkelig gniene på honoraret. Noen ville ha en pianist for 1250, hvorfor ikke si 1500? Hvis jeg hadde kort reiseavstand ville jeg kanskje vurdert det, hvis jeg ikke trengte å lære meg noe nytt.

Generelt har jeg sett at de som tilbyr under 1000 kr omtrent ikke får svar, og det er vel fortjent. Det er stort sett lørdager, som er den mest verdifulle tiden for folk flest.

Anonymkode: 01e01...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som skrev det andre innlegget her. Kom på en ting til: Tidsmessig er det likegyldig om man framfører en sang/instrumental eller fem, man må jo nesten være i hele vielsen uansett.

Det tar jo derimot ikke så mye tid å lære seg en ny låt som fem, så antallet har litt å si.

Anonymkode: 73100...e8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/08/2017 den 9.42, AnonymBruker skrev:

Om du er profesjonell kan du ta en høyere pris enn om du er amatør. Om du har med egen pianist kan da ta høyere pris enn om de som ønsker at du skal synge må fikse det selv. 

Er du amatør tenker jeg 500-1500 kr for 1-2 sanger, avhengig av ditt nivå. 

Er du profesjonell fra 2000 kr. 

Også har du venner og bekjente, hvor du må bruke skjønn. Vi kjenner en profesjonell musiker, som gjør jobben for oss for en kasse øl. 

Anonymkode: 4c7c4...207

2000 kr?! Om du visste hvor mye jobb det er å være profesjonell musiker, og hvor høy utdannelse vi har, så hadde du aldri sagt 2000 kroner for en så tidkrevende jobb det er å synge i bryllup. Det er kanskje ikke den vanskeligste jobben, men det tar opp ganske mange timer.
Honoraret dekker øvelse, reiseutgifter og selve bryllupet, og hvis man da må synge med en organist som ikke mestrer f.eks. popballader (som er det 99% av alle klienter ønsker i bryllupet sitt), så er du raskt oppe i to øvelser + reise til og fra øvingslokale. Hver øvelse varer kanskje i en time, av og til 2. Og man må være til stede under hele bryllupet, som varer 60-90 min. Og etter å ha brukt alle disse timene, så skal jeg betale skatt av disse kronene. Vet du hva jeg sitter igjen med i timeslønn da, hvis jeg som profesjonell musiker skulle tatt 2000,- for et bryllup?!
 

Anonymkode: 9116b...b97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

2000 kr?! Om du visste hvor mye jobb det er å være profesjonell musiker, og hvor høy utdannelse vi har, så hadde du aldri sagt 2000 kroner for en så tidkrevende jobb det er å synge i bryllup. Det er kanskje ikke den vanskeligste jobben, men det tar opp ganske mange timer.
Honoraret dekker øvelse, reiseutgifter og selve bryllupet, og hvis man da må synge med en organist som ikke mestrer f.eks. popballader (som er det 99% av alle klienter ønsker i bryllupet sitt), så er du raskt oppe i to øvelser + reise til og fra øvingslokale. Hver øvelse varer kanskje i en time, av og til 2. Og man må være til stede under hele bryllupet, som varer 60-90 min. Og etter å ha brukt alle disse timene, så skal jeg betale skatt av disse kronene. Vet du hva jeg sitter igjen med i timeslønn da, hvis jeg som profesjonell musiker skulle tatt 2000,- for et bryllup?!
 

Anonymkode: 9116b...b97

Selv ville jeg tro at man måtte opp i nærmere 5000 for å få en habil sanger. Er sangeren kjent så må en nok i mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min er profesjonell sanger. Han tok 300 euro for å synge/spille gitar i bryllup i helga. Varte ca. to timer. Det var i Irland.

Anonymkode: 1b781...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 18.48, AnonymBruker skrev:

2000 kr?! Om du visste hvor mye jobb det er å være profesjonell musiker, og hvor høy utdannelse vi har, så hadde du aldri sagt 2000 kroner for en så tidkrevende jobb det er å synge i bryllup. Det er kanskje ikke den vanskeligste jobben, men det tar opp ganske mange timer.
Honoraret dekker øvelse, reiseutgifter og selve bryllupet, og hvis man da må synge med en organist som ikke mestrer f.eks. popballader (som er det 99% av alle klienter ønsker i bryllupet sitt), så er du raskt oppe i to øvelser + reise til og fra øvingslokale. Hver øvelse varer kanskje i en time, av og til 2. Og man må være til stede under hele bryllupet, som varer 60-90 min. Og etter å ha brukt alle disse timene, så skal jeg betale skatt av disse kronene. Vet du hva jeg sitter igjen med i timeslønn da, hvis jeg som profesjonell musiker skulle tatt 2000,- for et bryllup?!
 

Anonymkode: 9116b...b97

Som sagt, FRA 2000 kr. Som forøvrig er skattefritt opp til en viss sum. Hvis du er profesjonell, og gjerne spiller i en del bryllup, har man en del i reportoiret sitt. En profesjonell trompetist, for eksempel, bør ha Trumpet Voluntary og div. Brudemarsjer inne. Da er mye av jobben gjort fra før. Hvis brudeparet har helt spesielle ønsker, for eksempel Gabriellas Sång i jazzversjon med orgelkomp, tar man SELVSAGT ekstra for å øve det inn, i tillegg til andre utgifter som måtte følge med, som reiseutgifter og ev. noter, dersom man må skaffe de selv. 

Når det er sagt, betaler JEG det de jeg vil skal spille det de vil ha for jobben. Om det så er en kasse svenskepils eller 6000 kr. 

Anonymkode: 4c7c4...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min er samboer med ei som synger opera på proff nivå, hun sang ave maria i vår vielse. Betalte ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kirken har noen sangere de bruker innimellom? Skader ikke å høre hvem og hvordan type stemme/sanger de synger. Mulig de også vet ca pris om tidligere brudepar har brukt de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...