Gå til innhold

Vurderer å kutte ut boligalarmen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i enebolig, sentralt strøk i småby. Huset er rett ved hovedveien. Aldri vært innbrudd i min gate. 

Nå har Verisure satt opp prisen igjen, 525 kr i måneden! Jeg synes det er drøyt. 

Vurderer å si opp hele greia. 

Synspunkter?

Anonymkode: 0349c...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytt til en annen leverandør. De konkurrerer jo. Du kan få et annet vaktselskap til å ta i mot alarmen, om så et lite et som bare ringer til deg om alarmen skulle gå så kan du selv dra hjem å sjekke. Til en tredjedel av prisen.

Over 500 i mnd for en privatkunde er ran spør du meg.

Anonymkode: a50a9...785

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 329 kr mnd. Bestilte bytte til annet selskap. Da ringte Verisure meg, og jeg fikk lagt bedre pris. Samt tre måneder gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligalarm er penger ut av vinduet, bortsett fra litt rabatt hos forsikringsselskapene. 

Tyver nå til dags blåser i alarmer, og det finnes sikkert bedre løsninger på brannalarmer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dikteren

Vi har boligalarm fra Verisure selv og jeg skal si meg enig i at det er noe piss. Tror tyvene hadde klart å fått med seg verdisaker før alarmselskapet i det hele tatt rekker fram til huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sjokomelka skrev:

Vi har boligalarm fra Verisure selv og jeg skal si meg enig i at det er noe piss. Tror tyvene hadde klart å fått med seg verdisaker før alarmselskapet i det hele tatt rekker fram til huset. 

I flere tilfeller bruker de godt over 1 time ut til kunde.

Anonymkode: 1f1a6...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo se deg om etter noe rimeligere. Jeg har en kollega som har en type hvor han har kjøpt selve alarmsensorene, men når alarmen går går den direkte til hans og brorens mobiltelefon. Det er altså ikke noe vaktselskap som rykker ut. Derav melding også til broren, så han kan rykke ut for dem om de er bortreist. Dette er visstnok adskillig billigere enn vanlig boligalarm. 

Vi hadde innbrudd der vi bodde før (og ikke hadde alarm), så jeg føler meg rett og slett litt tryggere med alarmen. I det minste kan den bidra til at tyvene prøver seg hos naboene som ikke har alarm før de går løs på mitt hus. 

Anonymkode: 6c672...091

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbruddsalarm er å kaste bort penger.

Anonymkode: 5d15a...67b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Nå har jeg sendt mail om at jeg vil si opp. Var ikke lett å finne noe informasjon om oppsigelse. Så nå venter jeg bare på at de skal ringe fra Verisure og mase så de ikke mister meg som kunde. 

Anonymkode: 0349c...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8.8.2017 den 1.06, AnonymBruker skrev:

Bor i enebolig, sentralt strøk i småby. Huset er rett ved hovedveien. Aldri vært innbrudd i min gate. 

Nå har Verisure satt opp prisen igjen, 525 kr i måneden! Jeg synes det er drøyt. 

Vurderer å si opp hele greia. 

Synspunkter?

Anonymkode: 0349c...84f

Si den opp! Alarm er falsk trygghet. Vel er det greit å ha om du er hjemme, og uhellet er ute. Men, jeg vil påstå å si at det koster mer enn det smaker.

For min del, har jeg sagt opp mitt Verisure abonnement. Blir det innbrudd når jeg er på ferie, så ver så god. Jeg har ingenting som ikke kan erstattes, og dessuten vil ikke Verisure være på plass før tyvene har tømt huset. Så det der, er bare waste of money.

Anonymkode: 9dac9...e94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt barndomshjem hadde vi alarm i noen år. Også bestemte vi oss for å avslutte det, vet ikke hvorfor. Noen måneder senere var det innbrudd i nabolaget. Begge husene som lå vegg i vegg i med oss, ble brutt inni. De hoppet over vårt hjem. Vi er ganske så sikker på at det var på grunn av klistremerkene. De hang fortsatt på ruten ved inngangsdøren. Hadde slike klistermerker på begge sidene av huset og garasjen. Alt du trenger er disse klistremerkene. Dersom tyvene ikke bryr seg om alarm, ja da er du like langt, både med og uten alarm. Med disse klistremerkene så tror de at du har alarm.

Anonymkode: 20195...7be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alarm, med sånne videokameraer som aktiveres om alarmen går.. så om noen bryter seg inn havner de på film hos selskapet. har også sånne klistremerker i vinduene, så håper at det gjør at enkelte tyver hopper over mitt hus.

Er litt engestelig av meg når det kommer til slikt, og det er en trygghet å vite at OM noen skulle komme seg inn, ser vaktene på livecam, kan snakke til tyvene/meg og kommer i løpet av få minutter. Kan også ringe de om jeg er redd noen er utenfor etc, litt lavere terskel for å ringe noen du betaler per måned enn politiet som kanskje har viktigere ting å gjøre.

Håper selvfølgelig jeg aldri opplever innbrudd, men synes pengene er verdt det.

Anonymkode: 98a35...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vokst opp med å ha alarm (bodd i hus i skogsområde og leilighet i blokk), og jeg har ikke alarm nå (men leier som student). Har aldri følt et behov for dette. Har heller aldri opplevd innbrudd eller forsøk på innbrudd i bolig. Det var én gang en person prøvde å komme seg inn i boligen min på natten, men dette var enten en full idiot som hadde tatt feil dør eller en som fant en nøkkel og gikk til hver enhet og prøvde seg (hørte nøkkelfikling i nøkkelhullet). Så lenge man låser holder man de fleste borte. 

Anonymkode: d6a6e...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid
På 8.8.2017 den 1.06, AnonymBruker skrev:

Bor i enebolig, sentralt strøk i småby. Huset er rett ved hovedveien. Aldri vært innbrudd i min gate. 

Nå har Verisure satt opp prisen igjen, 525 kr i måneden! Jeg synes det er drøyt. 

Vurderer å si opp hele greia. 

Synspunkter?

Anonymkode: 0349c...84f

Ring dem og si at du sier opp avtalen dersom de ikke setter ned prisen. Så får du se hvor mye de ønsker å beholde kundene. Det er lov å sette krav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk tilbake til sector alarm da verisure kom med lokketilbud, men da de sku montere alarm så var plutselig det og det ikke inkl

Anonymkode: 8c354...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Bolig-alarm er vel stort sett bortkastede penger ?             

Anonymkode: b9e85...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...