Gå til innhold

Er det noen land dere boikotter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Kjetil E skrev:

Det er ingen pålegg om å bruke burka, hijab eller lignende i Emiratene, men fakta er vel ikke så viktig for deg. Bare du kan spre løgnene dine.

Forøvrig vurderer jeg sterkt å reise til Qatar høsten 2019.

Det er det vel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Besøkte Dubai for noen år tilbake, og ikke noe påbud om hverken det ene eller andre den gangen. Eneste var at jentene ble bedt om å dekke til skuldre og ankler (!) hvis de skulle inn i en moské. Fair enough.

Boikotter ikke noe sted. 

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kjetil E skrev:

Rimelig stor forskjell, i SA må kvinner gå helt tildekket. De kan ikke gå ut uten følge av mannlig verge. Har svært begrensede muligheter til utdannelse og jobb. Har ikke lov til å kjøre bil. Dette er begrensninger som man ikke har i Emiratene.

Nja de er ikke mer selvstendige land enn for eks New Jersey og Arkansas eller for eks Bern og Walis. Da måten Emiratene er satt sammen på er ganske lik den du finner i land som USA, Tyskland og Sveits blant annet.

En må ikke gå helt tildekket i Saudi-Arabia, nei. En må gå med abaya eller klær som dekker like mye som en abaya, men en trenger ikke dekke til håret sitt eller ansiktet - selv om det er mange som gjør det. (Er derfor det er så komisk når mediene her snakker om at f.eks. Merkel "nektet" å bruke hijab - en må ikke bruke hijab i det hele tatt). Svært mange kvinner i Saudi-Arabia tar i dag høyere utdannelse, og de aller fleste får lov å gå ut uten en mannlig verge. De må ha tillatelse av en mannlig verge til å reise, ta utdanning, helsetjenester etc - så vergeordningen er logisk nok fortsatt helt dritt, men de fleste kvinner har det bra i SA.

Problemet er dersom ens verge er en drittsekk. Og det er noen av dem, dessverre. 

Anonymkode: 0cd11...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/10/2017 den 10.24, AnonymBruker skrev:

Dubai og Tyrkia, tenker å begynne å boikotte Rhodos også (selv om det bare er en gresk øy) 

Anonymkode: 42226...fda

Hvorfor Rhodos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maleficenta skrev:

Det er det vel 

Det er ingen pålegg om å dekke seg til for kvinner i Emiratene nei, men du liker ikke fakta når de strider mot slik DU ønsker at vi andre skal tro. For det er åpenbart at du ønsker å få alle andre til å tro at alle Arabiske land har samme strenge fortolkning av Islam som det Saudi Arabia har.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kjetil E skrev:

Det er ingen pålegg om å dekke seg til for kvinner i Emiratene nei, men du liker ikke fakta når de strider mot slik DU ønsker at vi andre skal tro. For det er åpenbart at du ønsker å få alle andre til å tro at alle Arabiske land har samme strenge fortolkning av Islam som det Saudi Arabia har.

Mulig ikke etter loven men de fleste ektemennene pålegger konene det likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Mulig ikke etter loven men de fleste ektemennene pålegger konene det likevel

Det er det du tror eller rettere sagt det er den propagandaen du VIL AT VI SKAL TRO PÅ. Men du har jo bevist gang på gang på gang at du har NULL og NIKS peiling på området.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En må ikke gå helt tildekket i Saudi-Arabia, nei. En må gå med abaya eller klær som dekker like mye som en abaya, men en trenger ikke dekke til håret sitt eller ansiktet - selv om det er mange som gjør det. (Er derfor det er så komisk når mediene her snakker om at f.eks. Merkel "nektet" å bruke hijab - en må ikke bruke hijab i det hele tatt). Svært mange kvinner i Saudi-Arabia tar i dag høyere utdannelse, og de aller fleste får lov å gå ut uten en mannlig verge. De må ha tillatelse av en mannlig verge til å reise, ta utdanning, helsetjenester etc - så vergeordningen er logisk nok fortsatt helt dritt, men de fleste kvinner har det bra i SA.

Problemet er dersom ens verge er en drittsekk. Og det er noen av dem, dessverre. 

Anonymkode: 0cd11...b9a

Som Saudi Arabisk kvinne så må du så vidt jeg har forstått dekke til håret utendørs. Men at dette ikke er et krav for vestlige kvinner på besøk. De fleste som tar høyere utdannelse er vel innen helse og innen utdannelsessektoren. Pluss at de av alle ting faktisk kan bli flygere. I Saudi Arabia har altså ikke kvinner lov til å kjøre bil, men de har faktisk lov til å ta flysertfikat og før fly. Men værste er vel som du skriver ja at de ikke kan gjøre noen uten mannlig verges tilatelse. Og det står da fortsatt i loven at kvinner ikke kan ferdes på offentlig sted uten følge av mannlig familiemedlem.

Endret av Kjetil E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/7/2017 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Boikotter krig så besøker ikke land hvor det kriges. :)

Anonymkode: 9db3f...369

Hva med landene som forer de krigende landene med våpen? 

Anonymkode: ae637...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/7/2017 den 10.44, AnonymBruker skrev:

Dubai - veldig mye av det som er bygget der, er finansiert av korrupsjon og svarte penger, midler som er unndratt opprinnelige formål, som feks bistand til bl.a. Afghanistan. I tillegg dårlige kår for menneskerettigheter og arbeidstakerrettigheter. Samme med Saudi, Qatar, Kuwait

Tyrkia - pga Erdogans regiliøst baserte politikk og kvinnesyn.

Egypt - pga terrorfare, muslimsk styresett og generelt syn på kvinner og barn

Flere muslimske land pga islam.

Helt sikkert flere - har feks ikke ønske om p dra til Kina.

 

Anonymkode: ae637...1cd

Jeg som skrev over. Fatter ikke at jeg kunne utelate India.

Boikotter India også pga manglende rettssikkerhet for kvinner og barn. 

Var der for noen år siden og selv i "moderne" Mumbai var diskriminering og kvinnetrakassering helt åpenbar. Reiser aldri tilbake.

Anonymkode: ae637...1cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med landene som forer de krigende landene med våpen? 

Anonymkode: ae637...1cd

Da må vi vel boikotte vårt eget land og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saudi Arabia, arabiske emirater, og andre land som styres på samme måte. Reiser heller ikke til krigsland og nord-korea! Er litt usikker på enkelte land i asia, hvor jeg gjerne lar være å reise til pga bla. behandling av dyr. Og ikke minst måten Indonesia holder på med henrettelse av homofile på åpen gate!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2017 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Israel

Anonymkode: bdf31...ea0

Israel er fantastisk ❤

Anonymkode: 0fd7d...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 19.46, AnonymBruker skrev:

En må ikke gå helt tildekket i Saudi-Arabia, nei. En må gå med abaya eller klær som dekker like mye som en abaya, men en trenger ikke dekke til håret sitt eller ansiktet - selv om det er mange som gjør det. (Er derfor det er så komisk når mediene her snakker om at f.eks. Merkel "nektet" å bruke hijab - en må ikke bruke hijab i det hele tatt). Svært mange kvinner i Saudi-Arabia tar i dag høyere utdannelse, og de aller fleste får lov å gå ut uten en mannlig verge. De må ha tillatelse av en mannlig verge til å reise, ta utdanning, helsetjenester etc - så vergeordningen er logisk nok fortsatt helt dritt, men de fleste kvinner har det bra i SA.

Problemet er dersom ens verge er en drittsekk. Og det er noen av dem, dessverre. 

Anonymkode: 0cd11...b9a

Du mener de fleste kvinner har det bra i Saudi-Arabia, for deretter å ramse opp alt de ikke kan gjøre uten en mannlig verge? Da mener jeg du har en veldig tolerant oppfatning av hvordan det er å "ha det bra".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tyrkia, Israel, India

kommer aldri til å skje og føler ikke jeg går glipp av en dritt heller

Anonymkode: 255fe...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia, India, Midt-østen, afrikanske land...

Holder meg i Europa, eg 🙉

Anonymkode: 7e234...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tyrkia, India, Midt-østen, afrikanske land...

Holder meg stort sett i Europa, eg 🙉

Anonymkode: 7e234...d53

 

Anonymkode: 7e234...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finland

Helt greit på overflaten, men alle alkoholproblemene man ser overalt gjør at jeg ikke drar ditt igjen med små barn.

Anonymkode: d1338...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...