Gå til innhold

Sille's babydrøm nr 2


Sille4

Anbefalte innlegg

Bra du har fått gradert sykmelding, det er ikke noen vits i å presse seg til totalkollaps akkurat i denne perioden tenker jeg. Og uff, lekkasje :/ Det er så mange ting etter graviditet og fødsel som man ikke aner noen ting om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var sykmeldt i rundt 6 uker på grunn av kvalme, det føltes veldig kjipt ut men samtidig er det hva både jeg og lille trengte! Det å jobbe når man er dårlig kan jo fort gjøre at man ikke gjør en god nok jobb heller, så. :)

Håper gradert fungerer bra for deg!

Kjedelig med lekkasje, men er jo helt normalt om ikke annet! Det hjelper sikkert ikke å vite da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut med en gradert sykemelding :klem: 

Lekkasje hørtes slitsomt ut. Får ikke håpe det blir for plagsomt :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 18.23, blomst12 skrev:

Åh så deilig at kvalmen er på retur!! Håper det varer🤞

 

Kvalmen har heldigvis holdt seg nogenlunde unna siden, så krysser fingrene for at det vedvarer :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 10.36, lille_frosk skrev:

Bra du har fått gradert sykmelding, det er ikke noen vits i å presse seg til totalkollaps akkurat i denne perioden tenker jeg. Og uff, lekkasje :/ Det er så mange ting etter graviditet og fødsel som man ikke aner noen ting om!

Enig i det! :) uff, ja. Mye rart som skjer med denna kroppen når man gror folk :laugh:

19 timer siden, Tonio skrev:

Jeg var sykmeldt i rundt 6 uker på grunn av kvalme, det føltes veldig kjipt ut men samtidig er det hva både jeg og lille trengte! Det å jobbe når man er dårlig kan jo fort gjøre at man ikke gjør en god nok jobb heller, så. :)

Håper gradert fungerer bra for deg!

Kjedelig med lekkasje, men er jo helt normalt om ikke annet! Det hjelper sikkert ikke å vite da.. :fnise:

Det er nok lurt å høre på kroppen ja, så får jobben komme senere :)  Ja, trøster meg med det :fnise:

 

12 timer siden, kaffemor skrev:

Høres lurt ut med en gradert sykemelding :klem: 

Lekkasje hørtes slitsomt ut. Får ikke håpe det blir for plagsomt :hjerte: 

Takk, kaffemor :hjerte:

 

12 timer siden, Marimba skrev:

Følger, og gratulerer (litt sånn på etterskudd riktignok) :vinke: 

Tusen takk :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+4 i dag :hjerte: kvalmen er fortsatt nogenlunde borte, tror sykemeldingen har hatt litt å si der. For nå har jeg mulighet til å bli uthvilt og ta ting i mitt tempo. Blir jeg veldig trøtt og sliten merker jeg at jeg blir mer kvalm igjen. Så deilig å kunne styre hverdagen litt mer selv :)

For øyeblikket er kommende storebror og jeg lagt inn på sykehuset fra i går, da han hadde problemer med pusten og var helt tett. De har snakket om både rs-virus og astma. Får forhåpentligvis litt mer informasjon når legevisitten er! Han får forstøver hver 2-3 timer med god effekt og han er heldigvis mye kvikkere i dag enn i går og de følger godt med her, og tar alle mulige prøver og sjekker :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag er jeg 12+2 og det er 197 dager igjen av svangerskapet. 

I går hadde jeg første svangerskapskontroll, så regner med at det vil komme innkalling til OUL i postkassen i løpet av de kommende ukene. Gleder meg :hjerte:

I morgen skal vi på tidlig ultralyd igjen, og jeg kjenner jeg er spent og nervøs. Så redd for at det ikke er liv lenger, eller at det er noe galt med baby. Men jeg må bare tro alt er bra og jeg gleder meg til å forhåpentligvis se en 12 uker gammel baby. De ser ut som mini babyer nå, i forhold til i uke 8. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende! Må være så godt å være inni den 12 uka, selv om jeg kjenner igjen følelsen med å grue seg litt til UL.

 

Tenker dere å prøve dere på å se kjønn også eller? Er jo noen som klarer det så tidlig (legen vi var hos hadde helt rett på oss i uke 13). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2018 den 15.38, Aryamili skrev:

Masse lykke til i morgen! Skjønner bekymringen, men alt er nok i orden :hjerte: 

 

På 1.2.2018 den 21.46, Marimba skrev:

Å så spennende! Må være så godt å være inni den 12 uka, selv om jeg kjenner igjen følelsen med å grue seg litt til UL.

 

Tenker dere å prøve dere på å se kjønn også eller? Er jo noen som klarer det så tidlig (legen vi var hos hadde helt rett på oss i uke 13). 

 

På 2.2.2018 den 7.15, sullå skrev:

Hei! Så herlig å være i uke 12! Håper det går bra på UL denne gangen også! :)

 

23 timer siden, lille_frosk skrev:

Lykke til på ultralyd! :nigo:

Takk for alle lykkeønskninger :hjerte:

Ultralyden gikk veldig bra og alt så fint ut med lille babyen! Og det er mest sannsynlig en lillebror :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra ultralyden gikk bra!!:)  det er så deilig å se de på den skjermen. Og så gøy med en lillebror!! Og veldig praktisk med tøy og sånn!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, blomst12 skrev:

Så bra ultralyden gikk bra!!:)  det er så deilig å se de på den skjermen. Og så gøy med en lillebror!! Og veldig praktisk med tøy og sånn!:) 

Ja, ble veldig lettet etter i går :) nå føles det litt mer virkelig! Veldig praktisk med en lillebror 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg forsåvidt få rotet meg til å flytte dagboken fra prøver til gravid. Hvordan gjør jeg det igjen, egentlig? :klo: må jeg spørre under ris-ros forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Sille4 skrev:

Nå må jeg forsåvidt få rotet meg til å flytte dagboken fra prøver til gravid. Hvordan gjør jeg det igjen, egentlig? :klo: må jeg spørre under ris-ros forumet?

Ja tror det! Eller høre med en moderator?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at alt er bra. :nordvesta:

Er maange som ber om det på ris/ros i det minste, så bare å gjøre det. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsatt ikke rotet meg til å spørre om å flytte dagboken.. snakk om å være giddalaus :laugh:

I følge menstermin er jeg i dag 17+3, 161 dager igjen og 43,1% overstått. :hjerte:

Og nå er det 10 dager igjen til OUL, som er 19 mars, Kl 13! Jeg merker jeg er så mye mer nervøs denne gangen enn sist. Tenk om babyen i magen er syk og ikke har det bra :( mitt største mareritt er å få beskjed om at barnet ikke vil være levedyktig eller at vi må ta et valg om hva vi ønsker hvis barnet er sykt. Jeg har ei bekjent som nettopp fortalte at hun måtte ta abort i uke 19, da barnet ikke var levedyktig. Samboer har en kollega som måtte ta et valg for noen år siden, de valgte å håpe på det beste, men babyen ble bare 2 måneder :( dette ble kanskje litt vel deprimerende å skrive om, men kjenner jeg må lufte tankene litt. Men forhåpentlig har baby det bra :hjerte:

Jeg har enda ikke kjent liv (tror jeg), så siden jeg er inni denna litt triste tankegangen, ble jeg jo helt besatt av tanken på om babyen fortsatt levde. Så fant doppler til 100kr på Finn og fant heldigvis hjertelyden. Så da har jeg roet meg med det og tenker ikke å bruke den igjen. Men en billig investering for å roe nervene litt :laugh: Jeg var ikke så overnervøs sist, så blir jaggu ikke noe bedre selv om det er barn nr 2.

Jeg har så smått begynt å handle inn litt småting vi trenger og har skrevet liste over alle innkjøp som må gjøres for baby kommer. Syns det var greit å begynne tidlig for å fordele utgiftene litt. Sist hadde vi spart mye penger til å kjøpe det vi trengte, men ikke denne gangen. Men veldig deilig at vi allerede har mye :) 

Og så har vi kjøpt brukt søskenvogn! Jeg var veldig usikker på om vi skulle bruke penger på det, men vi endte opp med å kjøpe Bugaboo Donkey, siden den kan gjøres om til enkeltvogn også. Så da selger vi Stokke vognen vi har, og forhåpentligvis går prisene opp i opp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lett å være urolig, husker jeg gruet meg veldig til OUL. For første gang skulle vi få se baby, hva om alt ikke var som det skulle. Hva om det var to også videre. Heldigvis tror jeg slikt er ganske sjeldent. Er de ikke levedyktig ender det jo som regel i SA, kroppens måte å rydde opp på. :)

Deilig å kunne handle litt, så man får det positive også. Er fort gjort når man først er litt på den negative siden med humøret at man fortsetter i samme baner! Gratulerer med ny (for dere) vogn. :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...