Gå til innhold

Sille's babydrøm nr 2


Sille4

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Sille4 skrev:

6+0 i dag og halvveis til den "magiske grensa". Jeg er litt redd for å ha forhåpninger og jinxe meg selv nå, men jeg har en følelse av at det vil gå bra denne gangen også. Jeg håper virkelig det <3 

Jeg har allerede fortalt om graviditeten til sjefen og noen arbeidskolleger. Pga kvalmen vil jeg trenge litt tilrettelegging i forhold til lukter etc og i forhold til smitte, siden jeg jobber i helsevesenet. Alle ble så glade på våre vegne og det er veldig hyggelig :) 

Så koselig å lese at du er gravid! :klemmer:

Jobber selv i helsevesenet og har tenkt en del på det med når man skal si det. Føler alle kommer til å skjønne det når jeg er gravid, er omringet av leger og sykepleiere :fnise: Vanskelig å skjule at man er kvalm og jeg har tidenes dårligste pokerfjes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, her har jeg visst gått glipp av noe stort! Sånn går det når man er travelt opptatt med alt annet enn KG. Men GRATULERER SÅ MYE :nigo::hjerte:

Jeg hadde også menstermin den 18. August med nr 2, faktisk :)

Dette skrev jeg forresten i forrige uke, men har tydeligvis ikke klart å trykke på "send" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2017 den 22.39, Aryamili skrev:

Så koselig å lese at du er gravid! :klemmer:

Jobber selv i helsevesenet og har tenkt en del på det med når man skal si det. Føler alle kommer til å skjønne det når jeg er gravid, er omringet av leger og sykepleiere :fnise: Vanskelig å skjule at man er kvalm og jeg har tidenes dårligste pokerfjes..

:hjerte:

Er ikke så lett å holde det hemmelig i dette yrket, de fleste skjønner fort at det er noe pga div tilrettelegginger. Og jeg har også verdens dårlige pokerfjes. Det lyser lang vei hvis jeg ikke føler meg i form :ler:

På 21.12.2017 den 12.02, Pjusk skrev:

Oi, her har jeg visst gått glipp av noe stort! Sånn går det når man er travelt opptatt med alt annet enn KG. Men GRATULERER SÅ MYE :nigo::hjerte:

Jeg hadde også menstermin den 18. August med nr 2, faktisk :)

Dette skrev jeg forresten i forrige uke, men har tydeligvis ikke klart å trykke på "send" :roll:

Tusen takk, Pjusk :hjerte:

Høres ut som en veldig fin termindato da :) selv om jeg regner med at den blir flyttet litt på :laugh:

 

---

I dag er jeg 7+0 og det er allerede neste fredag jeg skal på tidlig ul! :hoppendeglad:

Må klage litt i dag og, for jeg syns skikkelig synd på meg selv for øyeblikket. Jeg har vært syk nesten hele desember, og det hjelper ikke at immunforsvaret blir dårlige som gravid når man har en i barnehagen som drar med seg alt. Og samtidig er jeg så uvel pga svangerskapet. Blæ. Nå er jeg så forkjøla at jeg hoster til jeg kaster opp og bare  jeg går opp trappen hjemme må jeg ha pustepause i noen minutter. Så fikk streng beskjed av samboer om å bli hjemme fra jobb i dag. Han er god som passer på :rodmer: 

Selv om det sitter langt inne har jeg bestilt en legetime til fredag for å høre om muligheten for gradert sykemelding. Jeg har ligget nesten hele julen pga at jeg er så uvel/kvalm og tenke å spørre om jeg kan prøve dette i et par uker. Jobbet hele forrige svangerskap, så dette er virkelig annerledes :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det bare en uke til tidlig ul og jeg kan nesten ikke vente til å forhåpentligvis høre fine hjerteslag :rodmer: tror ting kanskje vil bli litt mer virkelig da!

Har legetime senere i dag og kjenner jeg gruer meg til å spørre om gradert sykemelding. Det sitter så langt inne å spørre om det selv, men jeg er aldri sykemeldt, så håper legen forstår at jeg ikke spør for moroskyld :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg følge med! Vi prøver også på nummer to, og det er så greit å ha noen å «henge med» i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.12.2017 den 15.04, lille_frosk skrev:

Hei! Her vil jeg følge med! Vi prøver også på nummer to, og det er så greit å ha noen å «henge med» i samme situasjon :)

Hei og velkommen :) 

Så spennende med flere som ønsker seg nr to! Alltid kjekt å være flere i samme situasjon :) 

10 timer siden, kaffemor skrev:

Ååh gratulerer så masse :strix: Hvordan gikk legetimen?

Tusen takk, Kaffemor :hjerte: Legetimen gikk bra! Jeg valgte å ikke ta opp ang gradert sykemelding, siden jeg har vært så dårlig og forkjølet i det siste valgte jeg å bruke legetimen på det i stedenfor. Viste seg å være bronkitt og ble sykemeldt ut denne uken. :)  Har forhørt meg om muligheten for videre sykemelding neste uke, så får se hva legen svarer. Eller så bestiller jeg nok ny time snart :) 

----

OBS! Klageinnlegg på vei!

Formen etter bronkitten begynner å komme seg, men henger fortsatt litt i. Samtidig har kvalmen kommet for full styrke og varer døgnet rundt. Jeg har kun kastet opp en gang, men det er nesten værre å bare være kvalm, enn å bare kaste opp og kunne blitt ferdig med det :(  Har lite energi og orker lite mat. Jeg har nok kg å ta av, så ingen fare. Men ser ut til at jeg har gått ned et par kg også. Jeg føler meg skikkelig dritt for tiden og syns egentlig ganske synd på meg selv. Har vært konstant syk/dårlig i over en måned, og kjenner det tærer litt på humøret. Men så prøver jeg å skjerpe meg og tenke at jeg har det egentlig ganske bra i forhold til mange andre! Men det som gjør at jeg føler meg verst er at jeg føler meg som en dårlig mamma for øyeblikket :( jeg orker ikke å levere eller hente i bhg, orker ikke å skifte bleie, orker ikke å leke. Jeg ligger for det meste i sengen eller på sofaen. Men vi samsover og ammer enda, så det er kos :hjerte: Han har heldigvis en fantastisk pappa! Og forhåpentligvis bedrer formen min seg også snart :) 

Over til noe litt mer positivt. 

I dag er jeg i følge mine beregninger 8+2 og jeg skal på tul klokken 15.00! Jeg er så spent. Håper så inderlig at det er er lite hjerte som slår for full styrke :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig slitsomt å være gravid og syk i tillegg! Håper bronkitten slipper taket raskt, og jeg synes det høres fornuftig ut å tenke på sykmelding videre også når du er så dårlig. Du kan tross alt ikke sykmeldes fra ansvaret på hjemmebane, så da må nesten jobben vike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lille_frosk skrev:

Så utrolig slitsomt å være gravid og syk i tillegg! Håper bronkitten slipper taket raskt, og jeg synes det høres fornuftig ut å tenke på sykmelding videre også når du er så dårlig. Du kan tross alt ikke sykmeldes fra ansvaret på hjemmebane, så da må nesten jobben vike. 

Overraskende slitsomt med sykdom og gravidplager. :laugh: er nok komboen som gjør at alt føles ekstra "stakkars meg" ut. Det jeg tenker også! Har en høy arbeidsmoral, men merker jeg må tenke mer på meg og mitt, enn jobb denne gangen. Var ikke så flink til det sist :) 

5 minutter siden, Tonio skrev:

Lykke til på ultralyden. :rodmer:

Og god bedring!

Tusen takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh den kvalmen kjenner jeg meg så igjen i. Klikker snart. Begynte uke 4 og har bare blitt verre og verre.  Kaster ikke opp men skikkelig kvalm hele døgnet utenom når jeg sover. Bare  6+4 idag! Men prøver å tenke positivt,og være glad for at jeg faktisk er gravid,og at kvalmen nok er et godt tegn. 

Håper tul gikk bra!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, blomst12 skrev:

Åh den kvalmen kjenner jeg meg så igjen i. Klikker snart. Begynte uke 4 og har bare blitt verre og verre.  Kaster ikke opp men skikkelig kvalm hele døgnet utenom når jeg sover. Bare  6+4 idag! Men prøver å tenke positivt,og være glad for at jeg faktisk er gravid,og at kvalmen nok er et godt tegn. 

Håper tul gikk bra!!:)

Uff, den kvalmen er så kjip, men ja, hjelper litt å tenke at det et godt tegn :)  håper det roer seg for oss begge om ikke så lenge! :) 

---

Ultralyden gikk strålende. Et lite foster med et bankende hjerte og noen små bevegelser :hjerte: Ny termin er foreløpig 17 august og jeg er 8+3. Så en dag lengre enn jeg selv har regnet. Var en enorm lettelse å se den lille peanøtten! Skal tilbake om 4 uker og er da 12+3, og satser på alt er bra da også. :) 

Endret av Sille4
Skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sille4 skrev:

Uff, den kvalmen er så kjip, men ja, hjelper litt å tenke at det et godt tegn :)  håper det roer seg for oss begge om ikke så lenge! :) 

---

Ultralyden gikk strålende. Et lite foster med et bankende hjerte og noen små bevegelser :hjerte: Ny termin foreløpig er 17 august og 8+3. Så en dag lengre enn jeg selv har regnet. Var en enerom lettelse å se den lille peanøtten! Skal tilbake om 4 uker og er da 12+3, og satser på alt er bra da også. :) 

Åh så bra!! Og en dag lengre på vei er jo ikke å forakte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Sille4 skrev:

Uff, den kvalmen er så kjip, men ja, hjelper litt å tenke at det et godt tegn :)  håper det roer seg for oss begge om ikke så lenge! :) 

---

Ultralyden gikk strålende. Et lite foster med et bankende hjerte og noen små bevegelser :hjerte: Ny termin foreløpig er 17 august og 8+3. Så en dag lengre enn jeg selv har regnet. Var en enerom lettelse å se den lille peanøtten! Skal tilbake om 4 uker og er da 12+3, og satser på alt er bra da også. :) 

Fantastisk! :nordvesta: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sille4 skrev:

Uff, den kvalmen er så kjip, men ja, hjelper litt å tenke at det et godt tegn :)  håper det roer seg for oss begge om ikke så lenge! :) 

---

Ultralyden gikk strålende. Et lite foster med et bankende hjerte og noen små bevegelser :hjerte: Ny termin foreløpig er 17 august og 8+3. Så en dag lengre enn jeg selv har regnet. Var en enerom lettelse å se den lille peanøtten! Skal tilbake om 4 uker og er da 12+3, og satser på alt er bra da også. :) 

Hurraaa!! :strix::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9+0 i dag. :hjerte:

Kvalmen har heldigvis roet seg litt, nå er jeg mer energiløs. Men det er helt greit, for (nesten) alt er bedre enn den kvalmen. Jeg har også fått gradert sykemelding frem til kontrollen i uke 12, så da kan jeg ta arbeidsdagen litt mer med ro :) 

Jeg sleit lenge etter fødselen med urinlekkasje etter wc-besøk, selv om jeg kneip for harde livet. Og nå har blære og livmor blitt slappere i følge appen min, og det forklarer jo hvorfor jeg har fått tilbake lekkasjen. Helt grusomt. Føler meg så urein, selv om jeg skifter truseinnlegg og har med våtservietter. Men det går vel forhåpentligvis over en gang...etter fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...