Gå til innhold

Skal vi danse 2017


PippiLa

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke det gjorde noe med den lille smasken med Helene og Jørgen - vet ikke om de har kjærester? Men jeg syns ikke de har et ubehagelig tett forhold, de virker bare som veldig gode, støttende venner.

Men Lillian og Erik derimot?! Det har vært pinlig å se på flere av de dansene som de har hatt og de har vært så påklistret hverandre i settinger hvor de ikke trengte å være på hverandre.. Den type kontakt de later til å ha utviklet hadde vært tøft å sett på som kjæreste på sidelinja for min del. Hjalp ikke stort at programlederen allerede i første program kommenterte dette og lurte på om Erik var singel. Da han sa at han ikke var det så svarte programlederen noe sånt som "at det kune han fort bli...".

Anonymkode: 1e33d...daa

Jørgen har kjæreste og Helene hadde hvertfall i vår. Enig i at det forholdet ikke er over the top, selv om det klemmes og tas mye på. Men, sånn synes eg det alltid har vært i SVD. Virker som de lever i en stor boble med naturlig nok sinnsyk nær kontakt. 

 

Har Erik kjæreste, altså?Hjelpes!! Uff..enig i at de har hatt utrolig sexye danser hvor det var pinlig å se på, ja!! Fått nærmest følelsen av at de har sengevals innimellom treningene....klistret på hverandre. Lillian er bra hot dame.. 

Anonymkode: fe899...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lillian er bra hot dame.. 

Synes hun virker så fjollete og falsk. Glad hun er ute.

Anonymkode: c21ee...562

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes hun virker så fjollete og falsk. Glad hun er ute.

Anonymkode: c21ee...562

Joda...men, menn vil nok se på henne som ei fristerinne..

Anonymkode: fe899...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert slemt av meg, men jeg godtet meg litt da Ida kom i duell. Hun er så sinnsykt "flink pike" og takler dårlig motstand. Typen jente som er vant med å være best, virker det som. Hun så superstresset ut da hun måtte i duell. Nesten sånn "det kan ikke være sant at JEG skal i duell!!?".

Han siste dommeren, husker ikke navnet, irriterer meg sånn. Han virker så useriøs og gir altfor høye karakterer. Virker som han slenger ut en 9-er eller 10-er bare fordi han liker vedkommende. Skikkelig smisketryne og fjollete. 

Anonymkode: 84ebe...06d

Han er ikke utdannet danser, han er homoen fra "sofa" som kan kun kommentere showet, skal være den snille dommeren på hjørnet som støtter alle deltakere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, makkapakka skrev:

Han er ikke utdannet danser, han er homoen fra "sofa" som kan kun kommentere showet, skal være den snille dommeren på hjørnet som støtter alle deltakere. 

Siden vi er i 2017 kan du kanskje avstå fra å omtale folk på den måten? 

Anonymkode: 9f234...0df

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, makkapakka skrev:

Han er ikke utdannet danser, han er homoen fra "sofa" som kan kun kommentere showet, skal være den snille dommeren på hjørnet som støtter alle deltakere. 

Han har faktisk konkurrert i sportsdans på et høyt nivå i mange år :) De har alltid med en dommer som skal dømme mer på show enn de andre og i år er det Tore. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden vi er i 2017 kan du kanskje avstå fra å omtale folk på den måten? 

Anonymkode: 9f234...0df

Siden vi er i 2017 burde ikke ordet homo være noe vi stusset over!

Endret av makkapakka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, makkapakka skrev:

Siden vi er i 2017 burde ikke ordet homo være noe vi stusset over!

Jeg synes heller ikke det, men det er vel noe med hvordan man omgås ordet. 

Anonymkode: 12977...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes heller ikke det, men det er vel noe med hvordan man omgås ordet. 

Anonymkode: 12977...1f0

Det er forferdelig gammeldags å omtale en person basert på legning. Du hører aldri noen si "han heteroen der". Når man bruker ordet på den måten blir det med en negativ undertone samme hva, og det er noe som bør unngås. Homofil er en legning, ikke noe som definerer en person fra topp til tå. Alle hadde forstått hvem man mente om man skrev "han ene dommeren er alt for snill og gir for høye poeng". 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The ceiling lamp
På 15.10.2017 den 14.11, AnonymBruker skrev:

Sikkert slemt av meg, men jeg godtet meg litt da Ida kom i duell. Hun er så sinnsykt "flink pike" og takler dårlig motstand. Typen jente som er vant med å være best, virker det som. Hun så superstresset ut da hun måtte i duell. Nesten sånn "det kan ikke være sant at JEG skal i duell!!?".

Han siste dommeren, husker ikke navnet, irriterer meg sånn. Han virker så useriøs og gir altfor høye karakterer. Virker som han slenger ut en 9-er eller 10-er bare fordi han liker vedkommende. Skikkelig smisketryne og fjollete. 

Anonymkode: 84ebe...06d

Er det ikke Tore han heter? Jeg elsker han!! Han gir jo jevnt over høyere poeng enn de andre, så det blir ikke urettferdig. 

Det jeg synes er idiotisk er når dommerne gir ut en TIER tidlig i programmet og så gir ut en ny TIER senere og sier "Dagens Beste". Da burde den første TIEREN være en NIER. TI skal være det ultimate, det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Glorious skrev:

Det er forferdelig gammeldags å omtale en person basert på legning. Du hører aldri noen si "han heteroen der". Når man bruker ordet på den måten blir det med en negativ undertone samme hva, og det er noe som bør unngås. Homofil er en legning, ikke noe som definerer en person fra topp til tå. Alle hadde forstått hvem man mente om man skrev "han ene dommeren er alt for snill og gir for høye poeng". 

Det var faktisk det som var poenget mitt og, altså.

Anonymkode: 12977...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, makkapakka skrev:

Siden vi er i 2017 burde ikke ordet homo være noe vi stusset over!

Uhm... du misset poenget. Poenget er det @Glorious skrev!

Anonymkode: 9f234...0df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var faktisk det som var poenget mitt og, altså.

Anonymkode: 12977...1f0

Beklager, siterte feil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, The ceiling lamp skrev:

Det jeg synes er idiotisk er når dommerne gir ut en TIER tidlig i programmet og så gir ut en ny TIER senere og sier "Dagens Beste". Da burde den første TIEREN være en NIER. TI skal være det ultimate, det beste.

Så det er ikke rom for forbedring? Man kan ikke gi flere personer 10 poeng? Eller samme person 10 poeng flere ganger? Kan godt hende jeg misforstår deg, og sorry om det er tilfellet 😊

Anonymkode: b4771...aef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The ceiling lamp
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke rom for forbedring? Man kan ikke gi flere personer 10 poeng? Eller samme person 10 poeng flere ganger? Kan godt hende jeg misforstår deg, og sorry om det er tilfellet 😊

Anonymkode: b4771...aef

Kanskje jeg ikke klarte å forklare godt nok. Det jeg mener er at når man har en skala fra 1 til 10 så skal 10 være det aller beste.

Selvsagt kan flere være like gode og få 10 - men da mener jeg de må være like gode.

Dersom den ene er bedre enn den andre må det bli en 10 og en 9. Skalaen er jo laget for å brukes og for å vise at det er forskjellig nivå.

Sist sa en av damene (kan ikke navn) at en av de siste deltagerne (sorry, jeg kan få navn) var dagens beste og ga 10. Siden hun allerede hadde gitt 10 til et par tidligere så kunne hun ikke vise på poengskalaen at hun syntes de siste var best. De siste og beste skulle kanskje fått 11? 

:lillesky2:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Glorious skrev:

Beklager, siterte feil :)

Å, godt å høre. For jeg er helt på linje med deg, og skjønte ikke helt hvordan det kunne misforstås. Sånt vil man ikke misforstås på, liksom. :)

Anonymkode: 12977...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, The ceiling lamp skrev:

Kanskje jeg ikke klarte å forklare godt nok. Det jeg mener er at når man har en skala fra 1 til 10 så skal 10 være det aller beste.

Selvsagt kan flere være like gode og få 10 - men da mener jeg de må være like gode.

Dersom den ene er bedre enn den andre må det bli en 10 og en 9. Skalaen er jo laget for å brukes og for å vise at det er forskjellig nivå.

Sist sa en av damene (kan ikke navn) at en av de siste deltagerne (sorry, jeg kan få navn) var dagens beste og ga 10. Siden hun allerede hadde gitt 10 til et par tidligere så kunne hun ikke vise på poengskalaen at hun syntes de siste var best. De siste og beste skulle kanskje fått 11? 

:lillesky2:

 

Typisk problematikk innen alt som skal bedømmes med poeng og det må brukes personlig mening fremfor poeng tillknyttet nivå (som det gjøres i turn). I en dansekonkurranse feks danser alle parene på likt og det vil derfor være lettere å få dette riktig. Dommerne i SVD legger seg svært ofte "midt på" med de første parene som danser slik at de kan gå opp og ned, men spesielt denne sesongen syns jeg det har vært for mange høye poeng. Det hadde vært morsommere om 10erne var noe som kom nærmere finalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...