Gå til innhold

Min herlig kaotiske hverdag


Askmeagain89

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Harlekin skrev:

Det er da uholdbart for deg også! Hallo ... besvime av søvnmangel? Jeg har hatt veldig lite søvn i mange år til sammen, og vært helt på felgen, men besvime har jeg aldri gjort. Hvor mye får du egentlig sove?

Enig i det. Jeg får fort blodtrykksfall når jeg blir dårlig eller veldig sliten og derfor besvimer jeg. 5-6 timer i løpet av en god natt, men da med mye oppvåkninger og lange perioder våken. 3-4 timer de dagene vi jobber skift om hverandre, som det var en del av de to foregående ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er alt som før. Lillesøster er syk og derfor også mer våken enn vanlig, som egentlig er for mye. Oppe i natt igjen. Feber og kaster opp slim fordi hun er så tett. Tror hun har vært frisk én dag på tre uker. Jeg skal begynne på jobb igjen og mannen har gått tilbake til sine gamle vaner. Ingen hjelp å få på natten og svært lite på dagen. Ante liksom et håp der en stund. Vekket han i stad for å få hjelp til å gi minstemann medisiner ettersom hun ikke har sovet på flere timer og hoster hele tiden. Han satt seg opp i sengen og la seg ned igjen i det jeg lukket døren. Vet det ikke hjelper å si noe heller for da blir han bare sur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav så uflaks dere har med sykdom. Så utrolig slitsomt! Og du, det er jo virkelig ikke holdbart at du ikke skal få noen avlastning hos mannen. Dette går bare ikke. Er det helt umulig å ta det opp i fredstid, altså ikke når dere står midt oppe i det, eller blir han like sur da? Er det noen måte å legge det frem på som du ikke har forsøkt fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lille_frosk skrev:

Himmel og hav så uflaks dere har med sykdom. Så utrolig slitsomt! Og du, det er jo virkelig ikke holdbart at du ikke skal få noen avlastning hos mannen. Dette går bare ikke. Er det helt umulig å ta det opp i fredstid, altså ikke når dere står midt oppe i det, eller blir han like sur da? Er det noen måte å legge det frem på som du ikke har forsøkt fra før?

Ja, de er mye syke. Han hadde ryddet da jeg stod opp i dag så litt dårlig samvittighet hjelper tydeligvis på noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begge barna er endelig friske! Nå har jeg blitt syk :fnise: Mye som skjer om dagen kombinert med syke barn og lite søvn ble vel for mye. Det går over snart får jeg håpe. 

Nå har jeg fått tilbake pengene mine etter alt permisjonstullet fra nav. Det var veldig godt å få det på plass :Nikke: Det har tatt 15-16 måneder. Litt bittert er det også. Hadde jeg hatt disse pengene og fått svaret før hadde jeg utvidet permisjonen litt, men det ble det ikke noe av :sad:

Vi er godt i gang med forberedelsene til navnefesten til lillesøster. Kjøpt pynt, ordnet kake, lokale og mat. Da skal det meste gå veldig fint. Oppdaget i dag at storesøster har planleggingsdag og mannen jobber senvakter frem mot navnefesten så det blir veldig lett å få ordnet i stand.... Heldigvis, klok av skade, har jeg ordnet så vi har lokalet i to hele dager for å slippe masse mas og stress. Det blir nok stress uansett, men ikke i det omfanget som det ville blitt dersom jeg ikke hadde ordnet det. Vi har også en finfin familie og gode venner som stiller opp med både kaker og hjelp så det går nok bare bra uansett :) Tror aldri jeg har vært så godt forberedt før. 

Hormonspiral har så langt vært veldig merkelig. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro egentlig, men det er tilvenningstid på det som det meste. De første to dagene ble jeg skikkelig uvel og dårlig. Føltes ut som jeg hadde vært gjennom et egguttak, men etter to dager roet det seg veldig og nå er det bare litt murring nå og da. Blør derimot hver dag da og med lavt jernnivå er det litt kjipt. 

Lillesøster er i farta om dagen. Reiser seg, sitter på knærne, river ut alt av skuffer og skap og ned fra bordene, krabber i en skikkelig fart og putter absolutt alt i munnen. Det var virkelig ikke et problem med storesøster for da lot vi bare være å ha små ting her, men med en som elsker små leker og en som spiser alt på størrelse med en ert er det håpløst. Jeg drar sikkert ut noe av den munnen syv ganger daglig. Lillesøster har blitt skeptisk og forsiktig. Og ikke minst har hun begynt å sove de siste dagene og nettene etter hun begynte å bli bedre! Noe sier meg at hun nå fremover kommer til å sove mye bedre. Vi tok et bytte. Jeg krevde at vi byttet og nå kan jeg sove med lillesøster igjen uten at hun våkner for mat hver time. Våkner kun to ganger mellom 20.00-06.30 og det er så fantastisk. Tenk at hun snart også blir ti måneder. Tiden går så fort så fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at det endelig blir litt søvn på deg igjen! Håper det gir deg litt overskudd sånn at sykdommen forsvinner fort. 

Hvor lenge er det siden du satte inn hormonspiralen nå? Merker du noe forskjell på humør og kropp? Jeg merker jeg er veldig skeptisk til å utsette meg selv for hormonprevansjon etter alt styret de siste årene. Ikke at prevensjon ser ut til å være særlig nødvendig for meg uansett, riktignok :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har ikke jeg fått med meg dagboka di :klo:? velvel, jeg er hvertfall med fra nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Så deilig at det endelig blir litt søvn på deg igjen! Håper det gir deg litt overskudd sånn at sykdommen forsvinner fort. 

Hvor lenge er det siden du satte inn hormonspiralen nå? Merker du noe forskjell på humør og kropp? Jeg merker jeg er veldig skeptisk til å utsette meg selv for hormonprevansjon etter alt styret de siste årene. Ikke at prevensjon ser ut til å være særlig nødvendig for meg uansett, riktignok :rolleyes: 

Veldig deilig. Håper jeg og. 

Jeg vet ikke helt. To uker? Egentlig føles det akkurat som før, men for min del er de verste symptomene borte. De er der, men veldig forminsket. Blir spennende å se når menstruasjon nærmer seg. Det virker mer lovende enn alt annet jeg har prøvd 

1 time siden, Marimba skrev:

Hvorfor har ikke jeg fått med meg dagboka di :klo:? velvel, jeg er hvertfall med fra nå ;) 

Hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig deilig. 

I natt var storesøster borte på overnatting og lillesøster våknet mye, så jeg sendte mannen inn dit og har sovet helt alene. Veldig deilig! Hodet trenger litt tid på å stille seg om til søvn fordi jeg våkner veldig ofte av ren vane, likevel utrolig deilig å få sove igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er syk er det egentlig lurt å hvile. Dette er jeg dessverre ikke i stand til lenger. Jeg vet ikke hvorfor. I dag har vi derfor vasket leiligheten, sortert og ryddet bort klær, levert klær og hengt opp bilder og skotørker. Nå skal jeg prøve å slappe av litt før mannen drar på jobb. Skal tross alt være alene med begge resten av kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster sov godt i tre netter og nå er det helt forferdelig igjen. Våkner til og med med mannen. Ingen søvn igjen med andre ord..og masse jobb. Nå har hun hylt siden kl 1 og jeg vet ikke hva det er. Ingenting hjelper. Er så trøtt at jeg ikke vet hvordan jeg skal klare morgendagen. Mannen må opp tidlig og da våkner eldste også. Ikke får jeg sove i morgen heller fordi jeg må ordne noe. Vil sove... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phew.. Ferdig med en sinnsykt lang og tung arbeidsuke. Kom hjem til fullt kaos. Etter amming, middagsspising, kos, lek og kveldsstell med legging av eldste så ryddet og vasket jeg leiligheten. Nå har jeg endelig fått satt meg ned. 

Lillesøster sover bare med pappaen for tiden. Hun våkner mye, men mannen min er alltid i koma så han merker ikke så mye til det. Eldste sover med meg. I natt falt hun på meg to ganger :fnise: Første gangen kjentes det ut som nesen brakk :fnise: Det gikk bra, men det gjør fremdels vondt. Andre gangen merket jeg ingenting, men da måtte jeg legge meg oppe hos henne fikk jeg beskjed om. Hun sover stort sett veldig rolig. Hun har trillet ned i søvne fire ganger på over et år. Sjelden med andre ord. 

I morgen er det fullt program og begge skal være hjemme med oss slik at jeg får se barna mine som jeg knapt har sett denne uken. Gleder meg veldig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har ferie. Godt er det. Jeg jobber fullt denne uken og må bake litt hver dag så jeg blir klar til navnefesten. Noe av baksten blir fryst i år. Sikkert kjipt, men har ikke tid til å få gjort det ellers.

Mandagen koste vi oss veldig med barna hjemme :) Deilig å få se dem mer enn rett før legging eller rett før jeg drar på jobb. 

Jeg har endelig fått litt tid med barna etter en sen, langvakt og tidligvakt som resulterte i at jeg ikke så minstemann på over et døgn utenom på babycall. Det var fælt. 

Denne helgen har jeg fri, men det må jeg ha for det er tid for navnefesten til lillesøster. Følte jeg hadde det meste under kontroll, men noe dukker alltid opp. Vi blir heldigvis bare rundt 30 denne gangen. Har bestilt mat, spurt noen om å bake og bakt noe selv. Gjenstår å hente nøkler til lokalet, bake resten, pynte lokalet og finne noe å ha på meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med navnefesten - håper det blir koselig, selv om forberedelsene er litt slitsomme! Tipper folk gafler i seg bakverk som bare dét selv om det har vært fryst :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk @miore

Navnefesten var vellykket :) Nå er jeg ekstremt sliten, men behagelig sliten fordi jeg har kost meg masse. Hadde selvfølgelig bakt altfor mye som vanlig og bestilt altfor mye mat, men da fikk gjestene med seg masse hjem så det gikk fint :)

Lillesøster storkoste seg og storesøster var helt i hundre. Jeg tror nesten ikke jeg så henne i løpet av hele selskapet forutenom et bleieskift og litt trøst. Hun løp bare rundt med de andre barna. 

Et tonn med oppvask og rot venter... Det tror jeg nesten det får fortsette med til i morgen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått navnefest, så bra den var vellykket og alle koste seg. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått :) Hørtes ut som en fin fest! Håper barna sover søtt, og at du får slappet av litt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...