Gå til innhold

Min herlig kaotiske hverdag


Askmeagain89

Anbefalte innlegg

Endelig fikk jeg kommet meg ut litt i går, uten barn :nori: Det var utrolig deilig, og nødvendig. Det har vært enda flere runder med sykdom. Begge barna og pappaen har vært dårlige :frkk: Nå ser det ut som alle begynner å bli bedre :)

Lillesøster er inne i en koseperiode og er veldig frustrert, så mye kos i sjalet og på gulvet om dagen. Hun er blid hvis hun får det som hun vil, heldigvis :hjerte:

Storesøster er skjønn som alltid. Den verste trassen ser ut til å begynne å gå litt over. Nå er språket og forståelsen veldig bra, og derfor hjelper det med forklaring og litt tid. Hun sier og gjør veldig mye morsomt. I går lo hun veldig godt av seg selv da hun sa til hunden: snurr da, din paprika. Jeg sa snurr, din paprika. Det var tydeligvis veldig morsomt :fnise:

 

 

Lillesøster sliter veldig med eksem :( Ser ut til å reagere på omtrent alt hun smaker på. Vi smører og smører, uten at det hjelper noe særlig. Må nok enda en tur til legen. Hadde bare håpet på at vi kunne vente til legetimen som allerede er satt opp på grunn av reaksjoner på grøt, men hvis dette fortsetter så må vi nok før det. Vi burde også prøve grøt igjen før neste legetime, noe jeg kjenner jeg helst vil slippe. Oppkast er veldig lite morsomt. Mye amming da med andre ord. Det skremmer meg litt. Skal ut i jobb igjen i midten av januar og nå fulltid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jentene mine :hjerte:

Jeg er stort sett alene om dagen. Overtid, helgejobbing og bare senvakter på mannen, så da er jeg alene med begge. Det har gått veldig fint. Vi har bakt, vært på besøk, hatt besøk og kost oss ute.

I går klarte jeg faktisk å vaske og rydde leiligheten, bake med storesøster og handle før vi fikk besøk. Mannen var borte fra morgen til kveld. Følte meg litt som superwoman :fnise: Det krever litt å få til det med to barn og uten bil. 

Legging er dessverre en utfordring. Storesøster er veldig flink. Sovner relativt fort og sover til 7.30-8.30. Helt fantastisk. Lillesøster derimot. Vil ikke sove alene, vil ikke ligge flatt, klarer ikke sovne for kvelden og ja, et uendelig kaos. Hun sover lite på dagen også (2-3 timer på en god dag). Og natten våkner hun ca hver time, noen ganger klinker hun til med to. Og i god tid før kl 6 er natten over.......... Jeg er trøtt :fnise: Hun er heldigvis søt ;) deler ut kyss og klemmer og ler og smiler stort sett alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke fått med meg at du hadde ny dagbok! Jeg leser gjerne videre, så legger herved igjen et spor :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2017 den 12.24, miore skrev:

Jeg hadde ikke fått med meg at du hadde ny dagbok! Jeg leser gjerne videre, så legger herved igjen et spor :) 

Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Hvordan går det med deg? 

Det går bra! 20 uker på vei med lillebror :hjerte: Sliten av hyperemesis, men håper det går over snart. Nå må vi bare klare å bli enige om et guttenavn - lettere sagt enn gjort :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, miore skrev:

Det går bra! 20 uker på vei med lillebror :hjerte: Sliten av hyperemesis, men håper det går over snart. Nå må vi bare klare å bli enige om et guttenavn - lettere sagt enn gjort :ler:  

Å så koselig :hjerte: med lillebror, ikke hyperemesis :( Håper du snart blir bedre. Vanskelig med navn. Vi har hatt guttenavn klart to ganger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Å så koselig :hjerte: med lillebror, ikke hyperemesis :( Håper du snart blir bedre. Vanskelig med navn. Vi har hatt guttenavn klart to ganger :fnise:

Mens vi hadde flere reservejentenavn som begge to likte etter sist gang, mens guttelisten var helt tom :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utviklingssprang og sykdom. Dette må bare gå fort over for det er snart jul. Gleder meg til å se barna kose seg og å være masse med familien. Permisjonen er snart over også. Det blir trist, men også litt godt å komme seg ut for å få litt andre ting å gjøre. Har heldigvis fått en veldig fin turnus. 

Det koses, bæres, bakes og vaskes om dagen. Lillesøster har heldigvis begynt å sove litt på kvelden. Sover lite på dag og resten av natten, men men... Hun kommer seg nå også akkurat dit hun vil. Åler seg frem, bak og roterer rundt. Ruller begge veier og har krabbet litt og gjort et par forsøk på å sette seg. Det er veldig gøy fordi storesøster nå føler hun får litt mer kontakt og kan leke litt med henne. Hun blir sint hvis storesøster tar leker fra henne, svarer med å bable og ler masse av henne når hun prøver å vise seg frem. Hormonella her blir bare litt rørt sånn ca hele tiden ;) Fine jentene mine :hjerte:, 

Storesøster er en liten Mini-tenåring. Det er både morsomt og litt frustrerende. Hun er ekstremt flink til å hjelpe meg med alt mulig og gjør det meste selv når hun gidder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg ikke fått med meg at du skriver her da!? 
Følger videre og håper dere har hatt en fin jul :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Julen har vært veldig hyggelig så langt. Litt slitsomt å være syk, men det er obligatorisk å være syk enten jul eller nyttår så da er jeg vel snart frisk. Har vært i to selskap og det tredje er i dag. I morgen skal mannen jobbe igjen. Jeg er trøtt som vanlig. Lillesøster starter dagen rundt kl 5 hver dag og er ekstremt klengete, også småsyk. 

Nå har jeg inntatt ibux, paracet og hvilestilling i sofaen. Skulle helst ha sovet litt, men det går ikke. Ligger her mens jeg observerer at naboen kaster snø på plattingen vår....... 5 minutter etter jeg har måkt den for våt og tung snø og akkurat har fått lillesøster til å sove. Hun våkner litt hver gang de kaster snø ned.

Storesøster har storkost seg hele tiden. Hun elsker oppmerksomheten og gavene. Det er litt varierende humør om dagen for hun er i en fase hvor hun kun sover noen få dager og kort tid som regel. Humøret kan svinge voldsomt. Hun øver også på å slutte med bleie, så litt å følge med på der og. 

 

God jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig selskap i går også. Deilig å være tilbake i normal hverdag igjen. Mannen jobber hver dag fremover med unntak av i morgen. Vurderer å droppe hele nyttårsaften. Alene med to små som ikke skjønner så mye uansett. 

Nå er det ca to uker til jeg skal jobbe igjen. Tiden har gått veldig fort de siste månedene. Heldigvis skal lillesøster være hjemme til august. 

I dag er det kjipt føre og alle tre er småsyke så vet ikke helt hva vi skal finne på. Det blir nok er rolig dag. Skulle helst ha sovet noen timer, men får vel ta det når jeg blir gammel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt...... 

Lillesøster har ikke sovet særlig godt i natt. Hun har vært våken mesteparten av natten og kvelden. Er trøttere enn trøtte store. Sliter med å holde øynene oppe og mannen skal jobbe hele dagen i dag, så dette blir bra...... Hun sover ikke så voldsomt godt ellers heller, men våkner for å spise og sovner igjen i det minste. I natt var hun bare våken og bråket, mye. Kanskje på tide med egen seng nå. Må bare finne ut hvordan vi skal gjøre det med innsovingen først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk og trøtt... Ingenting nytt her med andre ord. Dyttet derfor begge barna på mannen for nå skal jeg sove for første gang på evigheter. Lillesøster skal også sove, men det får han sørge for. Jeg trenger søvn. 

Prøvde egen seng på lillesøster i går, ingen suksess. Gråt til hun brakk seg og når hun omsider sovnet ved siden av meg sov hun i 20 minutter før hun våknet igjen og var helt fra seg. Samsover en stund til vi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da, høres ut som du har det veldig slitsomt. 
Håper du fikk sove litt i går og hentet deg litt inn igjen i alle fall. :hjerte:

Samsoving kan vel være fint det om det funker? 
Sov du sammen med eldstefrøkna også når hun var liten? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Huff da, høres ut som du har det veldig slitsomt. 
Håper du fikk sove litt i går og hentet deg litt inn igjen i alle fall. :hjerte:

Samsoving kan vel være fint det om det funker? 
Sov du sammen med eldstefrøkna også når hun var liten? :) 

Ja, men vet heldigvis det blir bedre. 

Samsoving er flott. Samsov med eldste til hun var ca halvannet ;) Det virker som det blir en stund til med minstemann og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet sammen med lillesøster etter trening og dusj i dag. Vi skulle egentlig ut, men hun var helt fra seg fordi jeg gikk i dusjen etter trening. Tok henne med i sengen for å amme så sovnet vi begge to. Veldig koselig. Nå nyter jeg at hun sover litt alene etter jeg snek meg ut. Deilig med litt tid alene. Forsøkt å vekke mannen tre ganger, men nå gidder jeg ikke mer. 

Nå er juleferien snart over. Det blir godt og vondt. Grugleder meg til jobb. Har nok godt av å komme meg ut litt mer og å ha fokus et annet sted, men jeg liker ikke være borte mens jeg trener så 13-14 timer borte blir mye. Ikke minst er jeg spent på hvordan mannen takler det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg! Så fint at du har dagbok, jeg må følge med her. Høres ut som det er slitsomt og fint med to, du er jo utrolig god som trener så mye også! Jeg synes det er vanskelig å få til når jeg er trøtt, men jeg vet jo at jeg føler meg bedre hvis jeg faktisk trener litt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2018 den 10.48, lille_frosk skrev:

Hei på deg! Så fint at du har dagbok, jeg må følge med her. Høres ut som det er slitsomt og fint med to, du er jo utrolig god som trener så mye også! Jeg synes det er vanskelig å få til når jeg er trøtt, men jeg vet jo at jeg føler meg bedre hvis jeg faktisk trener litt også. 

Så hyggelig :) Velkommen! Det er både slitsomt og fint ;)
Trening er virkelig et ork noen ganger, men det er veldig deilig etterpå (og et nødvendig avbrekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min herlige lille klump har blitt en mammadalt av storesøsterdimensjoner. Dette kunne jo ikke kommet på et verre tidspunkt med tanke på at jeg skal begynne å jobbe :fnise: men, vi får håpe det blir så kult å henge med pappaen at hun glemmer meg så lenge jeg er borte. Storesøster gjorde ikke det, og protesterte hver gang jeg jobbet de første to månedene. Lillesøster virker dog litt mer robust og hun har hele tiden vært veldig tillitsfull. Det må bare gå.

Vi har et litt annet problem også, som jeg kjenner blir en prøvelse. Lillesøster er tilsynelatende allergisk/intolerant mot melk. Noe som resulterer i en del ekstra påpasselighet mtp fast føde og mitt inntak av mat. Det betyr også at jeg fortsatt ammer veldig mye, som gjør at vi får en stor utfordring med måltidene når jeg blir borte på jobb i maange timer. Håper litt på at hun ser behovet for mat og tar imot det pappaen gir, men det har ikke gått spesielt bra til nå. Hun drikker ikke av flaske, nekter å spise middag, kjøpebrød (hjemmelaget spiser hun, men tid til å bake......) og grøt (hvis den ikke består av smoothie og bittelitt grøt). Så... Ja.. 

Storesøster synes juleferien var altfor kort og vil bare være hjemme. Hun var ikke veldig glad for at jeg skulle jobbe igjen. Hun foretrekker at jeg alltid er hjemme, hele tiden. Det går seg til etter noen dager antar jeg. Hun er også på et hvorfor det-stadie. Får sikkert 100 spørsmål i timen. Veldig koselig :) Og noen ganger kjenner jeg på hvor dum man blir av permisjon når jeg ikke kan svare på hvorfor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også på hvorfor det-stadiet :ler: Og hver forklaring på et hvorfor det-spørsmål blir møtt med nok et hvorfor det-spørsmål! Moro og bittelitt frustrerende, men mest av alt digger jeg at hun er nysgjerrig og undrer seg over ting :) 

Her hjemme var tydeligvis mor og far for kjedelige (og vi hadde nok for lite kontakt med andre barn i ferien), for de siste tre-fire dagene av ferien spurte mini pent under hver frokost om vi ikke kunne dra i barnehagen i dag :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...