Gå til innhold

Min herlig kaotiske hverdag


Askmeagain89

Anbefalte innlegg

En dagbok om min til tider svært kaotiske hverdag med to små, mann i turnus og hund. 

Og forhåpentligvis nytt hus, flytting, trening og studier :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig kommet i gang med treningen. Trener annenhver dag nå, enten hjemme eller på treningssenteret. Det er utrolig deilig. Godt å være støl istedenfor ødelagt i kroppen. Hjemme hjelper storesøster til ved å være vekt og lillesøster ved å smile seg gjennom hele økten.  Hver dag spør storesøster om jeg ikke skal trene litt :fnise:

I morgen skal den lille store jenta mi tilbake i barnehagen. Det er litt trist, men også veldig fint for alle. Hun trenger det og har spurt flere ganger de siste par dagene om når hun skal i barnehagen. Hun har også nådd papegøye-stadiet og gjentar absolutt alt vi sier og hermer til og med etter oss med kroppsspråk. Morsomt her hjemme, litt mindre kult når andre snakker ute der vi er :sjenert:

Jeg gledet meg enormt til august fordi det endelig skulle bli litt liv på finn.no, men gledet meg tydeligvis forgjeves. Det er ingen litt aktuelle boliger ute. Jeg vil flytte, helst i går. 

Lillesøster i huset har begynt å le. I motsetning til storesøster som hadde skikkelig trillelatter har denne frøkna en litt beskjeden latter, som er utrolig søt. De er temmelig forskjellige de to jentene mine. Merkelig det der. Gleder meg nå til å få litt mer tid med dem hver for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl i dag, ja :fnise:

 Det virker som storesøster takler overgangen til bhg og ny avdeling bra. Det er supert, for hun trengte virkelig å komme seg i bhg. Hun var veldig ivrig i går da hun pakket til bhg og slet med å sove i natt for hun var så spent. Vanligvis er hun vanskelig å få med ut døren for å dra også, men i dag var det bare ha det og rett ut. Gleder meg veldig til å hente. 

Det er utrolig deilig å få slappet av litt med minste for nå har det vært to netter med kaving, pludring, smatting og styr. Vet ikke helt hva det er, men virker som hun har magevondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært alene med begge to igjen, og dagen har vært super! Kost meg veldig med jentene mine. Begge klarte å sovne i dag også, så fikk litt tid for meg selv på sofaen før mannen kom hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mengdene klesvask.... :fnise: Det er så mye skittentøy overalt. Mannen skal ha en liten ferie og planen er å få ryddet, vasket klær, gått på visninger og fullføre andre påbegynte prosjekter. 

I dag var det tid for 3 måneders kontroll. Helsesøster var syk, fikk ikke beskjed før vi kom dit så ble bare legesjekk. Vaksiner blir derfor i morgen. Lillesøster tar snart igjen storesøster, tror jeg. Hun har vokst ut av str 62 og er 6,6 kg tung og 60 cm lang. Tenk at det er mulig å vokse så fort. Hun er veldig sterk og rullet fra megen til ryggen da legen skulle undersøke. Rask var hun og. Han ble litt satt ut :P ellers pludret hun i ett og gliste til legen før hun tisset ned hele matten :fnise: Det er jenta si det :P

Storesøster syns dette med barnehagen er litt vanskelig. Hun er veldig lei seg når vi skal dra og når vi leverer, men vil ikke hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner var litt i overkant mye for minstemann her. Hun ble veldig lei seg og sliten så sover og sover. Litt deilig er det jo også :P har inntatt bekymret-modus så ligger ved siden av henne. 

Storesøster var litt lettere å levere i dag, og gledet seg veldig til å leke i barnehagen. Vi hadde tenkt å lære henne å sove alene på kvelden, men ble fort enige om at det blir litt for tøft for henne så siden hun allerede sliter med sjalusi og bytte av avdeling, så da blir det litt tid til med å tilbringe kvelden der til hun sovner. Det er veldig koselig også da, og mye enklere nå som lillesøster ikke gråter så mye på kvelden lenger. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det passer så dårlig med helg nå. Venter på flere pakker med ting til barna, og jeg er ikke tålmodig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nå en fin helg da, så helgen gikk veldig fort. Masse aktiviteter med eldste og rolige hjemmedager på minste. Hun plages med feber og luft i magen etter vaksinene så humøret er halvveis og vært lite søvn. Virker bedre i dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med. :) vi leter også etter hus men finner ingen ting! Håper det kommer ut masse boliger på Finn denne uken. Jeg håper hver dag men blir alltid like skuffet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster begynner dagen kl 4....... De siste tre nettene i hvert fall. Håper det går over snart. Det er litt for tidlig for meg. I dag/natt våknet jeg kl 4 av våt seng og ropende baby. Lillesøster roper, mye. Dag og natt, har sikkert funnet ut at det er den eneste måten å komme til orde på her siden storesøster er litt bråkete om dagen. Hun pleier å prate rolig når vi er alene, men ikke i natt. Forståelig nok, hvem vil vel ligge i våt seng.. Så da var det full runde med skift og så sovnet vi igjen nærmere 7. Våknet igjen kl 8 av storesøster som prøvde å vekke mannen. Som han sa våknet han i en haug av bøker. Da hadde storesøster vært våken i en god halvtime. Og sengen hennes var også våt, så da var det på den igjen.... Gjett hvem som skiftet bleier i går kveld..... :frkk:. Det er ikke uten grunn at jeg foretrekker å ta bleieskift selv. 

Jeg fikk pakkene i går, og er så fornøyd. Veldig fine klær :) Og storesøster er veldig fornøyd med både nye klær og navnelapper (klistremerker til klærne, som hun sier), tror jeg vi er dekket for nytt år i barnehagen. Lillesøster måtte også få litt, mest fordi jeg ville ha klærne :P

Tror også vi hoppet rett i utviklingssprang fra bivirkningene av vaksinene. Lillesøster er fjern, sutrete og vil bare kose med puppen. Svært ulikt henne, så antar det er det. Dette skal jo vare i opptil fem uker, så det er bare å holde ut :fnise: Hun har også begynt å snurre seg rundt når hun ligger på matten sin på magen, så når jeg står bak henne snurrer hun mot meg. Hun kan også ta tak i ting vi holder over henne. Kan ikke huske at storesøster gjorde dette så tidlig. Hun ler og pludrer masse også, og er ganske sikker på at dette tok litt tid med storesøsteren. Skulle ha skrevet det ned... Etterpåklokskap hjelper lite :P

Dette ble langt, men må bare fortelle. Storesøster er så fin om dagen. Prater og forteller så mye, setter ord på det hun føler og tenker. Noen ganger sier hun også litt morsomme ting som følge av dette. I går ville hun gjerne ha min oppmerksomhet, og hun styrte veldig rundt for å få det. Jeg sa vi kunne leke litt bare vi to, så kunne pappa ta lillesøster. Hun var glad for det, og vi begynte å leke. Etter en liten stund så begynner lillesøster å gråte. Storesøster stopper helt opp og slipper alt før hun bryter ut: Ikke ta ***. Pappa kan gjøre det. Vi leker. 

Så fortsatte hun å leke som om ingenting hadde skjedd.

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Hei, da fant jeg dagboken din! :fnise: Så koselig med to jenter da! 🌸 Hehe, gleder meg ikke til å eventuelt måtte stå opp kl. 4 om natten, men må man så må man vel :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ødela den gode stilen til kl 4 ved å skrive om det i går, så i natt startet dagen kl 2. Lillesøster er ikke i så veldig godt humør heller. Disse utviklingssprangene er ganske intense. Hun vil helst bo på puppen i sengen. Spennende dager med andre ord. Skulle gjerne sovet litt, men tør ikke når hun ligger så nærme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en natt med søvn :) Vi sov fra 20.30-7.00. Kun avbrutt av spising hver tredje time. Lillesøster er syk igjen.. Tror jeg. Er egentlig ikke sikker lenger siden hun nå har vært tett og forkjølet nesten siden fødsel. Lurer på om hun er allergisk mot hunden vår. Mannen hadde dratt inn en del hår her om dagen og da var det plutselig fullt utbrudd av eksem, rennende øyne og nysing. Gikk delvis over etter vasking og støvsuging, og blir verre igjen jo lenger tid det går uten rengjøring og jo mer hår som blir dratt inn. Ble også mye verre her om dagen da hunden hadde ristet seg så alt av hår havnet i bagdelen. Jeg byttet laken og fjernet så mye jeg kunne, men endte med eksem og rennende øyne likevel. Kan selvfølgelig være tilfeldig også. Storesøster har begynt i bhg, så kan ha tatt med seg noe hjem også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har besluttet at hunden skal på en lang ferie. Planen er å vaske leiligheten godt (eller få noen til å gjøre det for oss) for å se om det er allergi eller tilfeldigheter som gjør minsten dårlig. 

Ellers er boligjakten i full gang. Ramlet ut noen få aktuelle boliger på finn de siste dagene, men etter visning har det vært rimelig uaktuelt igjen :fnise: Det ligger så mye rart ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har vært en flott, men hektisk helg. Vi har vært masse ute, på masse visninger og hatt to bæsjekatastrofer med påfølgende mengder klesvask. 

Alt i alt en fin helg. Lillesøster sover svært lite og må bysses i søvn natt og dag (****** utviklingssprang) og humøret er så dårlig at jeg kjenner jeg blir småsprø (ikke rart i grunn når man ikke har pauser, ikke får i seg mat og ikke sover)

Storesøster er søtere enn søtest (bortsett fra når hun er trøtt) om dagen, og har begynt å si ° jeg trenger deg, mamma° når det blir for mye fokus og tid på lillesøster. Vi har derfor tatt oss litt mamma og storesøster-tid. Mormor passet henne også noen timer, og da var hun svært fornøyd med å ha fått all oppmerksomhet hele tiden. Det var veldig trist da mormor dro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at utviklingsspranget skal vare i fem!!! uker. Det orker jeg ikke :fnise:

I går ble paden brukt som barnevakt (du leste riktig) og det ga meg nøyaktig fem minutter med ro.. :fnise: Det skal prates om alt som foregår på skjermen. Veldig søt. Alt gikk veldig fint frem til legging. 1,5 t med byssing og gira toåring. Fem minutter etter kom mannen inn døren og vekket lillesøster med bråket. Måtte legge meg sammen med henne. Vi har heldigvis fått sovet lenge.

Leverte alt for sent i barnehagen i dag ettersom lillesøster bare skriker, og storesøster trenger tid. Det er gjerne gråt til og fra bhg hver eneste dag. Hun sovner gjerne rett før vi kommer inn i bhg og begynner hylingen igjen rett nedi bakken. Noen med tips? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjal er ankommet. Nå skal det vaskes og strykes. Jeg satser på at det fungerer bedre enn det jeg har nå. Gleder meg veldig til å prøve. 

Barna har akkurat sovnet. Tok bare 1,5 time og en haug med frustrasjon.. Nå må storesøster lære å sove selv snart.. Lillesøster som har blitt holdt våken av storesøster siden vi hentet i bhg var heller ikke særlig blid. Heldigvis var mamma her et par timer så jeg fikk spist og ryddet litt. Hun får dessverre ikke legge storesøster. Hun har nådd et nytt nivå sjalu nå, så alt er bare mamma, mamma, mamma. 

Er veldig sliten nå, og vi er tom for sjokolade.. Det er faktisk litt krise. Jeg som har trent i dag og gått tur med en i sjal og en i vogn må spise litt :fnise:

Til og med fått stemt i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Jeg skulle vel ønske jeg kunne si sovingen var bedre og sjalusien mindre, men nei, her er det minimalt med søvn og mye sjalusi. Storesøster har nå bevisst begynt å forsøke å skade lillesøster, ikke i affekt som før. Og det skjer veldig uventet. Hun er også mye sint på meg, noe som er helt greit. Skulle ønske hun kunne rette alt sinnet mot meg. Vi sitter med andre ord alltid helt inntil dem for å passe på. Vi prøver også at jeg får mer tid med storesøster, men i det siste har mannen bare jobbet kveld og helg, så det er vanskelig. Får så vondt av henne. Vi har spurt om råd på helsestasjonen, men det er ikke noe hjelp å få. Vi vet og prøver allerede det de sier. Nå gleder jeg meg bare veldig til lillesøster blir litt større og ferdig med utviklingssprang. Vet det blir bedre, men kroppen og hodet er ikke helt med på denne "Du får sove om noen måneder" - greia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...