Gå til innhold

29 år gammel kvinne- skjerpings i klesveien!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slutt å krangle på tråden!

Kan noen poste fler bilder, eller søkeord man kan bruke for å finne bilder og blogger? :)

Anonymkode: d5690...b6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, jeg vet det høres ut som en klisje, men jeg ville faktisk valgt klær du er komfortabel i og liker selv. Er du ikke så opptatt av stil, så er du ikke det. Jusstudiet er krevende nok i seg selv om man ikke skal begynne å legge bekymringer rundt utseendet på toppen av det hele. Som regel stresser folk med disse tingene første semester av studiet, så treffer alvoret dem, og de innser at de ikke har tid eller kapasitet til å stresse over klær med studiene de står overfor. Sekundært så vil du, dersom du vil bli advokat, tilbringe resten av ditt voksne liv med en ganske rigid kleskode med lite rom for eksperimentering. 

Det finnes selvsagt jenter som klarer å beherske en timeplan som både inneholder intense studier, sosialt og networking, samt frisørbesøk, brasiliansk voksing og planlegging av antrekk, men disse Oslo vest-jentene fikk som regel inn disse rutinene for ti år siden og har hatt hele sin oppvekst på å prøve seg frem. 

Jeg synes det er langt bedre om du holder det helt casual enn å bli en av disse klassiske innflytterne som overdriver. Det er veldig tydelig når noen har lagt an en "dette er en prestisjeskole, nå må jeg gli inn"-holdning, eller forsøker å imitere det de tror er en typisk vestkant-stil (Michael Kors etc.). 

Etter min mening - vær velstelt og ren, lett sminket og i god form. Min far sa alltid at du kan ikke slå en pen, slank jente i jeans og hvit T-skjorte. 

Vil du bli litt mer klesbevisst generelt, så start med kvaliteten. Sko kjøper du i skinn (og sjekker at det er ekte), kåper i ull eller kasjmir, noen fine topper og kjoler i silke. Om du ikke er typen til å se på hva klærne er laget av, begynn nå. Og dropp alt som er ren polyester eller akryl. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler jeans og fine gensere. Ikke prøv for hardt med dressbukser og dressjakker ihvertfall...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem, så følger tråden med interesse🙂 

Er det noen som har tips til hvor man kan finne gode, klassiske, smale (ikke bootcut) jeans? Finner bare skinny med masse stretch som ser ut som de er malt på😔 skulle hatt noe med litt mer «hold» som ikke viser hver eneste lille bulk. De har jo boyfriend/girlfriend, men de er som regel hullete. Og mom jeans er ikke et alternativ..

Anonymkode: b3300...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 11.33, Vera Vinge skrev:

Mange bra tips, men jeg må bare kommentere det du sier ang. farger man blir lei. Jeg har et par cardiganer i svart og grått i skapet av god kvalitet, men jeg bruker dem sjelden. Rett og slett fordi jeg er helt motsatt av deg - jeg blir lei av det fargeløse, syns det blir kjedelig. Nå liker jeg å variere klærne mine en del fra dag til dag, da, så da blir det kanskje bare sånn, men de strikkejakkene og toppene jeg gjerne vil bruke hele tiden er de i friske eller lyse farger. Jeg syns heller ikke det er vanskelig å kombinere ulike farger. Og har man en mørk bukse eller dongeribukse, kan man jo i prinsippet bruke de fleste farger til. Tipset du nevner om å kjøpe plagg med farge fra billigbutikker er jo velkjent og virker logisk, men det er ikke alle det passer for. :) 

Enig med deg! Da jeg var nyutdannet og begynte å legge mer i kleskjøp, så gjorde jeg også denne "tabben" - jeg var så opptatt av at alt skulle være "baseplagg", superanvendelig og klassisk, at jeg endte opp med en haug av kjedelige plagg i svart og grått som fort ble liggende bakerst i skapet. De var så pregløse at jeg følte meg grå og personlighetsløs i dem, de uttrykte liksom ingenting.

Nå kjøper jeg bevisst overdeler og kjoler i fine og sterke farger, fordi det er det som gjør meg glad og som bringer frem det beste i min hår- og hudtone. Ikke at man trenger å hive seg på alle gærne fargekombinasjoner, men man kan finne fram til noen farger som man virkelig kler. Et tips er å teste ut ulike plagg opp mot ansiktet, og se hvordan ansiktet preges av fargen. Oransje gjør f.eks. at jeg ser syk ut, mens bringebærrødt gjør meg fresh og jeg får alltid komplimenter. 

Som en kommentar til TS for øvrig så ser jeg ingen grunn til at det å studere juss betyr at man må hive seg på noen vestkantstil eller kle seg i dressbukser og blazere. Ja, jeg vet at mange på juss gjør det, men det er jo nettopp det som gjør det fakultetet så himla kjedelig og uniformt. Jeg gikk også på juss og var ikke tøff nok til å kle meg annerledes, men jeg husker at jeg beundret de som turte, som kledde seg i mer bohemske ting eller eksperimenterte med antrekk. Juss er et bredt og allmennviktig felt og ikke noe som burde tilsi at man kommer rett fra Unge Høyre, det bør være et felt med rom for ulike mennesketyper. Ikke alle ønsker å bli forretningsjurister heller, jeg jobber f.eks. innen klima om dagen og går svært sjelden i grå buksedress. Jeg går i kjoler, flagrende bukser, armyboots, hva enn jeg føler for den dagen som ikke ser direkte ustelt ut.

 

Anonymkode: 51946...704

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. august 2017 den 23.01, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier, ønsker jeg å forbedre klesstilen, og jeg hadde håpet på noen tips fra dere her inne:-) Jeg starter på jusstudiet i januar, og har lyst til å legge vekk joggebuksene, toppene til 99,- kroner, de slitte skoene og selve stilen som er litt-av-alt-men-ikke-særlig-fin.

Jeg håper å få til en klassisk, relativ enkel stil, og er villig til å legge litt mer penger i det enn jeg er vandt til. Problemet er at jeg ikke har noen anelse om hva jeg skal kjøpe, hvor- og hvordan det skal brukes (topp innenfor eller utenfor osv.)! Det er viktig for meg med klær som er enkle å vaske (altså at det ikke må renses eller håndvaskes) og at ett plagg kan matches med flere andre.

Jeg er ellers ganske normal i formen, 173 høy og 68 kg. Liker det meste av farger, men ender ofte opp med svart. Tror jeg kler mørkegrønne nyanser.

Har dere noen forslag, eller inspirerende bilder?

Anonymkode: 69d5f...ec9

Vanskelig og anbefalle noe i den alderen når jeg ikke aner utsende . Kommer på har du sliten mamma kropp... Eller er du barneløs og har fjortis hud enda lissom ... Kommer jo litt ann på er du det siste er det mange flotte korte kjoler o.l. på hm f.eks.  finnes mye fine topper og miniskjørt også rundt omkring .  Men er du ei sliten mamma så kan litt lengere skjørt eller kjole være fint. 

Anonymkode: 08ce0...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5. august 2017 den 23.01, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier, ønsker jeg å forbedre klesstilen, og jeg hadde håpet på noen tips fra dere her inne:-) Jeg starter på jusstudiet i januar, og har lyst til å legge vekk joggebuksene, toppene til 99,- kroner, de slitte skoene og selve stilen som er litt-av-alt-men-ikke-særlig-fin.

Jeg håper å få til en klassisk, relativ enkel stil, og er villig til å legge litt mer penger i det enn jeg er vandt til. Problemet er at jeg ikke har noen anelse om hva jeg skal kjøpe, hvor- og hvordan det skal brukes (topp innenfor eller utenfor osv.)! Det er viktig for meg med klær som er enkle å vaske (altså at det ikke må renses eller håndvaskes) og at ett plagg kan matches med flere andre.

Jeg er ellers ganske normal i formen, 173 høy og 68 kg. Liker det meste av farger, men ender ofte opp med svart. Tror jeg kler mørkegrønne nyanser.

Har dere noen forslag, eller inspirerende bilder?

Anonymkode: 69d5f...ec9

Dette er fint eks til kjole hvis utsende i teksten stemmer...  http://m.hm.com/no/product/70861?article=70861-C  er også andre fine kjoler her .   Kombinere med fine og sexy truser så kler du jo korte kjoler og skjørt med sånn kropp du beskriver her ...   Sort går til alt så sort truse er sikkert valg av undertøy .  

Anonymkode: 08ce0...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fint eks til kjole hvis utsende i teksten stemmer...  http://m.hm.com/no/product/70861?article=70861-C  er også andre fine kjoler her .   Kombinere med fine og sexy truser så kler du jo korte kjoler og skjørt med sånn kropp du beskriver her ...   Sort går til alt så sort truse er sikkert valg av undertøy .  

Anonymkode: 08ce0...8b2

Hahaha :fnise: handle på ungdoms avdelingen på hm når Ts er 28 og skal studere juss? 

"Sliten mamma kropp" ?

kombinere med fine og sexy truser? Du ville ikke kombinert med en klassisk og praktisk veske i god kvalitet allså?

Beklager men tror du har misforstått hva Ts er ute etter her...  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, *Stjerne*støv* skrev:

Hahaha :fnise: handle på ungdoms avdelingen på hm når Ts er 28 og skal studere juss? 

"Sliten mamma kropp" ?

kombinere med fine og sexy truser? Du ville ikke kombinert med en klassisk og praktisk veske i god kvalitet allså?

Beklager men tror du har misforstått hva Ts er ute etter her...  

Var dessverre ikke noe veske på bildet , nei stemmer skal være mer sånn kontor skjørt/kjole da tenker jeg som hun mener, men dette er jo bra fritidstøy til pynte seg med da når hun ikke går på studier...

Anonymkode: 08ce0...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, *Stjerne*støv* skrev:

Hahaha :fnise: handle på ungdoms avdelingen på hm når Ts er 28 og skal studere juss? 

"Sliten mamma kropp" ?

kombinere med fine og sexy truser? Du ville ikke kombinert med en klassisk og praktisk veske i god kvalitet allså?

Beklager men tror du har misforstått hva Ts er ute etter her...  

Denne butikken f.eks. passer kansje bedre til bruke tøy fra på jus studiene enn hm 

Anonymkode: 08ce0...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2017 den 19.24, AnonymBruker skrev:

Og med psykologi mente jeg profesjon, ikke årsstudium, bachelor, etc.

Når jeg leser her, ser jeg at det ikke er uten grunn at folk fra universitetene sier at jusstudenter er veldig opptatt av klær og sminke og de fleste ser ut som paradisedeltaktere/bloggere. Jusstudenter blir jo i denne tråden fremstilt som de minst akademiske, men det er kanskje ikke uten grunn... 

Anonymkode: 1046f...9ab

Hvem er disse "folkene fra universitetene" som sier det? Dagens 😂

Anonymkode: b23b7...084

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke de bildene viste spesielt fine klær, bare spesielt fine damer.

Anonymkode: 6d4dd...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jusstudenter går kledt i det meste, selv om det gjerne er de stivpyntede en legger merke til. Eneste gang jeg ser joggebukser på universitetet er i hjemmeeksamenstider.


Mitt tips er å finne noe du er komfortabel i. Jeg liker å kle meg pent, men velger heller bluser og cardiganer fremfor skjorte og blazer. Bruker også en del ensfargede langermede kjoler, men like ofte jeans og en enkel genser. Stilte for øvrig opp på intervju til et traineeopphold i strikkekofte - og fikk oppholdet.

 

 

Anonymkode: f9d1e...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær har du fått masse tips om allerede. Hvis du er ute etter en "dyrere" lokk, så er mitt beste tips: legg penger i håret. Det synes virkelig, og det er verdt pengene! 

Anonymkode: b4ff8...6d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klær har du fått masse tips om allerede. Hvis du er ute etter en "dyrere" lokk, så er mitt beste tips: legg penger i håret. Det synes virkelig, og det er verdt pengene! 

Anonymkode: b4ff8...6d6

Ja, ikke bokstavelig legge de i håret da;)

Anonymkode: b4ff8...6d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke bokstavelig legge de i håret da;)

Anonymkode: b4ff8...6d6

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2017 den 23.47, Blodets rett skrev:

Prøver du å kvitte deg med arbeiderklassestilen for å passe bedre inn i den øvre middelklassefremtiden jusstudiet legger opp til? :fnise: 

Da må du bare huske på at å passe inn der dreier seg om mer enn bare klesstil. Mange nordmenn er ikke klar over hvor store klasseforskjeller det egentlig er i Norge, og får et kultursjokk av dimensjoner når de legger ut på klassereisen til universitetet for å studere høystatusfag. :)

Nææ.... 

Anonymkode: db34a...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klær har du fått masse tips om allerede. Hvis du er ute etter en "dyrere" lokk, så er mitt beste tips: legg penger i håret. Det synes virkelig, og det er verdt pengene! 

Anonymkode: b4ff8...6d6

Hva mener du da når du sier håret, farge og klipp? Eller at man bør gå dit ukentlig for styling eller permanent krøller og lignende? :) 

Anonymkode: d5690...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klær har du fått masse tips om allerede. Hvis du er ute etter en "dyrere" lokk, så er mitt beste tips: legg penger i håret. Det synes virkelig, og det er verdt pengene! 

Anonymkode: b4ff8...6d6

Hva ber man frisøren om? Noen tips til frisører (i Oslo) som kan faget sitt? 

Anonymkode: f2075...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...