Gå til innhold

Ga 1 krone i tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig ikke tenkt å gi noe, men ga 1 krone. Kunne runda opp og gitt 3 kroner, men gjorde altså ikke det. Servitøren kom og spurte om det var noe galt med servicen og sa noe om at det ikke var vanlig å ikke gi tips eller noe (hørte ikke helt).  Virka som han ble sur og som ol han ville "sette meg plass". Var det fordi jeg kun ga 1 krone han reagerte? Aldri opplevd det før. Var ganske ubehagelig. 

Anonymkode: 8ce25...d97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre å gi ingenting da enn 1 krone. Det er ofte tegn på at folk ikke er fornøyde med servicen. 

Anonymkode: 45764...9d9

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Hva søren gav du 1 kr i tips for da? 

Litt sært å spørre rett ut sånn ja, man er jo på jobb, men det er sært å gi en jævla krone i tips også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bedre å gi ingenting da enn 1 krone. Det er ofte tegn på at folk ikke er fornøyde med servicen. 

Anonymkode: 45764...9d9

Var egentlig en feil. Ok, jeg visste ikke det :/

Anonymkode: 8ce25...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi tips noe sted her i Norge. Næringslivet vil ha slutt på ukulturen.

Anonymkode: fe9e3...891

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips hører ikke hjemme i Norge.

Anonymkode: f0d10...a72

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre å gi ingenting enn 1 krone i tips. Å gi så lite er som å på sarkastisk vi si "ååååhh! Så fantatisk service dere har altså".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Gullik skrev:

Det er bedre å gi ingenting enn 1 krone i tips. Å gi så lite er som å på sarkastisk vi si "ååååhh! Så fantatisk service dere har altså".

Da er man passe paranoid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde egentlig ikke tenkt å gi noe, men ga 1 krone. Kunne runda opp og gitt 3 kroner, men gjorde altså ikke det. Servitøren kom og spurte om det var noe galt med servicen og sa noe om at det ikke var vanlig å ikke gi tips eller noe (hørte ikke helt).  Virka som han ble sur og som ol han ville "sette meg plass". Var det fordi jeg kun ga 1 krone han reagerte? Aldri opplevd det før. Var ganske ubehagelig. 

Anonymkode: 8ce25...d97

Å gi en krone er direkte frekt. Ydmykende for servitøren. Det går an å oppføre seg ute

Anonymkode: 216fd...87e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Simbyxor skrev:

Da er man passe paranoid.

Paranoid hvis man synes 1 krone i tips til et voksent menneske ikke er en parodi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg ikke på. Jeg spiser ofte ute og tipser ikke, men har aldri blitt konfrontert med det. For noe tull. Vi er ikke i USA.

Anonymkode: 57b8f...c2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg ikke på. Jeg spiser ofte ute og tipser ikke, men har aldri blitt konfrontert med det. For noe tull. Vi er ikke i USA.

Anonymkode: 57b8f...c2d

Sp av de noen og tusen serveringene dom finner sted daglig i Norge, titusener ila uken, så kan ikke en av dem vært belemret med en slik episode? Selvfølgelig kan det det.

Anonymkode: a243e...596

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i Norge, tipser jeg kun hvis jeg har fått ekstra god service. For her i Norge, får de lønn. I forhold til en del andre land, hvor de lever av tipsen de får.

Anonymkode: e9525...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Gullik skrev:

Paranoid hvis man synes 1 krone i tips til et voksent menneske ikke er en parodi?

Ja. Om jeg hadde gitt 1 krone, hadde det vært fordi det var det eneste jeg hadde av mynter, og det hadde vært 100% godt ment. Folk tror alltid det verste om andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg ikke på. Jeg spiser ofte ute og tipser ikke, men har aldri blitt konfrontert med det. For noe tull. Vi er ikke i USA.

Anonymkode: 57b8f...c2d

Det var ikke tips/ikke tips tråden handlet om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt for dyrt i Norge til at man burde gi tips. 120,- for en nærmest alkoholfri drink er hårreisende. Men 1 kr kan ha blitt tolket som en fornærmelse. Han burde uansett ikke forvente noe tips. 

Anonymkode: d4d18...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alt for dyrt i Norge til at man burde gi tips. 120,- for en nærmest alkoholfri drink er hårreisende. Men 1 kr kan ha blitt tolket som en fornærmelse. Han burde uansett ikke forvente noe tips. 

Anonymkode: d4d18...565

En skal jo ikke gi tips her - det er "inkludert" i lønnen som de ansatte får... på akkurat samme måte som det er "inkludert" i lønnen til de som jobber i matbutikker eller i Posten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde egentlig ikke tenkt å gi noe, men ga 1 krone. Kunne runda opp og gitt 3 kroner, men gjorde altså ikke det. Servitøren kom og spurte om det var noe galt med servicen og sa noe om at det ikke var vanlig å ikke gi tips eller noe (hørte ikke helt).  Virka som han ble sur og som ol han ville "sette meg plass". Var det fordi jeg kun ga 1 krone han reagerte? Aldri opplevd det før. Var ganske ubehagelig. 

Anonymkode: 8ce25...d97

Bruker gi en krone eller fem hvis det er på pub og de har et glass der til tips. Gir 15-20 kroner hvis jeg spiser ute og både maten og servicen er god.

Var jeg deg ville jeg tatt kronestykket tilbake. Lol.

Anonymkode: 857cf...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jobbet som servitør i 10 år.. tipsen jeg får ser jeg som betaling for alle de ufyselige gjestene man må håndtere i løpet av en 12 timers arbeidsdag uten pause med puls i cardisonen gjennom hele vakta. Matpause? Nei det har man ikke tid til for gjestene kommer først!  Nei Takk! Den krona kan du beholde selv! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...