Gå til innhold

MVN90 sin vei tilbake til normalen..


MVN90

Anbefalte innlegg

Det ble intervaller på mølla i dag også, men dog korte intervaller i dag.

45/15 sekunder på 12,5 km/t med 2% stigning x 10

30/15 sekunder på 13,5 km/t med 2% stigning x 5 

20/10 sekunder på 15 km/t med 2% stigning x 4

20/10 sekunder på 16 km/t med 2 % stigning x 4

10 min rolig oppvarming og avslutning.

Fikk svettet og kjent på makspulsen i dag 😊 💦 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg og ei venninne løpt får lengste tur noensinne. Så turen i dag ble 15,1 km på tiden 1t og 50 min. Det gikk ikke fort, men vi holdt jevn fart og hadde ingen pauser! 💪 

I morgen blir det nok kun rolig gåtur 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en kveldstur på 6,8 km 😊 veldig godt!

Dagvakt i morgen som avslutter arbeidshelgen min, det blir godt med fri på tirsdag 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg helt glemt å skrive her på noen dager 😊

På onsdag ble det en 4 km joggetur med hunden som oppvarming, og en time med 7x6 min intervaller etter det. Tilsammen 13 km 😊

I dag ble det en rolig joggetur med hund, vogn og barn før kl 9 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en ny treningsuke igang😊

Jeg startet uka med en hard langtur i går. Dørstokkmila var laang, og planen var en 4 km rolig joggetur med hunden. Energien økte heldigvis i takt med pulsen, og turen ble 11 km lengre enn planlagt. Jeg økte tempoet hele veien, veldig fornøyd med at den siste kilometeren var min raskeste kilometer!  💪

I dag ble det lange intervaller på mølla. 6% stigning, 10-10,5 km/t og 2 min aktiv pause mellom dragene. Dragene var 4 min lange og jeg gjentok de 5 ganger.     10 min rolig gange før og etter.

Legger ved bilder fra polarappen 😊

Vekten står på stedet hvil, jeg har alltid gått lett ned i vekt så veldig uvant for meg. Jeg satt inn hormonspiral for 15 mnd siden og har etter dette gått raskt opp 8 kg.. Vekten har vært stabil siden i sommer, men jeg får den ikke ned. Mulig det ikke har noe med saken å gjøre, men nå skal spiralen ut på mandag! Håper håper håper det hjelper!!!!🤗

Screenshot_20171016-214442.png

Screenshot_20171016-214458.png

Screenshot_20171017-205559.png

Screenshot_20171017-205614.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! For noen ville løpeøkter, sykr bra jobba!! :hoppe:

Kjipt at vekta står stille, men er du sikker på at du spiser nok? Jeg har hatt lettere for å endre kroppskomposisjon ved å spise mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg spiser nok 😊 men ikke alltid helt riktig. Så nå prøver jeg å spise sunt, ofte og variert.

Vi får se om vekten går ned etter hormonspiralen tas ut. Men kanskje har den ingenting med saken å gjøre 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva som skjedde, men dette innlegget ble bare tull og skulle vært slettet...

Sitat

 

 

Spoiler
Spoiler
Spoiler

 

 

 

Spoiler

 

Endret av MVN90
Skal slettes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en hard intervalløkt for min del 😊 

14 km/t 45/15*5 (løpe 45 sekunder, 15 sekunder pause hvor man bare hopper av båndet, gjentas 5 ganger i tempoet 14 km i timen). 

2 min aktiv pause (gå i rolig tempo på mølla, dette for at pulsen ikke skal falle for lavt, og musklene stivne).

14,5 km/t 45/15*5

2 min pause 

15 km/t 45/15*5

2 min pause 

15,5 km/t 45/15*5

2 min pause 

16 km/t 45/15*5 

1% stigning. Fikk svettet litt ja, så dobbelt de siste rundene på 16 km/t 😂

Screenshot_20171019-193631.png

Screenshot_20171019-193637.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

For et år du har hatt, og for noen sinnsyke løpeøkter du har! Må følge med her ser jeg. Håper på å komme i gang med litt trening igjen til uken, og mer jogging kanskje (mye sykdom osv siste par månedene=lite trening). Ble skikkelig inspirert av deg og intervallene. Må prøve noen av dem :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig hvis du vil følge :)

I går ble det en kort, rolig joggetur med hunden på litt over 4 km. Dette var mer mentaltrening enn fysisk trening, det å overvinne dørstokkmila og komme meg ut selv om sofaen fristet mere er jeg fornøyd med!

 

I dag ble det intervaller på mølla etter blogginnlegg fra treningsfrue.

15 min gå og rolig jogg med 2% stigning som oppvarming.

20/10 * 8 (løpe 20 sekunder, pause 10 sekunder, gjentas 8 ganger) med 2% stigning på tempo 14 km/t

2 min aktiv pause med rolig gåing på mølla, for at pulsen ikke skal gå for langt ned.

20/10 * 8 på 15km/t

2 min aktiv pause

20/10 * 8 på 16,5-18km/t 

Rolig jogging og gåing 5 min tilslutt. 

Nå skal jeg ut å gå en time med hunden min og en venninne :link:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg rundet av treningsuka med 5 løpeøkter og 2 gåturer :)

2 langturer 13,6-15km)

2 intervalløkter på mølla 

1 rolig kort joggetur med hunden (4km)

2 rolige gåturer med hunden, venninner og bæremeis (5km)

Fornøyd med denne ukas innsats. Målet mitt er å løpe 5-10 mil i uka. Denne uka ble min samlede avstand 79,6 km :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukes sammendrag og bilder fra treningsturen i dag. Topptur med høyt tempo med innlagte trappeintervaller 💪

Screenshot_20171022-193937.png

Screenshot_20171022-170508.png

Screenshot_20171022-193529.png

Screenshot_20171022-193557.png

Screenshot_20171022-193605.png

Endret av MVN90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt treningsfri to dager grunnet lite tid.. I dag satt det langt inne, men det ble joggetur til slutt. Jammen ble det pers på ei runde jeg pleier å jogge 💪💦

Screenshot_20171025-213541.png

Screenshot_20171025-212938.png

Screenshot_20171025-212900.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukas første intervalløkt gjennomført, og en reell svetteøkt ble det! 

45/15 x 20. Altså løpe 45 sekunder, pause i 15 sekunder 20 ganger.

Løp 4 runder på 12,5km/t

Løp 6 runder på 13km/t

Løp 9 runder på 15km/t

Løp 1 runder på 16km/t 

Ingen lengre pauser mellom rundene enn 15 sekunder, altså alle 20 dragene kjøres i ett.

Rolig gåing og jogging 10 før og 5 min etter. Effektiv, intens og godt å ha gjennomført 💪💦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag ble det en skikkelig langtur for min del, faktisk min lengste tur noensinne. 

Litt feil på tid da jeg startet klokka hjemme før jeg gikk ned å leverte i barnehagen. Sto på ca 400m og 16 min når jeg begynte å løpe. Går ikke så fort, men fornøyd med å løpe uten pause, og at jeg økte farta mot slutten. God start på dagen 😃 

Vekta rører fortsatt ikke mye på seg, men har da gått ned litt 😊

Screenshot_20171027-101735.png

Screenshot_20171027-101750.png

Screenshot_20171027-102334.png

Snapchat-1425293324.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en rolig 4 km på lørdag, og etter det har jeg hatt treningsfri pga litt ubehag i venstre kne. Blir vel litt intervaller i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW For en tur på fredag! Og attpåtil klarte du 4km på lørdag... Bøyer meg i støvet.

Håper jeg kommer meg dit at jeg klarer 5km snart selv, hehe:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 😊 

Det gjør du helt sikkert elvital! Veldig mye er psykisk, og det å faktisk varme opp først er viktig for meg iallefall 😊 Gå og jogge rolig litt, og heller øke tempoet etterhvert 👍

Sett deg mål for turen, feks hvilke pulssone du vil ligge i, hvor lang tid du skal bruke (viktig å være realistisk, og sette mål du klarer), å ikke ta pauser og heller roe ned tempoet og riste litt løs i stedet 😉 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...