Gå til innhold

MVN90 sin vei tilbake til normalen..


MVN90

Anbefalte innlegg

I dag ble det igjen intervaller på mølla etter lillemor var i seng. Igjen etter opplegg fra treningsfrue. Synes hun har mye bra program!

15 min oppvarming i 5-6-7km/t med 2-4% stigning.

Så 3,5,3,5,3 min intervaller med 2 min aktiv hvile. 6% stigning og egentlig 10,5 km/t. Jeg er ikke riktig der enda, så jukset på farta fra 9-10,5km/t. Jeg var redd for å gå på en smell, og begynte litt for forsiktig. Greit å utforske litt første gang man prøver et nytt program. Da vet jeg at jeg kan pushe litt mer neste gang! 💪

Ja, egentid er viktig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag ble det 4,2 km med vogn, hund og ei venninne 😊

10 kg vogn og 11 kg barn i tillegg til meg selv kjennes godt i låra! En veldig lang oppover bakke som jeg tidligere ikke klarte å jogge uten vogn, men som jeg i dag klarte å jogge med vogn! 💪

Avsluttet med 5 bakkeintervaller. Ble tilslutt 6,6 km 😊 Fornøyd med dagens økt, følte meg tung og sliten før jeg begynte.

Utrolig hva det gjør å være Flere som trener sammen  😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige bra løpeøkter på deg! :nigo: Dytte over 20 kilo opp en bakke er jo veldig imponerende! Hva slags hund har du, som er så glad i å jogge sammen med deg? Min eurasier er mer Ferdinand-typen på tur, men han får opp farta på hundetrening! I naturen er det imidiertid veldig mye han må snuse på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 😊 ny økt i kveld!

Jeg har en dalmatinerhanne, vil gjerne snuse og tisse overalt, men det får han ikke lov til mens vi er på "jobb" 😉 Får snuse og markere litt rundt før og etter tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat gjennomført intervalløkt med 6% stigning og 3,5,3,5,3 min. Hastigheten skulle være 10,5 km/t, men jeg er dessverre ikke helt der formmessig enda. Så jeg løp de første fire dragene på 9,5 km/t og det siste på 10,5km/t, og er egentlig greit fornøyd med det. Fikk svettet litt iallefall 💦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det dette programmet av treningsfrue😊

10 minutter rolig oppvarming, 2 % stigning, 7-8 km/h

5 drag 45/15 sekunder 2% stigning, 10 km/h
5 drag 45/15 sekunder 3% stigning, 12 km/h
5 drag 45/15 sekunder 4% stigning, 14 km/h

10 drag 15/15 sekunder 6% stigning, 16 km/h

Avslutt med rolig jogging 5-10 minutter før du gir deg.

Tungt, men deilig å kjenne kroppen er igang igjen 💪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tok jeg med hunden når jeg leverte lillemor i barnehagen 😊 Når hun var trygt inne, løp jeg og hunden rett i skogen. Det ble en 8,8 km joggetur i morgensol. Utrolig flott start på dagen! ☀ 

Vekten står stille, og det vet jeg skyldes kosthold.. Jeg har alltid vært flink til å holde meg aktiv, det er for meg den enkle delen. Kosthold derimot.... Jeg spiser sunt, men så er det denne sjokoladen da som jeg ikke har viljestyrke til å holde meg unna 😔 

Huff, fortsette å jobbe med viljestyrken!!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre dager med helgjobbing og treningsfri var det godt å komme igang igjen 😊

Det ble kun 4.7 km, dette er en runde jeg og hunden har jogget mye. I dag hadde jeg 11 minutter bedre tid enn for kun 3 uker siden! Veldig god følelse, kjenner intervaller og det å ha gått/jogget med vogn mye har gjort at jeg er raskere og mye mer utholdende 😊

Planlegger å løpe en mil på mølla den uka her for å teste hvor jeg klarer å ligge i fart, greit å finne utgangspunktet også forbedre tiden ut i fra det 😉 

 

Noen inne her som har noe tips på hvordan endre kostholdet? Eller rettelse redusere mengde og holde meg unna sjokolade/potetgull/pastiller/lightbrus osv..  Vi spiser alltid grovbrød/knekkebrød og sunn middag. Er det jeg spiser utenom måltidene som er problemet, og at jeg hele livet mitt (selv som barn) har trengt store porsjoner for å bli mett 😌

Alle tips mottas med stor takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp akkurat min første mil på mølle på så lenge jeg kan huske! Målet var  å gjennomføre på en time, eller helst litt bedre. Fornøyd med å komme i mål på under 58 min, trodde jeg skulle falle av mølle den siste 1,3 km 😝 kun 1% stigning, og jeg måtte "jukse" en gang ved å pause mølla for lillemor våknet og gråt..kun to min av før jeg var igang igjen så synes fortsatt det var en god gjennomkjøring 😊 💦

Snapchat-869183074.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat gjennomført en intervalløkt fra treningsfrue.

5 x 4 min intervaller. 10km/t med 6% stigning, 2 min aktiv pause. Fikk svettet litt på fredagskvelden 💪💦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! Jeg er så avhengig av videoer selv, der folk sier hva jeg skal gjøre hele tiden. Så jeg syns det er stilig når du bare plukker et program og utfører det! Det var skikkelig stigning! Jeg løper bare med 1 på mølla, haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri videoer, og det er årevis siden jeg trente på senter med instruktør. Veldig greit å trene hjemme, og jeg er ganske god til å presse meg selv på treningsfronten 😉

Men jeg er som jeg skrev tidligere en overspiser.. Spiser store porsjoner, og masse unødvendig i mellom måltidene. Spesielt hvis jeg er sliten, trøtt, lei meg.. Må finne litt mer konstruktive måter å gjennomføre dagen på 😝

Huff jeg kan jo svarene i teorien. Hva jeg bør spise, hvor mye, planlegging og tilbereding av måltider osv.. Men så var det å gjennomføre det da 😌

Null viljestyrke... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å egentlig ha inntatt sofaen for kvelden, ble jeg så inspirert av den siste intervalløkta treningsfrue hadde lagt ut at jeg bare måtte løpe! Nå er den gjennomført, og jeg følte meg t.o.m såpass bra at jeg valgte å kjøre de siste 6 min på 10,5km/t. Holdt meg i sone 3 og 4 hele veien. Kjempe fin økt, nå er det enda bedre å sette seg på sofaen😊💦

10 min oppvarming på 6-7 km/t

7x6min intervaller på 2% stigning og 9,5km/t som tempo. 2 min aktiv hvile på 6km/t i mellom dragene.

8 min jogg på 8,5-9,5km/t tilslutt.

Fornøyd med den økta, og 780kcal forbrent 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var nok en treningsøkt gjennomført 💦
Oppvarming besto av 4 km rolig jogg i kupert terreng med hunden. Så gikk jeg inn og hoppet på mølla for enda en intervalløkt laget av treningsfrue 😊 
Hoveddel

Første drag – stigning 2 %, hastighet 10 km/h i 4 minutter
Aktiv hvile i 3-4 minutter
Andre drag – stigning 2 %, hastighet 11 km/h i 4 minutter
Aktiv hvile i 3-4 minutter
Tredje drag – stigning 2 %, hastighet 12 km/h i 4 minutter
Aktiv hvile i 3-4 minutter
Fjerde drag – stigning 2 %, hastighet 13 km/h i 4 minutter

Gikk kun rolig noen minutter tilslutt. Det ble 8,4 km og skikkelig sur muskulatur i låtene 💪😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff økt! Jeg har nesten ikke prøvd å løpe med stigning, nå ga du meg lyst til å sjekke det ut!

Jeg kjenner igjen problemet med overspising, hvis jeg ikke teller makroer og følger med har jeg plutselig spist veldig veldig mye...Syns det var lettere da jeg begynte å føre det opp i MFP og faktisk ha et mål for dagen, liksom. Begynner å ha ganske god kontroll nå selv om jeg ikke meal-prepper.

Prøv det enkleste, ta en mindre tallerken, du fyller den opp like mye visuelt, men det blir mindre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad i harde økter!💪

Men nå har jeg blitt syk, løpt allikevel men kun blitt dårligere. Bestemt meg for å ta en uke fri nå. Løp sist en 6,3 km runde med hund og vogn på mandag, ble liggende to dager på sofaen.. Må nok lytte til kroppen 😊

Satt meg mål om å løpe flere løp på 1 mil samt gjennomføre minimun et halvmaraton i løpet av 2018 😌 Wish me luck! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

ENDELIG etter å ha hatt bronkitt 3,5 uke og vært uten løping 1,5 uke er jeg igang igjen. Begynte med et brak, og kjørte en tung intervalløkt med 5-10% stigning og 10-11 km/t i fart. Drag på 2-4 min, med 1-2 min pause i mellom dragene. Fikk kjenne på makspulsen, pulsklokka kalte økten for maksimal trening + og mengden svette og melkesyre kan bekrefte dette 😝 utrolig godt å være igang igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du er frisk igjen! Det var en lang periode med bronkitt!! Helt vilt bra løpeøkt med sånn stigning og så høy fart! Syns det er mer enn slitsomt nok å løpe på 10-11 med 1 grads stigning, jeg! :flau: 

Knallbra jobba! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en kortere tur enn planlagt.. Det endte med 5,5 km ute sammen med hunden, men etter et døgn med migrene var det en seier i seg selv å komme ut!

I dag ble det intervaller på mølla etter oppskrift fra treningsfrue.

2% stigning på mølla, 2 min drag med 30 sek pause og hastighet 10km/t x 4

2% stigning på mølla, 2 min drag med 30 sek pause og hastighet 12 km/t x 4

2% stigning på mølla, 1 min drag med 60 sek pause og hastighet 13 km/t x 4

2% stigning på mølla, 30 sek drag med 30 sek pause og hastighet 14 km/t x 2

Med 10 min rolig oppvarming og avslutning. Flott økt, godt å svette litt :-)

 

Endret av MVN90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...