Gå til innhold
AnonymBruker

Hvor tidlig slutte med hormonprevensjon før prøving?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker   4 022 773 6 171 930
AnonymBruker

Dette er det ingen fasit på, men vil gjerne ha deres synspunkter og kanskje hva dere ville gjort.

Vi ønsker å bli prøvere i april-mai neste år. Jeg har aldri vært gravid før. Jeg går nå på minipillen cerazette, som jeg har gått på de siste tre årene. Før det hadde jeg et halvt år med opphold og gikk på microgynon to år før det igjen. Så det jeg egentlig lurer på er når jeg burde slutte med hormonprevensjon for å komme inn i naturlig syklus og dermed være mer klar for prøving om 8 mnd? I dag? 6 mnd før? 3 mnd før? Hva tenker dere? :) 

Er forresten 29 år. 

Anonymkode: e5265...0c7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg sluttet i januar i år. Første mens - og eneste hittil - kom i juni... Jeg venter enda i spenning på når mensen dukker opp igjen, eller om jeg er heldig og blir gravid før den tid 😊 Vi prøver ikke aktivt, men sluttet med kondom for et par uker siden og tar det hele bare som det kommer. Jeg var forberedt på at det kunne ta tid før kroppen var i stabil syklus igjen, men det er jo veldig individuelt hvor kort eller lang tid det tar.. Jeg gikk på Loette i 10 år, er 26 år.

Anonymkode: 6fefd...1d6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dragoste   520 522
Dragoste

Med meg kom mens etter 3 uker 😊 Har dog ikke blitt gravid 10 mnd etter, men det er jo veldig individuelt. Er 20 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lillemeg90   7 009 1 489
lillemeg90

Tok ut hormonspiral i januar, fikk regelmessig mens igjen i juni. Hvis du vet dere skal prøve så ville jeg sluttet om ikke så lenge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg slutta i juni/juli, rett inn i regelmessig mens. prøver nå.

Anonymkode: ae4a2...42e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg ville nok sluttet snart hvis dere skal prøve til våren. Regelmessig syklus er ingen garanti for at ting vil gå fort uansett. Her sluttet jeg 4år før aktiv prøving, og hadde regelmessig mens helt fra starten. Tok likevel flere år og ivf-forsøk å bli gravid. De fant aldri ut av problemet hos oss.

Anonymkode: 12fbe...b60

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er nærmest umulig å si hvordan kroppen din vil reagere. Noen bruker mange måneder på å få stabil syklus, mens andre (som meg) får mensen to uker etter de heiv pillene. 

Så jeg ville sluttet ganske raskt. 

Anonymkode: fcdbc...1e3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden