Gå til innhold

Julegavetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 Snart kommer vel marsipangris og julebrus i butikkene? :nisse:

Anonymkode: aaf75...de0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 7.8.2017 den 5.02, Snabeltann skrev:

Jeg strikker mye - men har ikke fått begynt på julegave strikk ennå. Hva ville dere ønsket dere til jul hvis det var noe strikket? 

Selbuvotter eller klompelompelue.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg kjøpt håndkler til mange på min julegaveliste. Det er jo noe alle bruker, og jeg har ikke gidd det før (ihvertfall ikke på veldig mange år). Så kommer det vel til å bli en del sjokolade/konfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla masse julegaver på januarsalget. Skisparkesykkel (vet ikke hva det heter egentlig) til 99kr stk, hadde egentlig kostet 399kr. I tillegg har jeg handlet et den på kitchn, blant annet disse brødboksene fra Bodrum da de var på salg til 79kr. Har mest gaver igjen til nær familie og egne barn, og de er under planlegging. 

Har forøvrig bare en kalenderpakke igjen av 48! Wish har vært min venn i år!!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, ..... skrev:

Handla masse julegaver på januarsalget. Skisparkesykkel (vet ikke hva det heter egentlig) til 99kr stk, hadde egentlig kostet 399kr. I tillegg har jeg handlet et den på kitchn, blant annet disse brødboksene fra Bodrum da de var på salg til 79kr. Har mest gaver igjen til nær familie og egne barn, og de er under planlegging. 

Har forøvrig bare en kalenderpakke igjen av 48! Wish har vært min venn i år!!! 

Svært flink, har du vært! :) Må føles godt å være så bra i rute!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet litt;

-Batman bilder fra wish til nevø (lerret, skal kjøpe rammer. Overraskende hvor fine de faktisk var!) 

-Øredobber og smykker på salg, klarer ikke å huske hva butikken heter :laugh: Er ting som legges ved større gaver til venninner, søstre og slik. 

Ellers så tenker jeg å strikke noen gaver. Har startet på votter til svigerinne (Bellas votter) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en treningstopp fra Pierre Robert på salg på Rema 1000 til 99 kr, så den kjøpte jeg for å ha i gaven til en av vennene mine. I nettbutikken til PR fant jeg en superundertøytights til bare 60 kr men den kommer jeg nok til å beholde selv. :nigo: 

Har ikke kjøpt noen andre julegaver enda men har begynt å tenke litt i de baner, så jeg følger med på alle gode tilbud og salg på nett og i butikk. Greit å fordele utgiftene utover flere måneder :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har termin i starten av desember har jeg også startet. Har kjøpt til 3 av 4 tantebarn, samt fadderbarnet mitt. Er også nesten ferdig med pakkekalenderen til minsten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte kupp/nedsatt pris, men jeg vurderer å kjøpe bilder i gave til noen av vennene mine fra av disse:

https://www.tirilvaleur.no/
http://www.holviks.no/
 

Siste der er vel mest for dem med tilknytning til Nord-Norge men veldig kule.
Man må selvsagt kjenne folk for å kjøpe sånne typer gaver men jeg har veldig sansen for disse og har noen venner som også liker denne typen uttrykk. Liker også å støtte opp om folk som lager fine ting selv, så pleier også å lete etter gaver på epla.no og Etsy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet så smått på julegaver og julekalenderene. Blir en del hjemmelaget siden jeg både syr og strikker, + noen kurver med hjemmelaget mat, kaker, kjøtt og drikke :)

Anonymkode: 28045...500

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

I år har jeg kjøpt håndkler til mange på min julegaveliste. Det er jo noe alle bruker, og jeg har ikke gidd det før (ihvertfall ikke på veldig mange år). Så kommer det vel til å bli en del sjokolade/konfekt.

Smart :blomst: Og den som liker å brodere, kan jo også brodere navn eller motiv på hånddukene :jepp:

Anonymkode: 83ed9...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Thyra skrev:

I år har jeg kjøpt håndkler til mange på min julegaveliste. Det er jo noe alle bruker, og jeg har ikke gidd det før (ihvertfall ikke på veldig mange år). Så kommer det vel til å bli en del sjokolade/konfekt.

Jeg liker ikke å få håndklær! Får hvert eneste år i masse rare farger og mønstre. Det hoper seg opp til at jeg til slutt må kaste masse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cocosa skrev:

Jeg liker ikke å få håndklær! Får hvert eneste år i masse rare farger og mønstre. Det hoper seg opp til at jeg til slutt må kaste masse. 

Ikke kast de. Du kan jo gi de videre til noen som liker fargene og eller noen som trenger de :ninuskapus:

Anonymkode: 83ed9...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Cocosa said:

Jeg liker ikke å få håndklær! Får hvert eneste år i masse rare farger og mønstre. Det hoper seg opp til at jeg til slutt må kaste masse. 

Helt enig, håndklær er forferdelig å få. Men kaster dem aldri, kan du ikke klippe dem opp og bruke dem som kjøkkenkluter etc?

Anonymkode: 7ce5c...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Cocosa skrev:

Jeg liker ikke å få håndklær! Får hvert eneste år i masse rare farger og mønstre. Det hoper seg opp til at jeg til slutt må kaste masse. 

Jeg tror ikke du er på julegavelisten min, men dersom du er det, blir det ensfargede nøytale håndklær i år.:laugh:

Skjønner jo at det kan bli mye om man får håndklær hvert eneste år. Men det samme gjelder vel for mye annet også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, håndklær er forferdelig å få. Men kaster dem aldri, kan du ikke klippe dem opp og bruke dem som kjøkkenkluter etc?

Anonymkode: 7ce5c...11d

Utakknemlig. Hva synes du er fint å få, da? Må da ihvertfall være bedre med bruksting som håndklær, sengetøy, sokker o.l. enn masse nips ...?

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kast de. Du kan jo gi de videre til noen som liker fargene og eller noen som trenger de :ninuskapus:

Anonymkode: 83ed9...ac7

Det gjør jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får veldig mange håndklær er det bare å sy dem sammen og sy på håndtak, så kan man gi dem videre som strandveske til noen! ;) Eller gi dem til brukthandel eller noen som trenger dem.

Jeg synes håndklær er en grei gave men siden vi ikke sliter ut håndklær i løpet av ett år og i tillegg har dårlig lagringsplass, er det litt upraktisk om man får håndklær hvert eneste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...