Gå til innhold

Julegavetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mens vi venter på at juleforumet åpner, kan vi tipse hverandre om julegaver her :tree:

Hva har du kjøpt av julegaver og hva planlegger du å kjøpe (og til hvem)?

Jeg har foreløpig kjøpt mye ullundertøy til både store og små i familien. Dette er kjøpt på nettbutikken til Pierre Robert. De har fremdeles mye ulltøy på salg nå. I tillegg har jeg kjøpt parfymer til 2 i familien. Disse er kjøpt hos Douglas.no. De har gode rabatter flere ganger gjennom året. :nisselue:

Anonymkode: 83ed9...ac7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag kjøpte jeg barbersett og andre velværeprodukter til 75% rabatt på Boots apotek (fysisk butikk). :nisselue:

Anonymkode: 83ed9...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært flott tråd!:):)Denne her skal jeg absolutt følge ivrig med på!:)Hurra for ditt gode initiativ og tips!:klem::hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lykkehjerte skrev:

Svært flott tråd!:):)Denne her skal jeg absolutt følge ivrig med på!:)Hurra for ditt gode initiativ og tips!:klem::hjerte:

Tusen takk :hjerte:  :klemmer:

Anonymkode: 83ed9...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for julegavetråd! :nissegutt:
I år er det en relativt stor sjanse for at jeg ligger på sykehuset og skal presse ut en baby i den tiden (termin 18. desember), så føler det er greit å starte tidlig i år :fnise: 

Foreløbig har jeg lagd noen glass med syltetøy, vi har mange i omgangskretsen vår som setter stor pris på hjemmelagde matgaver. Vi har også ett "gaveskap", der vi har diverse som vi handler gjennom året. Det kan være barneklær på tilbud, kjøkkenutstyr, lys og servietter osv. Typiske "kjekt å ha" - gaver, som alltid settes pris på. Skal gjennomgå det en dag nå, og begynne å skrive liste.
Usikker på om vi skal ordne gaver "fra baby" til besteforeldre og faddere og?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Monstrum skrev:

Hurra for julegavetråd! :nissegutt:
I år er det en relativt stor sjanse for at jeg ligger på sykehuset og skal presse ut en baby i den tiden (termin 18. desember), så føler det er greit å starte tidlig i år :fnise: 

Foreløbig har jeg lagd noen glass med syltetøy, vi har mange i omgangskretsen vår som setter stor pris på hjemmelagde matgaver. Vi har også ett "gaveskap", der vi har diverse som vi handler gjennom året. Det kan være barneklær på tilbud, kjøkkenutstyr, lys og servietter osv. Typiske "kjekt å ha" - gaver, som alltid settes pris på. Skal gjennomgå det en dag nå, og begynne å skrive liste.
Usikker på om vi skal ordne gaver "fra baby" til besteforeldre og faddere og?

Hei Monstrum :vinke:

Takk for hyggelig tilbakemelding og takk for at du deler av dine gode tips :blomst:  Matgaver er veldig fine gaver :hjerte: 

Jeg gjør også som deg, og kjøper gaver på tilbud gjennom året. Jeg skriver også lister over gavene og hvem som skal få hva (både til bursdager og jul). Gave fra baby høres koselig ut :hjerte: Hva med et foto av babyen i gave? Eller kanskje avstøpning av en fot eller hånd i trolldeig eller gips eller hånd- eller fotavtrykk (med vannfarger) på papir i en fin ramme?

Bildeeksempel på avtrykk i trolldeig:

1791869-11-1395758814605.jpg 

Anonymkode: 83ed9...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette i trolldeig er også veldig fint http://www.thepicta.com/media/1224825218686840918_187329411

Jeg ser nå at du har termin tett opp mot Jul @Monstrum, så en slik gave kan det bli lite tid og anledning til å lage før Jul, men det er noe som du eventuelt kan lage og gi besteforeldre og andre senere.

 

Ferdigmala og klar til å få hedersplass på hylla!❤️ #lillebabyenmin #trolldeig #babylykke #footprint #babyfoot

Anonymkode: 83ed9...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette i trolldeig er også veldig fint http://www.thepicta.com/media/1224825218686840918_187329411

Jeg ser nå at du har termin tett opp mot Jul @Monstrum, så en slik gave kan det bli lite tid og anledning til å lage før Jul, men det er noe som du eventuelt kan lage og gi besteforeldre og andre senere.

 

Ferdigmala og klar til å få hedersplass på hylla!❤️ #lillebabyenmin #trolldeig #babylykke #footprint #babyfoot

Anonymkode: 83ed9...ac7

Ja, det blir nok litt knapt å ordne noe sånt i år, men takk for gode idèer å ta med videre!

Her er oppskriften på syltetøyet jeg har laget forresten! Det ble skikkelig godt!
http://enestaaendemat.no/2013/10/22/paere-og-ingefaersyltetoy/
Tips hvis du ikke er vant til å lage slike typer gaver:
- Hvis du skal lage i så god tid som dette, bruk litt sitronsyre i syltetøyet. Det er konserverende :) Det samme er fruktpektin (grønn pose), og det er også fint å tykne med.
- Bruk også skikkelige glass med skrulokk, ikke sånne med klips. Sett glassene i ovnen på 100 grader mens syltetøyet koker, og gi lokkene ett oppkok. Varmt syltetøy på varme glass!
- Ha en våt klut, og tørk av glasset rundt kanten før du setter på lokk. Er det biter der, vil det ikke bli helt tett. Sett glasset opp ned når det er fylt, og oppbevar det gjerne mørkt. 
Holdbart ca 3 uker i kjøleskap etter åpning, men glatt et år når det er uåpnet :) 

Endret av Monstrum
Edit; skrivefeil :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Monstrum skrev:

Ja, det blir nok litt knapt å ordne noe sånt i år, men takk for gode idèer å ta med videre!

Her er oppskriften på syltetøyet jeg har laget forresten! Det ble skikkelig godt!
http://enestaaendemat.no/2013/10/22/paere-og-ingefaersyltetoy/
Tips hvis du ikke er vant til å lage slike typer gaver:
- Hvis du skal lage i så god tid som dette, bruk litt sitronsyre i syltetøyet. Det er konserverende :) Det samme er fruktpektin (grønn pose), og det er også fint å tykne med.
- Bruk også skikkelige glass med skrulokk, ikke sånne med klips. Sett glassene i ovnen på 100 grader mens syltetøyet koker, og gi lokkene ett oppkok. Varmt syltetøy på varme glass!
- Ha en våt klut, og tørk av glasset rundt kanten før du setter på lokk. Er det biter der, vil det ikke bli helt tett. Sett lokket opp ned når det er fylt, og oppbevar det gjerne mørkt. 
Holdbart ca 3 uker i kjøleskap etter åpning, men glatt et år når det er uåpnet :) 

Tusen takk for oppskrift og gode råd :hjerte::klemmer:

Anonymkode: 83ed9...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig oppdaget Adlibris nettbutikk, og tenker å bestille rimelige tegnesaker derfra i gaver og til meg selv (bl.a. akvarellblyanter). De har gode tilbud nå og utover året :jepp:

Anonymkode: 83ed9...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Er det flere av dere som ønsker å dele julegavetips? :nisse:

Anonymkode: 83ed9...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en runde på Europris på fredag. Kjøpte tegnesaker til tanteungene (2 for 50), sammenleggbar matboks (60), grytekluter (2stk for 20 kroner), og kjøkkenhåndklær (6 for 50).

Vi er litt opptatte av å gi gaver som faktisk kan brukes/spises, i stedet for å "støve ned" :) Unntaket er til små unger da, de får som regel både noe de har bruk for, og en liten leke e.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8/3/2017 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Hei Monstrum :vinke:

Takk for hyggelig tilbakemelding og takk for at du deler av dine gode tips :blomst:  Matgaver er veldig fine gaver :hjerte: 

Jeg gjør også som deg, og kjøper gaver på tilbud gjennom året. Jeg skriver også lister over gavene og hvem som skal få hva (både til bursdager og jul). Gave fra baby høres koselig ut :hjerte: Hva med et foto av babyen i gave? Eller kanskje avstøpning av en fot eller hånd i trolldeig eller gips eller hånd- eller fotavtrykk (med vannfarger) på papir i en fin ramme?

Bildeeksempel på avtrykk i trolldeig:

1791869-11-1395758814605.jpg 

Anonymkode: 83ed9...ac7

Er ikke slike ting mest for foreldre? Besteforeldrene og tanter/onkler vil ikke ha slik...

Anonymkode: ed248...694

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke slike ting mest for foreldre? Besteforeldrene og tanter/onkler vil ikke ha slik...

Anonymkode: ed248...694

Jeg ville gjerne fått slike fra barnebarn og tantebarn når den tid kommer

Anonymkode: 83ed9...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se at flere har begynt å tenke på julen allerede nå. :) Kommer alltid i litt julemodus når august begynner. Har ikke helt begynt å tenke på julegaver ennå, men det kommer vel etterhvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg strikker mye - men har ikke fått begynt på julegave strikk ennå. Hva ville dere ønsket dere til jul hvis det var noe strikket? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snabeltann skrev:

Jeg strikker mye - men har ikke fått begynt på julegave strikk ennå. Hva ville dere ønsket dere til jul hvis det var noe strikket? 

Hvis jeg fikk velge på øverste hylle så blir det Fanakofte i Hvit, rød, orange og gul 😍

Eller som frysepinne som jeg er så ville en haug med raggsokker vært velkomment også. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Cirka fire måneder og tre uker igen til julaften! :nisse:

 Noen burde opprette en egen tråd for nedtelling til den store julekvelden...     

Anonymkode: aaf75...de0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en koselig tråd! :nori:

Jeg er i overkant glad i jul og prøver egentlig holde meg i skinnet til november, men det failer hver august.. haha :xpb_knuddel:Godt vi er flere! 

I år har jeg lyst til å finne personlige gaver som passer den enkelte, og så blir det så klart stas å ordne pakkekalender og julegave til sønnen vår som er 3 denne julen :nisselue:

Anonymkode: 3afc8...96c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...