Gå til innhold

Julegaver... Til folk man egentlig ikke liker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Hvorfor gir du gaver til folk du ikke liker?" dropper vi nå, ok? Jeg skal gi en gave, men vet ikke hva. Det er en dame i midten av 60-årene. Trenger inspirasjon. Hun sminker seg ikke, farger ikke håret, dusjer med det billigste av det billige (av såper), bruker ingen kremer, bruker ikke parfyme, vet ikke om hun bruker deodorant engang. Aldri sett det på badet der, men har ikke snoket heller ;)

Hun bruker oversized t-skjorter, og har noen kilo for mye, men jeg kan jo ikke kjøpe t-skjorter i str XXL og gi, det ville vel vært frekt. Hun er litt sånn at alt man sier kan og vil bli brukt mot deg, så hvis jeg spør om klesstørrelsen hennes, mener jeg i hennes øyne at hun er feit og stygg. Hvis jeg spør hva hun ønsker seg til jul, mener jeg egentlig (i hennes øyne) at hun er kravstor. 

Ja, du skjønner kanskje tegninga, men noe må jeg gi! Har kjøpt noen lommetørklær. Hun er litt sånn gammeldags. Tenkte egentlig å kjøpe billig dusjsåpe-gaveboks, men tenkte kanskje noen har noen bedre forslag for det tror jeg hun fikk i fjor.

Anonymkode: c4fdf...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi blomster, sjokolade, spekepølse, ostefat, alkohol, en eller annen forbruksting du tror hun vil like 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ginny skrev:

Gi blomster, sjokolade, spekepølse, ostefat, alkohol, en eller annen forbruksting du tror hun vil like 😊

Jeg tror egentlig ikke hun vil like noe som helst, drikker ikke alkohol, hater alle modne oster (og en revet Synnøve Finden-ost er vel en i overkant dårlig gave hehe), sjokolade er dog en god idé! 

Anonymkode: c4fdf...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror egentlig ikke hun vil like noe som helst, drikker ikke alkohol, hater alle modne oster (og en revet Synnøve Finden-ost er vel en i overkant dårlig gave hehe), sjokolade er dog en god idé! 

Anonymkode: c4fdf...7fe

Syltetøy, saft eller gelé kan man få i litt finere innpakning, kjeks, julekaker? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cocosa

Hvis alt hun kjøper er billig, hvorfor ikke gi henne en fancy såpe? kanskje hun ikke tar seg råd til det.

evt te, abonnement på et blad hun leser, sokker, lys, gavekort på spa mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort til klesbutikk så kan hun finne riktig størrelse selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal si du er tidlig ute. Men en bok? Pyntegjenstand (vase/lysestake/bolle). Dyr te og sjokolade (ikke kjøp sjokoladen nå!). Sokker i kasjmirull. Ullsokker (hvis du pleier å gi lommetørkler tar hun det vel ikke ille opp). Pynteskjerf, vanlig skjerf? Hansker. Fargeleggingsbok. Kjøkkenting: stekespade, visp, sleiv, det finn ting som er litt fine og det er alltid ok å skifte ut litt. Salatbestikk. glassbolle. Sausekjele. Nye brikker. Nye linkjøkkenhåndklær. Nye baderomshåndklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har så god tid, kan du kanskje skrive en bok? En bok som er en nekrolog over denne personen, som du hater, og som du må gi en gave til. Men så finurlig skrevet at det ikke er helt opplagt. Og så kan du gi et signert eksemplar til jul.

Ikke min idé, men den er ganske bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt noe spiselig, det blir i hvert fall jeg bestandig glad for🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en kurv/eske med forskjellige ting, f.eks en pose kaffe (trenger ikke være dyr og fancy, Evergood pleier å ha en julekaffe som bare koster bittelitt mer enn den vanlige), en pose julemarsipan e.l, kanskje en liten boks med kjeks eller kaker (gjerne hjemmebakte, trenger ikke være typisk julekaker heller, vi fikk biscotti i fjor). Eller en god te hvis hun drikker det, gjerne løsvekt og et "te-egg" i tillegg.

Eller hva med en kalender med fine bilder? Jeg har pleid å kjøpe det til besteforeldrene mine. En av dem ble riktignok fornærmet pga det, bruke penger på noe man kan få gratis på Obs...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvor mye tenker du å bruke? Jeg har samme problemet med en ex stemor. ( mor til mine søsken ) Og til henne har jeg tidligere kjøpt god kaffe, shampo, servitter og kubbelys som jeg har pakket i en liten kurv. 

Endret av Lavendela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...