Gå til innhold

Motivasjonstråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 23.8.2017 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Bulgarske utfall og glute bridges aner jeg ikke hva er. 60 sekunders pause har jeg allerede mange av i løpet av en økt. Resten er foreløbig utenfor min rekkevidde. 

Jeg vet det går an å ta pushups mot vegg, så det blir lettere. Kan det samme gjøres med planke?

På treningssenteret, ja. Men her inne? Vi setter stor pris på gratis tips og råd. 

 

Jeg glemte å oppdatere i går. Som varslet ble det en rolig dag, med "bare" en kort gåtur og litt husarbeid. Tok i for mye da jeg trente på mandag (men økte!), det tapper meg for krefter i tiden etterpå. 

I dag ble det ingen gåtur, men jeg handlet mat og det ble noen tunge løft i forbindelse med det. Merker at jeg burde tatt det mer med ro i går, i stedet for å ha mer krefter i dag er jeg mer utslitt enn jeg var i går. 

I morgen har jeg ingen treningsplaner, tvert imot, jeg kjenner at jeg trenger å ta det med ro og gi kroppen en sjanse til å hente seg inn igjen. (Har store planer i helga, da vil jeg ut i parken og huske.) Men, jeg har noen ærender jeg må få gjort, så det blir ikke bare stillesitting i morgen.

Anonymkode: 7d1ef...d5d

Det var jeg som skrev dette, men har tydeligvis greid å skrive som anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Cyrus skrev:

Man trenger ikke ta planke for å styrke magen. Om man begynner helt fullstendig på scratch så bør man ta torso rotations. Pass på å stå oppreist under øvelsen så ikke du belaster ryggen feil.

Torso rotations? Hva er det?

Planken er nok ikke noe for meg, har gjort det før og da strammes alle magemusklene. Ikke ideelt for pusten. 

Kroppen har vært på sparebluss i dag, burde nok gitt den litt hvile, men det var en del ting jeg "måtte" gjøre, så ble litt gåing. Får prøve å ta det med ro i morgen, hvis jeg presser på for mye ender jeg med å bli sengeliggende, det har jeg lært "the hard way", eller jeg har vel ikke lært enda, presser kroppen lenger selv om alt roper "stopp". Må snart ta til vett, hvis ikke risikerer jeg å bli slått langt tilbake. Mitt mål for de neste dagene blir: Korte gåturer, ro og hvile, lett husarbeid og ingen styrketrening. 

PS. Jeg har oppdaget at jeg er elendig på avstandsbedømmelse. Jeg har trodd jeg orker å gå tre hundre meter (med to innlagte sittepauser). Nå har jeg for "moro skyld" sjekket hvor lang den strekningen jeg går faktisk er, 66 meter! 66! Sjekket flere steder, samme svar. Jeg kan sikkert legge til litt fordi gangfeltet går på utsiden av veien, men ikke 250 meter. (Det verste er at jeg tar en "snarvei", så jeg må egentlig trekke fra mer enn jeg kan legge til.)

Nå trenger jeg litt støtte og oppmuntring, folkens, jeg ble skuffa. Er dere enige i at det ikke gjør noen forskjell at jeg nå faktisk vet hvor langt det er? Det som teller er at jeg, tross alt, klarer det bedre enn jeg gjorde på begynnelsen av sommeren. Meter får være meter, det er fremgang som er viktig. Ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har helt rett. Samma om du kommer deg 0,5 meter eller 5 meter lenger, vel? Fremgang er fremgang! Og hva er det? Jo, det er bra :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O2-bruker skrev:

Torso rotations? Hva er det?

 

Ta noe langt  (gjerne en kost eller bare en lang pinne) og hold den bak ryggen så du ser ut som et fugleskremsel. Så bare roterer du overkroppen så langt du klare til ene siden, holder i 2 sekunder, deretter roterer du over til andre siden og holder der i 2 sekunder. Gjenta til du ikke orker mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peaches skrev:

Nei si det, du virker jo som en hyggelig kar og muskler i tillegg, slår vel sjelden feil ...hehe👍😉 spennende om det blir date nr 2 da! 

Ikke glem tatoveringene 😍💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Super demotivert idag. Leste nettopp nyheten om at Rich Piana har gått bort. Jeg er en 30 år gammel voksen mann, og jeg fikk en liten klump i halsen da jeg leste det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, miore skrev:

Synes disse kroppsbyggerne dine faller som fluer om dagen!

Som alt annet her i verden så følger det med en viss risiko om man skal pushe det så langt det går desverre.

Grunnen til at jeg likte Piana hadde ikke såå mye å gjøre med kroppsbygging, men heller med det at han var en av de menneskene som sa "fuck it, det her er mitt liv og jeg har tenkt til å leve det slik jeg vil, uansett". Man skal også lete lenge etter en mann som satt større pris på fansen sin enn ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Cyrus skrev:

Som alt annet her i verden så følger det med en viss risiko om man skal pushe det så langt det går desverre.

Grunnen til at jeg likte Piana hadde ikke såå mye å gjøre med kroppsbygging, men heller med det at han var en av de menneskene som sa "fuck it, det her er mitt liv og jeg har tenkt til å leve det slik jeg vil, uansett". Man skal også lete lenge etter en mann som satt større pris på fansen sin enn ham.

Sant. Han var også veldig åpen og ærlig i motsetning til veldig mange andre.

Blir litt rart uten Piana. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, debattanten skrev:

Sant. Han var også veldig åpen og ærlig i motsetning til veldig mange andre.

Blir litt rart uten Piana. 

RIP (Rest in protein)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til @Cyrus Kondolerer!

 

- - -

Jeg var usikker på hvordan bena ville kjennes ut i dag, etter den laaaaange turen i går. Men det går bra! Var ute og spaserte en liten tur i dag også. En fast strekning jeg vanligvis har brukt 38 min på, gikk jeg nå på 37 min. Uventet og morsomt. Synes ikke jeg har gått mye raskere?

:regn: gjorde det også.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det 6 rolige km på løpetur. Det er deilig å kjenne at jeg snart er helt fit for fight igjen! Skal se om jeg får tid til å rekke innom treningssenteret i morgen for en styrkeøkt. Det blir i så fall den første på to uker - tipper jeg blir god og støl på søndag 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe trening på meg denne uken, da denne uken har vært stressende med tanke på at skolen har startet og masse annet. Skal prøve å få tatt et par treningsøkter på ergometersykkelen i helga, men er tilbake til rutinen min igjen på mandag! :trene:

+ Jeg tror jeg begynner å bli litt slankere :P 
Plutselig så passer min gamle genser meg.. den var trang på meg for cirka 1 mnd siden :yvonne:
Sunt kosthold og trening funker!! :nori:

Endret av m1ss
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Cyrus skrev:

Ta noe langt  (gjerne en kost eller bare en lang pinne) og hold den bak ryggen så du ser ut som et fugleskremsel. Så bare roterer du overkroppen så langt du klare til ene siden, holder i 2 sekunder, deretter roterer du over til andre siden og holder der i 2 sekunder. Gjenta til du ikke orker mer.

Fugleskremsel, det skal jeg klare. Bare droppe hårbørsten så kan jeg skremme det meste av fugler. 

Kroppen er ikke i lage i dag, verker overalt. Pusten er elendig, blir anpusten bare av å gå ut i bilen, trenger noen minutter før jeg har pust nok til å snakke. Ingen trening i dag, altså. Ro, smertestillende og medisiner har vært dagens oppskrift. Det har blitt verre ut over uka, så tror jeg bør ta det rolig i helga også, men skal prøve å få gått litt, kanskje så mye som 66 meter. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 23.06, StripetePysjamas skrev:

Ja, du har helt rett. Samma om du kommer deg 0,5 meter eller 5 meter lenger, vel? Fremgang er fremgang! Og hva er det? Jo, det er bra :nori:

TAKK.  Trengte den påminnelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To treningsøkter denne uken. :jolie:burde vært minst 3-4 stk. Jaja, straks ny uke, og blanke ark. :hoppe:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...