Gå til innhold

Motivasjonstråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Startet dagen med knebøy, 2 x 7, selv om jeg bestemte meg for å ta mindre enn i går. (2 x 7 er mindre enn 3 x 5), men det ble i meste laget. Klarte dem, men tok noen timer før jeg orket gjøre noe annet. Var en tur opp og ned kjellertrappa. For å hente noe, men kunne bedt mannen gjøre det, men valgte å gjøre det selv for trimmens skyld. Har også vært ute og gått en tur i dag. Deilig gåtur, jeg ble skikkelig sliten uten å være utmattet, og kom inn med et stort smil.  Så det ble tre "økter" på meg i dag. Jeg er nødt til å dele det opp (eller nøye meg med mye mindre). 

I tillegg har det vært en ganske aktiv dag, jeg har fått gjort litt husarbeid og lagde en stor porsjon middag (så nå har vi et par middager til i fryseren.) Kutting av løk bør gå inn som styrketrening, kjenner det godt i armen.  Har en arbeidsstol på kjøkkenet, så jeg sitter mens jeg lager mat. Uten hadde jeg ikke orket. 

Nå er det kveld, skal bare ta en siste rydderunde før jeg legger meg. 

Sov godt alle sammen. :natti:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Peaches

Jeg unngår å jogge en stund, og har i de periodene der jeg har smerter i kneet, pauser fra de øvelsene som fremkaller de. Gjør ettbeins øvelser med fokus på bra teknikk,for har lest at det skal styrke knærne, og visse tøye øvelser som du får opp når du Googler smerte i kne...ellers så lurer jeg på ka som gjør at jeg får vondt?🤔

Endret av Peaches
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches

Det ble skogstur her og koke sviskesuppe på bål😊 gikk ned igjen med 3 åringen i bæremeis, så det var dagens trim. Er så trøtt i dag! Styrke i morgen 👍go søndag 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches
På 8/19/2017 den 12.50, Cyrus skrev:

Det der er det mange som har sagt. Men jeg må si at det ikke akkurat oppleves slik.

"Nå skal du ta av deg klærne slik at 4 politifolk uten den minste peiling på hverken doping eller muskelanatomi skal stå og studere deg i over en halvtime. Og om du nekter å samarbeide så setter vi deg på glattcelle i 48 timer uten mulighet til å ringe jobben og si hvorfor du ikke kan komme."

I tillegg fikk jeg ikke lov til å avlegge dopingprøve for å bevise min uskyld, så jeg står derfor registrert hos politiet med status: "Under mistanke". Noe som har ført til at jeg ikke klarer å trene der jeg vanligvis trente før pga at jeg blir uglesett av de som jobber der, og føler meg under overvåkning fordi fler av de politibetjentene som var involvert også trener på samme sted.

Høres helt merkelig ut...de var sikkert sjalu😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Peaches skrev:

Høres helt merkelig ut...de var sikkert sjalu😂

Det er standard. Flere jeg har snakket med ble behandlet på akkurat samme måten. Eneste forskjellen er at de ikke snakker like godt for seg som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peaches
1 minutt siden, Cyrus skrev:

Det er standard. Flere jeg har snakket med ble behandlet på akkurat samme måten. Eneste forskjellen er at de ikke snakker like godt for seg som meg.

Dårlig oppførsel og fordommer heter det...hjelper ofte med snakketøyet i orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en del av jentene og guttene i blått gjennom rettsvesenet, og jeg er ikke videre imponert over den gjengen :rolleyes: Veldig synd at du har blitt dårlig behandlet. 

---

Her er ukens femte og siste gåtur uunnagjort, så målet ble nådd. Det blir nok mest gåing neste uke også, kanskje litt mer ordentlig trening frem mot helga om formen fortsetter å komme seg greit. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulke helg som vanlig, men har vært i dyreparken og løfta på kids og skyvd barnevogn i bakker alt som er i timesvis. Perfekt egentlig :) 

Skal være litt streng med kosten i ukene fremover, må få ned litt fettprosent. Må vel ha frem kjøkkenvekta igjen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening ble tre ganger opp og ned kjellertrappa. (Med skittentøy ned første gang, rent tøy opp andre gang.) Tungt nok, og vel så det. Heldigvis ble det et par gode pauser mellom, både vaskemaskin og tørketrommel tar en drøy time. 

I dag er jeg faktisk støl i armene. Fordi jeg hakket seks løk i går? Kjente jeg ble "treningssliten" mens jeg holdt på. Svake muskler, men jeg er i gang med oppbyggingen. 

Nå som jeg har dere treningsglade folk her, hvor mye er "bra" å ta i benpress? Før jeg ble syk tok jeg 130 kg, 3 x 12. Nå klarer jeg 70 kg, 2 x 8.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jaggu dagens økt gjennomført. Idag reduserte jeg vekten betraktelig på frontbøy, og kjørte uten belte, for å fokusere på å få skikkelig kontakt med rumpe og kjerne, og for å spare knærne mine. Det kan se ut som om det blir en gjenganger 😊 

Jeg har forøvrig sett mange fine varianter av knebøy i det siste. Folk må snart lære seg at vekten av egoet deres ikke teller på toppen av de 120 kiloene de står der og kvartrepper for harde livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, O2-bruker skrev:

Dagens trening ble tre ganger opp og ned kjellertrappa. (Med skittentøy ned første gang, rent tøy opp andre gang.) Tungt nok, og vel så det. Heldigvis ble det et par gode pauser mellom, både vaskemaskin og tørketrommel tar en drøy time. 

I dag er jeg faktisk støl i armene. Fordi jeg hakket seks løk i går? Kjente jeg ble "treningssliten" mens jeg holdt på. Svake muskler, men jeg er i gang med oppbyggingen. 

Nå som jeg har dere treningsglade folk her, hvor mye er "bra" å ta i benpress? Før jeg ble syk tok jeg 130 kg, 3 x 12. Nå klarer jeg 70 kg, 2 x 8.

Det kommer an på hvor mye du veier, hvordan du stiller bein og sete, og hvor dypt du går.

Jeg tar 225kg 5reps x 3sett. Da sitter jeg litt bakoverlent og legger tærne på utsiden av plattformen for å være helt sikker på at jeg belaster knærne så lite som mulig. Så går jeg ned til jeg kjenner at jeg nesten må krumme korsryggen for å holde igjen. Kontrollert ned og villmannstendenser med stønning, fråding, og dødsblikk opp igjen 😊

Endret av Cyrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches

I dag har jeg trent armer, øvde på chin ups. Så sikkert komisk ut der jeg stod på en krakk og drog meg opp😂gjorde endel øvelser meg egen kroppsvekt. Gikk etterpå en powerwalk med musikk i 40 min ca. Prøvde å jogge på veien tilbake, men kneet mitt gikk ut i protest, så ble ikke mye løping😬 men ferdig trent👍😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag deler vi trælebilder folkens!

 

Jeg mistenker at jeg blit den eneste bidragsyteren denne gangen 😅

Endret av Cyrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tapet kneet og la ut på ei lita løpetur i stad. Var ubehagelig i starten, men så gikk det seg til. Hvis det holder seg sånn så blir det nok tre joggingser totalt denne uka. :skya:

Har vel et mål om å trene min elskede stue-sirkeltrening i tillegg. Vi får se, vi får se...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første styrkeøkt denne uken: check :jepp: 

Planen for denne uken er: 

Mandag: styrke

Tirsdag: lagsport

Onsdag: styrke

Torsdag: styrke

Søndag: yoga 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Cyrus skrev:

Idag deler vi trælebilder folkens!

20170821_135513.thumb.jpg.0b31c5477fe5a5a6c73066432d9e2cd4.jpg

Jeg mistenker at jeg blit den eneste bidragsyteren denne gangen 😅

Haha! 

IMG_1726.thumb.JPG.0781e26acd56523e52578e3227b474a3.JPG

Som du ser løfter jeg med 2 fingre bare 🤣

Hadde ny økt i dag.

Knebøy, benk, mark og litt triceps. 

Må kjøpe løftesko, stive ankler. Har testet og knebøyen min ble mye bedre med sånne sko. Kan selvfølgelig bli flinkere med mobilitetsøvelsene også.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken startet med mobilitets- og styrkeøkt i dag, fokus på teknikk i squat cleans, lett frontbøy kombinert med thrusters (5x5 + 5x5). 

Resten av uken ser slik ut:

Tirsdag: Joggetur (om jeg kommer meg opp tidlig nok) og bootcamptrening på kvelden.

Onsdag: Langtur jogging (12km+) (Utgikk)

Torsdag: Mobilitet/styrkeøkt før jobb (Utgikk)

Fredag - søndag: Tur til Stockholm så satser på mange skritt i gatene :)

Nådde målet mitt med 30min på 5km på lørdagen (løp en etappe av Ringeriksmaraton) med 5:54 pr km, så nå er det om å gjøre å klare det igjen i den vanlige løypa. :) 

Onsdagen var jeg altfor støl til at langtur kom på planen, og med middagsgjester på kvelden ble det litt sent så ingen trening på morgenen i dag, men tar det igjen neste uke. :)

Endret av Kicki_90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var formen crappity crap i dag, men jeg fikk halt droget med på en gåtur likevel. Riktignok kortere og senere enn de siste dagene, men jeg fikk i alle fall litt mosjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens: Trening med fysioterapeut. Først sykkel, 10 min/2,5 km. Så benpress og noen øvelser for armer. Økte vekt på benpress i dag, men langt unna @Cyrus. Og fortsatt et godt stykke unna der jeg var før jeg ble syk, men jeg kommer nærmere. Det ble også noen øvelser for armer (som jeg ikke husker navnet på) og nedtrekk. Er i alle fall sliten nok, har ikke fått gjort noe særlig mer i dag. 

I morgen satser jeg på en rolig dag, husarbeid (som det ikke ble krefter igjen til i dag) og en liten gåtur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...