Gå til innhold

Forlovet i alder av 17


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen min ble faktisk nylig forlovet, men vi skal vente en stund før vi tenker å gjøre det neste steget (til vi begge er ferdige på vgs og jeg er ferdig i førstegangstjenesten). Han er ett år eldre enn meg og vi har bodd litt sammen allerede og frieriet bare skjedde. Vi lå i senga og snakka sammen en kveld og så bare spurte han. Vi er ikke veldig klissete romantikere noen av oss, så det var en utrolig koselig måte å bli forlovet på. Vet jeg er ganske ung, men vi begge har utgangspunkt som gjør oss ganske modne for alderen. Egne jobber, bor sammen, skole og ansvar for eget liv kort sagt. Hva er meninger rundt dette og evt. tips? :)

Anonymkode: 44d0c...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold det for dere selv til dere er klare for å planlegge bryllup innen 1-2 år. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som forlovet seg på VGS. Stas med ring. 

Ingen av dem ble gift (med forloveden fra VGS). 

Jeg mener dere er litt for unge til å egentlig forplikte dere seriøst og at dere har stor risiko for å bli skilt. Men dere gjør som dere vil når dere er myndige. 

Tips? 

Ikke ta opp gjeld for bryllupets del. 

Lykke til og gratulerer, beklager om jeg høres ut som ei sur megge :)

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Joppeline skrev:

Hold det for dere selv til dere er klare for å planlegge bryllup innen 1-2 år. 

Vi plana og holde det tett til vi er ferdige på vgs, som for min del er to år til. Jeg skal ha en søt liten ring og han skal ha en ish tilsvarende rundt halsen i et sølvkjede.

Anonymkode: 44d0c...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg kjenner mange som forlovet seg på VGS. Stas med ring. 

Ingen av dem ble gift (med forloveden fra VGS). 

Jeg mener dere er litt for unge til å egentlig forplikte dere seriøst og at dere har stor risiko for å bli skilt. Men dere gjør som dere vil når dere er myndige. 

Tips? 

Ikke ta opp gjeld for bryllupets del. 

Lykke til og gratulerer, beklager om jeg høres ut som ei sur megge :)

Vi hadde tenkt å gjøre det veldig enkelt og ikke noe stor dyr greie haha, takk for tips. :)

Anonymkode: 44d0c...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi plana og holde det tett til vi er ferdige på vgs, som for min del er to år til. Jeg skal ha en søt liten ring og han skal ha en ish tilsvarende rundt halsen i et sølvkjede.

Anonymkode: 44d0c...d07

Høres fornuftig ut. Lykke til!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke dette kommer til å vare særlig lenge. Av erfaring er det ikke mange forhold av en slik type som varer over tid. Kanskje 2 av 10 slike forhold varer fortsatt 5 år senere.

Anonymkode: 68c44...bba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen da vi var 17, forlovet da vi var 19 og giftet oss da vi var 22. Nå er begge nærmere 40... Så det kan jo gå.

Anonymkode: 6d3ce...4f6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig at 17 og 18 åringer blir forlovet. Hold det for dere selv. 

Anonymkode: 020c3...f9b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble sammen da vi var 17, forlovet da vi var 19 og giftet oss da vi var 22. Nå er begge nærmere 40... Så det kan jo gå.

Anonymkode: 6d3ce...4f6

Det er det vi satser på. Hvis ingen er villige til å ta en sjangs, hvem vet om det hadde funket ellet ei? Vi har uansett et veldig sunt forhold, og vi har allverdens med tid. No rush :) 

Anonymkode: 44d0c...d07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Latterlig at 17 og 18 åringer blir forlovet. Hold det for dere selv. 

Anonymkode: 020c3...f9b

Hvorfor skal det være latterlig? Kanskje ikke så klokt, eller anbefalt, men ser ikke at det er latterlig? Det er folk det funger for, og andre ikke, men det er veldig opp til etthvert par i min mening. 

Anonymkode: 44d0c...d07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal det være latterlig? Kanskje ikke så klokt, eller anbefalt, men ser ikke at det er latterlig? Det er folk det funger for, og andre ikke, men det er veldig opp til etthvert par i min mening. 

Anonymkode: 44d0c...d07

Nei det er ikke latterlig :) bare tull, ikke hør på folk som sier sånt. 

Søsteren min og mannen hennes møttes da de var 16 og 17. Ble ikke forlovet på den tiden, men de har vært gift i 4 år nå og er nærmere 30 begge to. Hadde de forlovet seg da de var 17 så hadde de nok fortsatt vært gift. Og de kommer nok til å holde sammen hele livet. 

De som sier det kommer til å bli slutt, er bare misunnelige på at dere er så heldige å ha hverandre i så ung alder. :)

Anonymkode: 15aa9...c68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres virkelig ut som ei fornuftig ung dame, TS. Jeg ville stolt på din egen dømmekraft her. Hvor ta samlivsråd fra kvinner som har et tosifret antall mislykkede forhold bak seg?

Lykke til!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Horten Market skrev:

Du høres virkelig ut som ei fornuftig ung dame, TS. Jeg ville stolt på din egen dømmekraft her. Hvor ta samlivsråd fra kvinner som har et tosifret antall mislykkede forhold bak seg?

Lykke til!

Tusen takk, utrolig koselig å høre :) 

Anonymkode: 44d0c...d07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke latterlig :) bare tull, ikke hør på folk som sier sånt. 

Søsteren min og mannen hennes møttes da de var 16 og 17. Ble ikke forlovet på den tiden, men de har vært gift i 4 år nå og er nærmere 30 begge to. Hadde de forlovet seg da de var 17 så hadde de nok fortsatt vært gift. Og de kommer nok til å holde sammen hele livet. 

De som sier det kommer til å bli slutt, er bare misunnelige på at dere er så heldige å ha hverandre i så ung alder. :)

Anonymkode: 15aa9...c68

Elsker slike forhold, det betyr så mye syntes jeg. Mener at det er to som er ment for hverandre, og hvis de møtes, så vet de det. 

Anonymkode: 44d0c...d07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe søtt! Gratulerer!

Men ikke si det til noen før det er tid for bryllup, dere vil få mye motgang fra de fleste, folk på skolen vil prate og hate, og familier vil bli oppgitt og prøve å prate fornuft - for som jeg også tenker, tenker nok at dere er for unge til å inngå livslang forpliktelse. Dere kommer til å utvikle og forandre dere masse fra nå til dere er 25, og de aller fleste vokser fra hverandre på denne tiden, det ser man også i nære vennskap/bestevenninder til og med.
Men jeg er en romantiker, så det kan jo gå! Håper det for historien sin skyld =) Er så koselig med livslang kjærlighet og puppylove!

Anonymkode: 3acef...341

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi plana og holde det tett til vi er ferdige på vgs, som for min del er to år til. Jeg skal ha en søt liten ring og han skal ha en ish tilsvarende rundt halsen i et sølvkjede.

Anonymkode: 44d0c...d07

Ish...? :klo:

Anonymkode: 7d3b1...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2017 den 0.49, AnonymBruker skrev:

Jeg og typen min ble faktisk nylig forlovet, men vi skal vente en stund før vi tenker å gjøre det neste steget (til vi begge er ferdige på vgs og jeg er ferdig i førstegangstjenesten). Han er ett år eldre enn meg og vi har bodd litt sammen allerede og frieriet bare skjedde. Vi lå i senga og snakka sammen en kveld og så bare spurte han. Vi er ikke veldig klissete romantikere noen av oss, så det var en utrolig koselig måte å bli forlovet på. Vet jeg er ganske ung, men vi begge har utgangspunkt som gjør oss ganske modne for alderen. Egne jobber, bor sammen, skole og ansvar for eget liv kort sagt. Hva er meninger rundt dette og evt. tips? :)

Anonymkode: 44d0c...d07

Ingenting galt med å bli forlovet selvom du er 17. Høres ut som en fin plan dere har :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på videregående var det flere som ble forlovet. Ingen av dem endte med å gifte seg med den de var forlovet med. Det var mange som ble kjærester på mitt kull, noen av dem er i dag gift og har barn. Noen treffer hverandre tidlig, andre vokser fra hverandre. Det vet man ikke når man er såpass ung, dere har mange endringer foran dere de neste årene. En ring fra eller til gjør nok ikke så stor forskjell. Jeg krysser fingrene for at dere er et av parene som holder sammen livet ut. :-)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også "forlovet" som ganske ung, etter ett år som samboer, og et par år eldre enn dere da. Vi er faktisk samboere enda, men ikke gift - nå tenker jeg mer at det kanskje er aktuelt om f.eks. fem år til (er i starten/midten av tyveårene nå). Sånn er det nok for de fleste som forlover seg så unge. Koselig, men litt naivt er det nok ofte. :-) 

Det skader jo ingen og kan jo også funke, men jeg hadde nok holdt det for meg selv og ikke gjort noe ut av det på minst noen år, så er det ikke like vanskelig å gå tilbake på om man angrer etterhvert.

Anonymkode: 87c84...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...