Gå til innhold

Den verste jobben du har hatt?


Fisefin123

Anbefalte innlegg

Halais!

Tittelen sier sitt; fortell meg om den jævligste jobben du har hatt! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var jeg ryddehjelp og vasket opp på kafeen i nærmiljøet. Jeg var bare fjorten år da jeg startet og dette gjorde jeg i to hele år hver ettermiddag/kveld + lørdag mener å huske at jeg begynnte med 10kr i timen og hadde 13kr da jeg sluttet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det verste må være Stavanger feiervesen. 

Var en feit eldre kollega som trodde det var riktig å la andre ta sin egen dritt. En annen snek seg unna feiing av div piper mens eier trodde den ble feiet.

Sa opp etter tre mnd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JanHelge

Jobbet en gang for en som fortsatt skylder meg ca 50.000 kroner i lønn, var bare en ekstrajobb så det var uansett ikke penger jeg trengte da jeg  hadde ok økonomi den gangen, men da jeg sluttet hos han så holdt han igjen både lønn og feriepenger og skyldte meg også noe lønn fra tidligere. Overrasker meg at han drev så useriøst, skal ta opp kampen for å få det han skylder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vaskejobb i en barnehage da jeg gikk på videregående. Vasket 1 1/2 time hver ettermiddag etter skoletid i to år. Utrolig slitsomt, og kjedelig å stå med hodet i vaskebøtta hver dag etter en lang skoledag og deretter sette seg med lekser. Dårlig betalt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var å lempe/rense poteter opp i kasser på en gård. Jeg var bare 13 år og han pisket ungdommer til å lempe disse tingene i kasser for han. Når det var gjort så sto han med en sur holdning og sa at vi ikke var flinke nok også måtte vi gjøre jobben en gang til!! Ikke noe annet enn slavedriving. Jeg tror ikke vi fikk lønn for det en gang. 

Mange (spesielt menn) tror at bæring er obligatorisk på en arbeidsplass, men det er ikke det. Ryggvondt og pressing er ikke obligatorisk for å kalle noe en jobb. Kjefting og skriking er heller ikke noe som passer på en arbeidsplass. Velkommen til 1850. :ironi:Det er fortsatt mange menn som mener at en arbeidsplass = møkk, bæring, ryggvondt og sår. Og disse som ber folk om å slave for dem gjør ikke EN fysisk ting selv. De er direkte late! 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Vasket på tre til fire utesteder samtidig da jeg studerte. Altså å vaske alt unntatt toalettene var helt greit. Pussing av masse messing også,selv om det var slitsomt.

Men toalettene. Nei,fyfader,for en møkkajobb. Utrolig hvor herdet en kan bli! Overrasker meg selv der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet for en burgerbule i Fredrikstad i fjor hvor en av eierne snakket ned servitører som ville slutte; "du kommer ikke til å få noen ny jobb" og "du får det ikke bedre enn her" 

Når en av servitørene fikk diagnosen anoreksi og fortalte det til eieren svarte han; "kunne ikke du vite det før?" Hun sluttet på dagen. 

De prøvde å selge uvegansk mat til veganer på flere anledninger. 

De knuste også et måserede med halv utviklet måsegg uten tillatelse av kommunen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpemann på søppelbil. 

Ikke at det var ekkelt eller for tungt, men jeg ble som yngste og nyeste alltid plassert hos et rasshøl av en sjåfør ingen andre orket å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage,uten tvil. Likte ikke unger da, (jeg var en snørrunge omtrent sjøl) men måtte ha penger. Kom hjem med dundrende hodepine hver eneste dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brettehjelp på trykkeri om sommeren, ca 30 grader i trykkeriet mens man står bak en stor tørkeovn som spyr ut luft på 80-100 grader og gruer deg til hver gang en ny tskjorte kommer ut, for da vet du at du vil brenne deg på fingrene igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, _Mayhem_ skrev:

Brettehjelp på trykkeri om sommeren, ca 30 grader i trykkeriet mens man står bak en stor tørkeovn som spyr ut luft på 80-100 grader og gruer deg til hver gang en ny tskjorte kommer ut, for da vet du at du vil brenne deg på fingrene igjen.. 

Sånne ting er ikke lov. Det er ikke lov i Kambodsja en gang, det var lov på 40-tallet i Norge, men i 2017 så er det ikke lovlig. Selv da reagerete folk på slike "arbeidsplasser". Tuller du? 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, strynejenta skrev:

Jobbet for en burgerbule i Fredrikstad i fjor hvor en av eierne snakket ned servitører som ville slutte; "du kommer ikke til å få noen ny jobb" og "du får det ikke bedre enn her" 

Når en av servitørene fikk diagnosen anoreksi og fortalte det til eieren svarte han; "kunne ikke du vite det før?" Hun sluttet på dagen. 

De prøvde å selge uvegansk mat til veganer på flere anledninger. 

De knuste også et måserede med halv utviklet måsegg uten tillatelse av kommunen. 

 

Jeg trodde du skrev Burugle-bule. 😬😂

Stakkars måser. 🙁

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Sånne ting er ikke lov. Det er ikke lov i Kambodsja en gang, det var lov på 40-tallet i Norge, men i 2017 så er det ikke lovlig. Selv da reagere folk på slike arbeidsplasser. Tuller du? 

Min første ordentlige sommerjobb og de herdede faste ansatte reagerte ikke. Vi fikk hansker, men det var tynne bomullshansker som ikke hjalp på varmen.

I ettertid kan jeg ikke helt skjønne at dette var greit nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, _Mayhem_ skrev:

Min første ordentlige sommerjobb og de herdede faste ansatte reagerte ikke. Vi fikk hansker, men det var tynne bomullshansker som ikke hjalp på varmen.

I ettertid kan jeg ikke helt skjønne at dette var greit nei.

Det er bra du ikke fikk varige men og skader av den jobben da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var renholder noen sommere, likte selve jobben forsåvidt greit,men på det ene stedet var det typsik mannsdominert og av den typen som mener det er ok å rope etter jenter. Jeg var 19, og de ropte at de skulle komme og pule meg på dassen når jeg vasket der, og spurte om jeg kunne vaske dem osv. Og de pissa utover gulvet og oppover veggen, har aldri sett slik! Ba om å slippe å dra dit.

Var et sted hvor jeg og hadde ansvar å sette fram pålegg og brød til lunch, og rydde etterpå. Var ei dame der som elsket å kjefte på meg, og hun ble jeg advart mot, så hun syntes tydeligvis at renholdere generelt var til for å kjefte på.

Vasket og et annet sted hvor jeg trivdes godt, utenom en mann som alltid måtte inn og bæsje før jeg vasket herredoen. ALLTID! Og han brukte ikke børsten etter seg, og det stinket helt jævlig! Har i ettertid tenkt at det er mulig han hadde en sykdom, så glad han aldri så meg stå der å vaske og brekke meg, men jeg bannet inni meg. Ble etter noen mnd sykepleierstudent og ble enda mer bæsj å tørke etterhvert, :Pnå er jeg bæsjeimmun!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, _Mayhem_ skrev:

Brettehjelp på trykkeri om sommeren, ca 30 grader i trykkeriet mens man står bak en stor tørkeovn som spyr ut luft på 80-100 grader og gruer deg til hver gang en ny tskjorte kommer ut, for da vet du at du vil brenne deg på fingrene igjen.. 

Hmm, dette har jeg gjort også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsutprøving i en attføringsbedrift. Stedet minnet mer om en institusjon eller dagsenter enn en arbeidsplass. Jeg mistrivdes så intenst at jeg ble mye dårligere av å være der enn det jeg var i utgangspunktet. Fortsatt får jeg vondt i magen bare jeg tenker på tida der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...