Gå til innhold

Sosialt arbeid bodø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har studert/studerer sosialt arbeid i Bodø? Har kommet inn der, men synes første semesteret virket nokså tungt og krevende. Ble plutselig usikker på om dette er noe for meg. Men er andre plasser de ikke har samme opplegg og virker mer interessant. Det som skremte meg mest var å lese om de filosofiske temaene og ha eksamen i dem. 

Anonymkode: 4872c...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kommet inn på Sosialt Arbeid i Bodø... Kan jeg spørre hvordan du vet om det du har skrevet i HI? Du gjorde plutselig meg litt nervøs..

Endret av Spiteful
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exphil? De aller fleste som går sosialt arbeid må vel ha exphil (filosofi) det første året? Det måtte vi da jeg gikk sosialt arbeid ved universitetet i Stavanger. 

Det er kjedelig - men ikke vanskelig i det hele tatt :-) 

Anonymkode: 2b36a...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Spiteful skrev:

Jeg har kommet inn på Sosialt Arbeid i Bodø... Kan jeg spørre hvordan du vet om det du har skrevet i HI? Du gjorde plutselig meg litt nervøs..

Hva mener du med HI? 

Anonymkode: 4872c...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Exphil? De aller fleste som går sosialt arbeid må vel ha exphil (filosofi) det første året? Det måtte vi da jeg gikk sosialt arbeid ved universitetet i Stavanger. 

Det er kjedelig - men ikke vanskelig i det hele tatt :-) 

Anonymkode: 2b36a...3e7

Ja dette er universitet, ikke høgskole, så er ikke samme opplegg nei. De andre plassene jeg har søkt er på høgskole og det så mer overkommelig ut. Men jeg vet ikke. 

Anonymkode: 4872c...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med HI? 

Anonymkode: 4872c...068

Altså det første innlegget du skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med HI? 

Anonymkode: 4872c...068

HI = hovedinnlegg.

Anonymkode: fba6f...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest degameros
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Exphil? De aller fleste som går sosialt arbeid må vel ha exphil (filosofi) det første året? Det måtte vi da jeg gikk sosialt arbeid ved universitetet i Stavanger. 

Det er kjedelig - men ikke vanskelig i det hele tatt :-) 

Anonymkode: 2b36a...3e7

Hvis du har hatt det før så slipper du jo unna det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert sosialt arbeid i Bodø, du skal ikke bekymre deg over et krevende studie. Og jeg er ikke noe skolelys. Men det er veldig overkommelig. Jeg sitter igjen med en bachelor, men tenker jeg kunne lært utrolig mye mer med et bedre og tyngere opplegg enn det Bodø tilbyr. Nå er det snart 4 år siden jeg gikk ut, så kan hende det har blitt bedre :) Lykke til. Bodø er årleit å studerei :)

Anonymkode: 5b129...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har studert sosialt arbeid i Bodø, du skal ikke bekymre deg over et krevende studie. Og jeg er ikke noe skolelys. Men det er veldig overkommelig. Jeg sitter igjen med en bachelor, men tenker jeg kunne lært utrolig mye mer med et bedre og tyngere opplegg enn det Bodø tilbyr. Nå er det snart 4 år siden jeg gikk ut, så kan hende det har blitt bedre :) Lykke til. Bodø er årleit å studerei :)

Anonymkode: 5b129...3b0

Er det? Synes det så veldig tungt ut jeg men, har ikke studert noe etter vgs og bare jobbet etter det. Nå er jeg nesten 30 år og vil prøve men fortsatt usikker. Vil du fortelle litt om hvordan du syntes studiet var? Fant denne artikkelen her jeg, og kan se om jeg finner de andre til deg som spurte over her.  http://nettopp.nord.no/article/18055 synes ikke det der ga så godt inntrykk, er fra 2015 men.

Anonymkode: 4872c...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Spiteful skrev:

Jeg har kommet inn på Sosialt Arbeid i Bodø... Kan jeg spørre hvordan du vet om det du har skrevet i HI? Du gjorde plutselig meg litt nervøs..

http://www.nord.no/no/om-oss/fakulteter-og-avdelinger/fakultet-for-samfunnsvitenskap/artikler/Sider/oppstart-dannelsessemesteret.aspx last ned heftet der. 

Anonymkode: 4872c...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heldig og slapp unna dannelsessemesteret, da de begynte med det året etter jeg hadde startet.. Ut ifra det jeg har hørt så er det noe skikkelig drit..  MEN tenker at hvis du kommer deg igjennom det så går resten som en lek! 

Anonymkode: 6a900...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var heldig og slapp unna dannelsessemesteret, da de begynte med det året etter jeg hadde startet.. Ut ifra det jeg har hørt så er det noe skikkelig drit..  MEN tenker at hvis du kommer deg igjennom det så går resten som en lek! 

Anonymkode: 6a900...e2e

Ja nettopp! Lett å si når du ikke engang har vært gjennom det da Hehe. 

Anonymkode: 4872c...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, deg var ikke der sist jeg sjekka siden heheh

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var heldig og slapp unna dannelsessemesteret, da de begynte med det året etter jeg hadde startet.. Ut ifra det jeg har hørt så er det noe skikkelig drit..  MEN tenker at hvis du kommer deg igjennom det så går resten som en lek! 

Anonymkode: 6a900...e2e

Jeg leste gjennom heftet og syns det hørtes overkommelig ut... Hvorfor er det så drit egnt??? Ble litt bekymra nå hahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja dette er universitet, ikke høgskole, så er ikke samme opplegg nei. De andre plassene jeg har søkt er på høgskole og det så mer overkommelig ut. Men jeg vet ikke. 

Anonymkode: 4872c...068

Dette universitetet var Høgskolen i Bodø for få år siden, så jeg tror neppe de har skrudd opp kravene bare fordi de fikk nok doktorgrader på huset til å skifte status til universitet.
Jeg har ikke tatt Sosialt arbeide men har tatt Ex.Phil. eksamen der og til tross for 60% stryk på den eksamen det året fikk jeg topp karakter. Jeg er overhodet ikke noe skolelys og startet å lese to dager før eksamen, pluss at jeg hadde lest bittelitt sammen med andre studenter et par timer. Jeg synes Ex.Fac. var mye tyngre og verre. Begge fagene tok jeg som en del av studiet "Kulturkunnskap", som er i samme gata, og det studiet var en type studie som hadde få foreslesninger, mange studiedager og veldig fri benyttelse av tiden. Det var ikke mine mest strevsomme og arbeidssomme år som student.

Anonymkode: fd24e...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ikke helt forstå hva HI mener: Bodø har noe som heter "dannelsessemester". Inneholder vel ex.phil , men også ex.fac (tror jeg) og noe annet filosofiske/etiske fag. Dette har jo egentlig ingenting med selve bachelorgraden å gjøre om man kan si det sånn, men er altså et helt halvår hvor man primært skal dykke ned i ex.phil.. 

Jeg har ikke gått sosialt arbeid, men jeg har studert ved Nord universitet. Jeg har inntrykk av at de fleste syns det er noe herk. Ikke for at det nødvendigvis er vanskelig, men fordi det gjerne ikke er det man er mest interessert i. Man vil jo starte med det man skal ta en utdannelse innen, ikke sant? Så da føles det gjerne tungt å starte med noe som ikke føles som relevant. Semesteret skal forberede deg på universitetsstudier. 

Men TS, det er bare et semester! Det går fort og de fleste kommer seg gjennom det! Jeg har selv tatt ex.phil der hvert fall. Leste sammendrag litt smått på nett en dag før eksamen og fikk B. 

Anonymkode: 6d3dd...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som ikke helt forstå hva HI mener: Bodø har noe som heter "dannelsessemester". Inneholder vel ex.phil , men også ex.fac (tror jeg) og noe annet filosofiske/etiske fag. Dette har jo egentlig ingenting med selve bachelorgraden å gjøre om man kan si det sånn, men er altså et helt halvår hvor man primært skal dykke ned i ex.phil.. 

Jeg har ikke gått sosialt arbeid, men jeg har studert ved Nord universitet. Jeg har inntrykk av at de fleste syns det er noe herk. Ikke for at det nødvendigvis er vanskelig, men fordi det gjerne ikke er det man er mest interessert i. Man vil jo starte med det man skal ta en utdannelse innen, ikke sant? Så da føles det gjerne tungt å starte med noe som ikke føles som relevant. Semesteret skal forberede deg på universitetsstudier. 

Men TS, det er bare et semester! Det går fort og de fleste kommer seg gjennom det! Jeg har selv tatt ex.phil der hvert fall. Leste sammendrag litt smått på nett en dag før eksamen og fikk B. 

Anonymkode: 6d3dd...6c1

Men du er sikkert skoleflink siden du fikk B, jeg har ikke studert på lenge og ikke vært spesielt skoleflink. Så derfor blir jeg bekymret for å stryke. 

Anonymkode: 4872c...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Synes det så veldig tungt ut jeg men, har ikke studert noe etter vgs og bare jobbet etter det. Nå er jeg nesten 30 år og vil prøve men fortsatt usikker. Vil du fortelle litt om hvordan du syntes studiet var? Fant denne artikkelen her jeg, og kan se om jeg finner de andre til deg som spurte over her.  http://nettopp.nord.no/article/18055 synes ikke det der ga så godt inntrykk, er fra 2015 men.

Anonymkode: 4872c...068

Første semester var jo ex.phil og innføring i sosialt abreid og eksamen i dette. Veldig greit. Møt opp på forelesninger og noter. Om det er samme foreleser i ex.phil som når jeg gikk der, så har han en egen evne til å gjøre gamle grekere og skyggeteorier interessante. 

Paykologi-delen og etikk-fagene ayns jeg var litt vanskelige, men da var det fint å kunne gå sammen i grupper og diskutere, for å få andres meninger og forståelser. Juss var fryktelig kjedelig... bare å pugge pugge pugge paragrafer og forstå dem. 

Sosialt arbeid 2 og 3 var samme som 1. Bare å lese så går det greit. 

Veldig lite obligatorisk undervisning, men det er veldig greit å dra på forelesning likevel for å kunne snakke med foreleser og medatudenter. Når det er til for praksis, 22 uker i strekk, vil jeg virkelig anbefale utlandet. Mange fra mitt kull dro til Dannmark og syns det var helt topp! 

Bacheloroppgaven var en vits egentlig, kun 10stp og man skrev den sammen 2 og 2. Var veldig gøyt snitt hos oss det året vi leverte. Vet ikke om det sier noe om studentene eller lærerene. 

Uansett er det veldig overkommelig om man er interessert i samfunnet, oppbygningen og ulike etater. Veldig mange jobbmuligheter og muligheter for videreutdanning etterpå😊 Selv jobber jeg med ruamisbrukere og syns det er veldig årleit! Har jobbet som miljøterapeut for ungsom med asperger og autisme også, veldig givende og fin jobb det ogaå. Håper å kunne få muligheten til å ta videreutdanning innenfor noe som gir meg mer kunnskap og faglig tyngde innen autismespeltret :)

Anonymkode: 5b129...3b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager veldig mange skrivefeil i innlegget over, skriver fra min nye tlf med taster så små som maur 😂

Anonymkode: 5b129...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...