Gå til innhold

"Women only" festival i Sverige


hocane

Anbefalte innlegg

Då bør linupen med band og artister være tilpasset smaken til damer, jenter og homofile.

Smaken til damer, jenter og homofile er litt like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Cuntzilla skrev:

Straffes faktisk..

Jeg føler meg ikke akkurat straffet fordi jeg ikke får være med i en eller annen frimurerlosje for menn. Til tross for at det nok skjer en del ting med større samfunnsmessig betydning i diverse gutteklubber av den typen enn det gjør på en rockefestival.

Det finnes jo flere interessegrupper og arrangementer forbeholdt det ene eller andre kjønnet, næringslivsforeninger for kvinner, helseforeninger for kvinner, arrangører av gruppereiser for kvinner osv. Er det virkelig så hårreisende at menn ikke kan være med i hver eneste syforening og jentefest i landet? Hvor er tråden din om den blodige urettferdigheten i at du ikke får være med på en gruppereise til Hellas og bade naken i gjørme med en gjeng gamle tanter?

Fordi det er noe ganske annet å kreve innpass på et privat arrangement på en privat plass og å kreve å stenge ute halve befolkngen fra en offentlig plass. Hvis du ønsker å invitere et band hjem i hagen din og bare vil invitere veninne - greit det, men du kan ikke drive med sexsimen og diskrimineringen din på offentlig plass.

Anonymkode: 079ac...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes godt vi kan ha slike festivaler når jeg tenker meg om. Det kommer jo til å være fryktelig mye flere kvinner enn menn der, så da blir det jo ekstra mye godt å se på og kunne prøve seg på. Er jo bare å si at man identifiserer seg som kvinne så har de ikke lov til å nekte deg adgang :)

Anonymkode: 079ac...54f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Straffes faktisk..

Jeg føler meg ikke akkurat straffet fordi jeg ikke får være med i en eller annen frimurerlosje for menn. Til tross for at det nok skjer en del ting med større samfunnsmessig betydning i diverse gutteklubber av den typen enn det gjør på en rockefestival.

Det finnes jo flere interessegrupper og arrangementer forbeholdt det ene eller andre kjønnet, næringslivsforeninger for kvinner, helseforeninger for kvinner, arrangører av gruppereiser for kvinner osv. Er det virkelig så hårreisende at menn ikke kan være med i hver eneste syforening og jentefest i landet? Hvor er tråden din om den blodige urettferdigheten i at du ikke får være med på en gruppereise til Hellas og bade naken i gjørme med en gjeng gamle tanter?

Så fordi det allerede finnes ult av urettmessige særtiltak for kvinner, så er det greit å innføre det på musikkfestivaler også? Hvorfor stoppe der. Hva med å lage egne butikker for kvinner også? Og gjerne bruk det som et argument etterpå for at man da må sette mer menn i fengsel så de og har en kjønnsspesifikk arena å møtes på.  Jeg er så fettlei av dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎07‎.‎2017 den 16.26, AnonymBruker skrev:

Fordi det er noe ganske annet å kreve innpass på et privat arrangement på en privat plass og å kreve å stenge ute halve befolkngen fra en offentlig plass. Hvis du ønsker å invitere et band hjem i hagen din og bare vil invitere veninne - greit det, men du kan ikke drive med sexsimen og diskrimineringen din på offentlig plass.

Anonymkode: 079ac...54f

Og hvorfor kan de ikke det. De driver jo allerede å favoriserer kvinner på offentlige universitet og grunnskoler? Ser ikke at du syter over det? Syter du over det, sier du? Kanskje menn skal gå i tog å stå opp for seg selv da sånn som kvinner måtte ha gjort? Blir stigmatisert , f kalt ekstremister i media og møter motstand på gatene? Javel, hardt å være mann du......stakkars menn altså.

 

 

 

Endret av lillesky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er noe ganske annet å kreve innpass på et privat arrangement på en privat plass og å kreve å stenge ute halve befolkngen fra en offentlig plass. Hvis du ønsker å invitere et band hjem i hagen din og bare vil invitere veninne - greit det, men du kan ikke drive med sexsimen og diskrimineringen din på offentlig plass.

Anonymkode: 079ac...54f

En festival er jo et privat arrangement.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes godt vi kan ha slike festivaler når jeg tenker meg om. Det kommer jo til å være fryktelig mye flere kvinner enn menn der, så da blir det jo ekstra mye godt å se på og kunne prøve seg på. Er jo bare å si at man identifiserer seg som kvinne så har de ikke lov til å nekte deg adgang :)

Anonymkode: 079ac...54f

Nope. Du må faktisk ha gått gjennom slik at du juridisk er kvinne :) Lykke til, du er hjerteøug velkommen over :)

Anonymkode: b4134...a86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PeachZero skrev:

Så fordi det allerede finnes ult av urettmessige særtiltak for kvinner, så er det greit å innføre det på musikkfestivaler også? Hvorfor stoppe der. Hva med å lage egne butikker for kvinner også? Og gjerne bruk det som et argument etterpå for at man da må sette mer menn i fengsel så de og har en kjønnsspesifikk arena å møtes på.  Jeg er så fettlei av dere.

Slapp av litt da. Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet. 

En gruppereise er ikke et urettmessig særtiltak, ei heller en syforening eller damenes aften på bjerke travbane. 

Blir du like hysterisk av at du ikke får være med i en forening for kvinner med bekkenløsning for å fortelle om din pelvis?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cuntzilla skrev:

En festival er jo et privat arrangement.

Kommer an på hvilken festival det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hocane skrev:

Kommer an på hvilken festival det er snakk om.

Det er snakk om den i artikkelen du lenket til, og såvidt jeg kan se så er det ikke staten Sverige som twitrer at de vil arrangere en kvinnefestival.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Cuntzilla skrev:

En festival er jo et privat arrangement.

Nei. En festival med mange tusen personer som samler seg på offentlig plass er ikke noe mer "privat" enn en facebook gruppe med 50 000 medlemmer.

Anonymkode: 079ac...54f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Du må faktisk ha gått gjennom slik at du juridisk er kvinne :) Lykke til, du er hjerteøug velkommen over :)

Anonymkode: b4134...a86

Beklager, men det er faktisk ikke nødvendig. Ikke er det lov heller å diskriminere meg basert på at jeg er kvinne.

Anonymkode: 079ac...54f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes godt vi kan ha slike festivaler når jeg tenker meg om. Det kommer jo til å være fryktelig mye flere kvinner enn menn der, så da blir det jo ekstra mye godt å se på og kunne prøve seg på. Er jo bare å si at man identifiserer seg som kvinne så har de ikke lov til å nekte deg adgang :)

Anonymkode: 079ac...54f

Du kan jo bare dra på typ Månefestivalen eller noe da. 

Eller en Adele-konsert. Sminkekurs og syklubb. Yogatime på Elixia. 

Listen over arrangementer med fryktelig mange flere kvinner enn menn er egentlig ganske lang, du trenger ikke skifte juridisk kjønn for og få sjansen til å bli avvist av hundrevis av kvinner på en kveld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. En festival med mange tusen personer som samler seg på offentlig plass er ikke noe mer "privat" enn en facebook gruppe med 50 000 medlemmer.

Anonymkode: 079ac...54f

Skjønner ikke sammenligningen her, som arrangør av en FB-gruppe kan man da bestemme nøyaktig hvem man vil ha som medlem ut fra hvilken som helst grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Skjønner ikke sammenligningen her, som arrangør av en FB-gruppe kan man da bestemme nøyaktig hvem man vil ha som medlem ut fra hvilken som helst grunn. 

Og til tross for at man kan det så er alt innholdet som legges ut på gruppen som "offentlig" å regne. Til tross for at det er en privat gruppe..

Anonymkode: 079ac...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og til tross for at man kan det så er alt innholdet som legges ut på gruppen som "offentlig" å regne. Til tross for at det er en privat gruppe..

Anonymkode: 079ac...54f

Fremdeles en dårlig sammenligning, jeg tror du blander litt begreper her.

Om du med offentlig mener at pressen må få rapportere fra det så tenker jeg at det også vil være tilfellet på denne festivalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke forbedre sikkerheten på disse festivalene? Å måtte skille kjønnene virker kun unødvendig og trist for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, hocane skrev:

Hvorfor ikke forbedre sikkerheten på disse festivalene? Å måtte skille kjønnene virker kun unødvendig og trist for min del.

Umulig. Det er flere menn der enn sikkerhetsvakter. De vil aldri kunne stoppe klåfingra menn.

Anonymkode: c1782...369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de ekskludere mannlige artister og? I såfal tror jeg ikke det blir noe stort savn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...